Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه خود گفت: ناو هلندی اورتسن که در دریای سیاه در حرکت بود مسیر خود را تغییر داده و به سوی تنگه کرچی حرکت کرد.

در بیانیه گفته شده است: چند فروند جنگنده سوخو-۳۰ و بمب افکن سوخو-۲۴ برای تحقیق در مورد این کشتی جنگی به پرواز درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دفاع روسیه می‌گوید: پس از پرواز هواپیما‌های نظامی روسی در دریای سیاه، ناو هلندی تغییر مسیر داده و از آب‌های سرزمینی روسیه دور شد.

در بیانیه همچنین گفته شده است که پرواز هواپیما‌های روسی بر فراز ناو هلندی در ارتفاع بی خطر برای کشتی انجام گرفت و در این پرواز‌ها تمام معیار‌های بین المللی رعایت شد.

به گزارش رسانه‌های روسی، وزارت دفاع هلند روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای، ادعا کرد که چند فروند هواپیمای نظامی روسیه با به پرواز در آمدن بر فراز ناو «اورتسن» در دریای سیاه، اقدام به ایجاد مزاحمت برای این کشتی هلندی کرده است.

وزارت دفاع هلند این اقدام را محکوم و تاکید کرده است که حق استفاده آزاد از آب‌های بین‌المللی در دریای سیاه را برای خود محفوظ می‌داند.

مقامات نظامی هلند همچنین در این خصوص اعلام کرده‌اند این کشتی نظامی در نزدیک سواحل جنوب شرقی شبه جزیره کریمه در دریای سیاه در حال حرکت بوده است.

این دومین حادثه دریایی در دریای سیاه در یک هفته اخیر است.

رسانه‌های روسیه روز سوم تیر ماه از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و یک فروند هواپیمای شکاری جنگنده روسیه به سوی ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بود.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخو-۲۴ ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.

به دنبال اقدام ناوشکن «دیفندر» و تجاوز به حریم دریایی روسیه، «دبورا برونرت» سفیر انگلیس در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ناو هلند روسیه دریای سیاه وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • آرنه اسلوت؛ قمار بزرگ، سیاه یا قرمز؟
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند