Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم انلاین قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ و حراست از منابع آبی استان اظهار داشت: آب در هر جامعه ای مایه حیات بوده و سبب رشد و بالندگی آن جامعه می‌شود به طوری که اگر آب نباشد صنایع تعطیل شده و معیشت مردم دچار بحران می گردد، لذا باید در حفظ و حراست از منابع آبی از هیچ تلاش و اقدامی  اقدامی دریغ نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود خوشبختانه طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه منابع آبی استان صورت گرفته و در صورت تکمیل پروژه های آبی می توانیم به زودی شاهد افزایش اشتغال زایی و به تبع آن توسعه و بالندگی استان باشیم.
دکتر قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه منابع آبی بیان داشت: متاسفانه فرهنگ غلط در زمینه استفاده از منابع انرژی در جامعه رایج شده که باید بتوانیم با اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی ضمن افزایش سطح آگاهی های جامعه شاهد مصرف بهینه و به جای انرژی باشیم، چرا که امروزه دیگر نمی‌توانیم با رویه های سنتی از منابع موجود استفاده کنیم. وی افزود تغییر اقلیم در کنار تغییر الگوهای بارشی سبب کاهش منابع آبی در کشور و همچنین در استان شده است لذا باید بتوانیم با اصلاح الگوهای مصرف خودمان را با شرایط کم آبی سازگار نماییم.
 دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: ما باید امروز هم از لحاظ قوانین و مقررات و هم از نظر فرهنگ مصرف بروز شویم تا بتوانیم از این سرمایه ملی که به آیندگان ما تعلق دارد حفظ و حراست نماییم و این امر جز با همدلی و وحدت همه مسئولین و همراهی همه آحاد جامعه امکان پذیر نیست.
 مهندس ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در این دیدار که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد ضمن تقدیر از همراهی دستگاه قضا تصریح کرد: ما طی دو سال اخیر با پشتوانه دستگاه قضا و حمایت های صورت گرفته توانستیم اقدامات خوبی در زمینه رفع تصرفات بستر و حریم رودخانه ها، بستن چاه های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز انجام دهیم که در تاریخ شرکت آب منطقه ای قزوین نظیر بوده است.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند عنوان داشت: این شرکت در سال گذشته در تجهیز چاه‌های مجاز استان به کنتور هوشمند رتبه نخست را در بین شرکت های آب منطقه ای در کشور کسب نموده و امسال نیز ضمن ادامه نصب کنتور هوشمند چاه های باقیمانده به دنبال احداث اتاق دیسپاچینگ آب میباشد تا از این طریق بتواند ضمن رصد کامل چاه های استان و میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی، تعداد تخلفات آبی در استان را نیز به حداقل برساند.
 مهندس ملکی در پایان با اشاره به نحوه مصرف آب در استان گفت: ما در استان قزوین کمبود آب نداریم ولی به دلیل بد مصرفی و مصرف بی رویه هر ساله در زمینه منابع آبی دچار چالش می‌شویم که راه حل برون رفت از این مشکل فقط از طریق کشت محصولات با آب بری کم و استفاده از شیوه های نوین آبیاری در کنار آگاه‌سازی و افزایش سواد آبی جامع امکان پذیر است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: منابع آبی مصرف بهینه چاه آب منطقه ای منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین‌زهرا با حضور بیش از ۵۰ کارخانه، شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به‌کار کرد.

این نمایشگاه توسط عباسپور نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، فرماندار بویین‌زهرا، معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، مدیرکل سازمان صمت، مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان قزوین و شهرستان بویین‌زهرا و مدیران شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی آراسنج، اشتهارد، دانسفهان، نظرآباد، حکیمیه و چرمسازی، مورد بازدید قرار گرفت.

این رویداد با استقبال بسیار خوب دانشجویان و مردم شهرستان بویین‌زهرا در این واحد دانشگاهی در حال برگزاری است. از اهداف این رویداد می‌توان به کاریابی دانشجویان و اجرای طرح پویش، ارتباط موثر بین صنعتگران و دانشگاه و حضور موثری شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی در دانشگاه اشاره نمود. این نمایشگاه تا روز ۱۳ اردیبهشت در سالن شهدای گمنام دانشگاه آزاد بویین‌زهرا برقرار بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم