Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عزیزالله مهدیان معاون مسکن  روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طرح نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به شدت دنبال می‌کنیم، گفت: با افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، شاهد افزایش و مقاوم سازی تعداد بسیار زیادی از روستا‌ها در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اجرای چنین اقداماتی کمک بزرگی به بحث نوسازی در سطح کشور بود و افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان هم کمک بسیار بزرگی در این حوزه به شمار می‌رود.

مهدیان یادآور شد: امسال از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و اجرای این پروژه‌ها پرداخت شده و در سال گذشته هم یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پرداخت شده است.

معاون مسکن روستایی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اعتباری که لازم داریم برای اتمام این پروژه‌ها به صورت کامل پرداخت شده و منابع آن کاملا تامین شده است و همچنین پرداخت تسهیلات بلا عوض هم به ۱۲۰ هزار واحد ابلاغ شده است.

تصویب تسهیلات مسکن روستایی در سه ماه ابتدایی امسال

مهدیان اظهار کرد: تسهیلات نوسازی واحد‌ها برای سال ۱۴۰۰ در سه ماه اول امسال تصویب و ابلاغ شده است، این در حالی است که در سال‌های گذشته در نیمه دوم و پایان هر سال این تسهیلات ابلاغ می‌شد.

مهدیان بیان کرد: طبق قانون سالانه باید ۱۵ درصد افزایش سقف تسهیلات داشته باشیم و این قانون در سال‌های گذشته اجرا می‌شد، ولی امسال به دلیل تورم و گرانی، سقف افزایش تسهیلات به ۱۰۰ میلیون تومان رسید و بر این اساس حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.

معاون مسکن روستایی در خصوص ابلاغیه پرداخت این تسهیلات اظهار کرد: بانک‌ها قول دادند که تا پایان هفته به استان‌ها ابلاغ کنند و هم اکنون به بانک مرکزی و بانک‌های عامل این موضوع ابلاغ شده و به زودی به بانک‌های استان‌ها هم ابلاغ می‌شود.

او یاد آور شد: کسی که تاکنون تسهیلات را دریافت نکرده و قرارداد با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات منعقد نکرده باشد، می‌تواند از این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی استفاده کند.

معاون مسکن روستایی اظهار کرد: میزان استقبال از این تسهیلات بسیار بالا است، به طوری که در برخی از استان‌ها بیش از ۱۵۰۰ نفر برای دریافت این تسهیلات صف بسته‌اند و اگرچه مبلغ قابل توجهی نیست، اما برای روستاییان بسیار می‌تواند موثر باشد.

او تاکید کرد: برای نوسازی واحد‌های روستا‌ها می‌توان از این تسهیلات استفاده کرد و یک واحد ۷۵ متری به خوبی نوسازی می‌شود.

مهدیان در پایان گفت: برای مسکن محرومان از محل حساب ۱۰۰ امام نقشه ساختمانی و نظارت‌ها تامین می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن روستایی بازسازی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در گستره استان اصفهان بیش از ۴۶۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر ۱۵۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شدند.

وی افزود: از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در این استان، تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار متقاضی تأیید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از این تعداد نیز برای بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر افتتاح حساب شده است و تا کنون افزون بر ۳۸ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

وی اضافه کرد: از مجموع متقاضیان حائز شرایط در استان، بیش از ۶۷ هزار و ۶۰۰ نفر حائزان شرایط شهرهای جدید استان اصفهان هستند و افزون بر ۹۱ هزار و ۱۰۰ نفر نیز متقاضیان حائز شرایط در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بودند.

قاری قرآن با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از پنج هزار و ۳۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است، گفت: در حال حاضر قرارداد با سازنده برای افزون بر ۴۵ هزار و ۳۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای بالغ بر ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده است؛ همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت و سقف، سفت کاری و نازک کاری قرار دارد.

کد خبر 6096163

دیگر خبرها

  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد