Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوتیار عادل» سخنگوی دولت منطقه کردستان عراق، امروز (چهارشنبه)، به اظهارات یک عضو ارشد گروه مقاومت «کتائب سید الشهداء» درباره حمله اخیر آمریکا علیه الحشدالشعبی واکنش نشان داد.

«احمد المکصوصی» یکی از اعضای ارشد گروه مقاومت کتائب سید الشهداء پس از اقدام آمریکا در هدف قرار دادن مواضع سازمان الحشدالشعبی عراق در مرز سوریه و عراق گفته بود جنگنده‌های آمریکایی که نیروهای الحشدالشعبی را هدف قرار دادند، از فرودگاه بین‌المللی اربیل برای انجام این حمله استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش پایگاه خبری «کوردیستان۲۴»، سخنگوی منطقه کردستان عراق در واکنش به این اظهارات و با «ادعا» خواندن آن، گفت: «ما این ادعاها را تماما رد می‌کنیم».

جوتیار عادل مدعی شد: «ما این اظهارات را ادعاهایی نادرست می‌دانیم و حقیقت بر خلاف افتراهای اوست».

سخنگوی منطقه کردستان عراق همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: «حملاتی را که علیه فرودگاه اربیل انجام شد، شبه‌نظامیانی غیرقانونی انجام دادند و آنچه این فرد ادعا کرده است، معنای بسیار بدی دارد».

عادل همچنین با اتهام‌زنی به گروه مذکور مدعی شد:‌ «ادعاهای المکصوصی قاطعانه اثبات می‌کند که هر گونه حمله احتمالی علیه اربیل بخشی از اقدام گروه‌هایی خواهد بود که المکصوصی در آن‌ها عضویت دارد یا دیگر افرادی که همچون او هستند».

وی در بخش پایانی سخنانش ادعا کرد:‌ «آنچه سرهم کرده‌اند چیزی جزء یک بهانه از پیش ساخته شده برای تعرض به اربیل نیست».

بامداد روز دوشنبه، منابع خبری در عراق و سوریه از حمله پرنده‌های آمریکا به چند موضع نظامی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه هفته جاری در بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت حمله به مقر الحشد الشعبی اذعان کرد: «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور "جو بایدن"، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله، چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند و گروه‌های مقاومت در عراق روز دوشنبه در چند بیانیه از انتقام سخت از آمریکایی‌ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق نیز این حمله را رسما محکوم کردند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی دولت کردستان عراق الحشدالشعبی کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کرده‌اند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

مراسم پایانی جشنواره طوفان القوافی در بصره برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷ اثر، ایران و عراق با ۲۵ اثر، لبنان با ۱۷ اثر هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته‌اند.

هیات داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (مصادف با ۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر شوند.

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

کد خبر 6088868 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود