Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:18:33 GMT

درب آکاردئونی چیست؟

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۴۸۰۰

درب آکاردئونی چیست؟

امروزه موضوع امنیت به خصوص در شهر های بزرگ و پر جمعیت به یکی از موضوعات مهم برای همه ی افراد تبدیل شده است. از همین رو شاهد استفاده ی روزافزون از ابزار های امنیتی هستیم.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت ایمن کاران وحدت، یکی از این ابزار ها، درب آکاردئونی می باشد. درب آکاردئونی که با نام حفاظ آکاردئونی نیز در بازار شناخته می شود، نوعی حفاظ است که برای محافظت از خانه ها، ورودی آپارتمان ها، درب مغازه ها، کلینیک ها، پاساژ ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..  مورد استفاده قرار می گیرد.

علت نامگذاری درب آکاردئونی را می توان شباهت بسیار آن با ساز آکاردئون بیان کرد. باز و بسته شدن این درب ها شباهت زیادی به باز و بسته شدن آکاردئون دارد و از همین رو چنین نامی را برای آن انتخاب کرده اند. هدف از طراحی این نوع درب ها را می توان ایجاد امنیت در ساختمان ضمن استفاده ی بهینه از فضا معرفی کرد. این نوع درب ها به شکل تاشو طراحی شده اند و به راحتی می توان با نیروی دست بدون استفاده از هیچ گونه ابزار خاصی آن را باز و بسته کرد.

اجزای درب آکاردئونی

محافظ آکاردئونی از یک چهارچوب که از جنس آهن، ام دی اف یا پی وی سی می باشد، به شکل پروفیل ساخته شده است که استفاده از این پروفیل ها به صورت عمودی، افقی و مورب می باشد. یک ریل برای درب آکاردئونی در نظر گرفته شده است که در بالای درب نصب شده و بخش چرخ دار در آن قرار گرفته است. بخش چرخ دار وظیفه ی تحمل وزن درب را دارد. در قسمت پایینی نیز ریلی برای راهنمای حرکت درب قرار داده شده است.

بر روی درب های آکاردئونی از دو نوع قفل های توکار و روکار می توان استفاده کرد. استفاده از قفل های توکار امنیت درب ها را به صورت چشمگیری افزایش می دهد به طوری که امکان دیلم انداختن بر روی آن وجود نخواهد داشت. این نوع قفل ها که با نام قفل های مخفی نیز شناخته می شوند می توانند به عنوان یک محافظ کامل بر روی درب های آکاردئونی باشد و خیال شما را از هر بابت راحت کنند.

درب آکاردئونی استاندارد

اگر برای خرید درب آکاردئونی سری به بازار زده باشید، انواع و اقسام آن را با اندازه ها و مدل های مختلف مشاهده خواهید کرد که تنوع بالای آن گاهی انتخاب گزینه ی مناسب را برای خریداران سخت می کند. برای این که بتوانید دربی استاندارد و مناسب را تهیه کنید لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

· مقطع کناری باید 50*30 در نظر گرفته شود.

· ابعاد مقطع ریلی بالایی باید 50*50 در نظر گرفته شود.

· حتما از تسمه 20*5 برای درب استفاده شده باشد.

· پرچ های استفاده شده در آن مناسب و با کیفیت باشد.

· حتما از دستگیره فلزی کونیک شده استفاده شده باشد.

· در ساخت آن حتما از جوش SMAW استفاده شود.

محافظ آکاردئونی

انواع درب آکاردئونی

1_ درب های آهنی: این نوع درب ها از آهن ساخته شده اند و به همین دلیل استحکام بالایی را برای آن می توان در نظر گرفت. بعد از این که درب آکاردئونی آهنی ساخته شد آن را با استفاده از رنگ کوره ای رنگ آمیزی می کنند تا به این ترتیب از زنگ زدن آن در فضاهای مرطوب جلوگیری شود. این نوع درب های آکاردئونی به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارند نسبت به انواع دیگر قیمت بالاتری هم دارند.

2_ درب های پی وی سی: از مزایای این نوع درب های آکاردئونی می توان به وزن پایین و زیبایی ظاهری آن اشاره کرد. درب های پی وی سی قابل شستشو بوده و می توان در مکان های پر رفت و آمد از آن ها استفاده کرد چرا که نظافت آن ها به راحتی انجام می گیرد.

3_ درب های ام دی اف: این نوع درب های آکاردئونی قیمت پایین تری نسبت به موارد دیگر دارند. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که طول عمر این نوع درب ها کمتر از موارد قبلی می باشد. علت این موضوع را می توان وزن بالای این نوع درب ها دانست که بعد از مدتی باعث ترک خوردن درب می شود. بنابراین نباید کیفیت را فدای کمیت کرد و به خاطر پایین تر بودن قیمت این نوع درب ها آن را انتخاب نمود.

درب آکاردئونی در طرح های مختلف

قیمت درب آکاردئونی در بازار ایران

معمولا یکی از موضوعات مهم در هر نوع خریدی توجه به قیمت کالای مورد نظر می باشد. از این نظر درب های آکاردئونی هم مستثنی نمی باشند. با توجه به این که درب آکاردئونی در انواع و اقسام مختلف با اندازه ها و جنس های متفاوت به بازار عرضه می شوند، نمی توان یک قیمت ثابت را برای آن در نظر گرفت. برای این که بتوان قیمت این محصول را تعیین کرد لازم است به مواردی همچون جنس درب، جنس اجزای به کار رفته در آن، استاندار بودن درب، نوع قفل مورد استفاده، اندازه درب و ... توجه کرد. برای این که بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید لازم است این نوع درب ها را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درب آکاردئونی درب های آکاردئونی درب آکاردئونی نوع درب ها قفل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)

گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)

دیگر خبرها