Web Analytics Made Easy - Statcounter

شخصیت‎ها و گروه‎های مختلف عراقی همچنان در سخنانی حمله اخیر آمریکا را به غرب استان الانبار محکوم می‎کنند.

خبرگزاری میزان - «قیس الخزعلی»، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق، در واکنش به حمله اخیر آمریکا به مواضع حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه، گفت «دشمن آمریکایی ثابت کرد که به هیچ وجه برای حرمت خون مردم عراق، ارزشی قائل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی هشدار داد «اگر آمریکا به ریختن خون عراقی‌ها ادامه دهد ما می‌توانیم به این اقدام پاسخ دهیم؛ ما آمادگی و برنامه ریزی کاملی داریم به گونه‌ای که دشمن از نظر مکان و نوع سلاح انتظار نداشته باشد.»

به گفته دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق، «بیشتر عراقی‌ها معتقدند که نیرو‌های آمریکایی هنوز در حال خدمت به هسته‌های تروریستی داعش هستند.»

وی در بخش دیگری افزود «این واقعیت که هزاران جنگجوی خارجی وجود دارد، در واقع برای محافظت از اسرائیل است و این آمریکا بود که باعث کشته شدن هزاران عراقی شد.»

«قیس الخزعلی»، در ادامه، ادعا‌های آمریکا در توجیه حمله به مواضع حشد الشعبی را رد کرده و گفت «این اقدام با هدف تلاش برای نجات چهره آمریکا صورت گرفت.»

وی همچنین حضور نظامی آمریکا را در عراق بر خلاف خواست مردم این کشور توصیف کرد و ادامه داد که هدف نیرو‌های آمریکایی مبارزه با داعش نیست.

بیشتر بخوانید: فیلم| حضور گسترده مردم عراق در مراسم تشییع شهدای حشد الشعبی واکنش حشدالشعبی به حمله هوایی آمریکا به مرزهای عراق و سوریه

در همین حال «احمد المکصوصی»، فرمانده تیپ ۱۴ حشد الشعبی در واکنش به تجاوز اخیر آمریکا به عراق گفت «دولت باید به جای بیانیه‌های محکومیت، طرح خروج نظامیان آمریکا را اجرا کند.»

این فرمانده ارشد حشد الشعبی، تاکید کرد «احضار سفیر آمریکا و تحویل یادداشت اعتراض به وی ساده‌ترین اقدامی است که وزارت امور خارجه عراق باید انجام دهد.»

وی اظهار داشت «به دلیل عدم پیروی نیرو‌های آمریکایی از تصمیم خروج از عراق، باید علیه آن‌ها اعلام جنگ شود.»

جنگنده‌های آمریکایی در ساعات اولیه روز دوشنبه، با هدف قرار دادن مواضع حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه، جنایتی دیگر علیه حاکمیت عراق را رقم زدند که با واکنش مقام‌ها و گروه‌های عراقی مواجه شد.

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون مدعی شد که این حملات هوایی به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حملات اخیر علیه مقر و مواضع نظامیان آمریکایی در عراق انجام شد.

حشد الشعبی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «این حمله به شهادت ۴ نیروی حشدالشعبی منجر شد که در حال انجام ماموریتشان در جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق مصطفی الکاظمی حشد الشعبی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق مصطفی الکاظمی حشد الشعبی حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دستگیری دانشجویان آمریکایی در جریان جنبش اعتراضی در حمایت از فلسطین آن را "به بند کشیده شدن آزادی در آمریکا" توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ‌ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به  اخبار منتشره در رسانه‌های آمریکایی مبنی بر دستگیری حداقل 900 نفر از معترضان توسط پلیس آمریکا در جریان اعتراضات دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه آن را "به بند کشیده شدن آزادی در آمریکا" خواند.

طبق گزارش "ای‌بی‌سی آریزونا"، از زمانی که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان را در دانشگاه کلمبیا در 18 آوریل دستگیر کرد، تعداد بازداشت‌ها در سراسر ایالات متحده به 1000 نفر رسیده است.

این بازداشت‌ها باعث شده است که دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات حامی فلسطین بپیوندند و اردوگاه‌هایی را برای حمایت از غزه برپا کنند.

فیلم‌هایی از پلیس آمریکا که در کالج‌های مختلف حاضر شده‌ تا تظاهرات‌ها حامیان فلسطین را متلاشی کنند، در سراسر جهان مشاهده شده است که یادآور جنبش اعتراضی است که در طول جنگ ویتنام به راه افتاد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمانانتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • واکنش جمشیدی به مقابله با دانشجویان آمریکایی
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟