Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همایون ظهر چهارشنبه در آیین معارفه مدیرعامل جدید برق منطقه ای، که در سالن جلسات برق منطقه ای هرمزگان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: هر زمانی که به دنبال بهترین نیرو برای بخش های مختلف صنعت برق هستیم، یک نگاه ما به سمت هرمزگان و مدیران بخش توزیع تولید و انتقال برق در این استان است؛ چرا که هرمزگان استانی است که نه تنها در تأمین نیروی انسانی برای بخش های مختلف خودکفا هستند بلکه می توانند به جاهای دیگر نیروی انسانی توانمند صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اولویت نخست مدیریت جدید گذر از پیک تابستان و بعد از آن توسعه زیرساخت ها برای تدوام سرمایه گذاری در استان است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مصرف برق هرمزگان در حوزه صنعتی است، گفت: باید زیرساخت های این استان را توسعه دهیم و فضای بهتری را برای بخش خصوصی ایجاد کنیم.

حائری بیان داشت: نیاز مصرف برق در کشور حدود ۶۴ هزار مگاوات است و با توجه به کمبودهایی که در تامین برق داریم، باید با مدیریت مصرف و اقدامات یکپارچه این کمبود را جبران کنیم که برای تحقق آن نیازمند حمایت مسئولان استانی هستیم.

هر استانی مصرف خود را مدیریت کند خاموشی نخواهد داشت

متولی زاده مدیرعامل توانیر نیز در این آیین گفت: با وجود صنایع بزرگ، نقش هرمزگان در مدیریت مصرف برق جدی تر است و انتظاری که وجود دارد این است که در این مقطع زمانی که حدود یک ماه طول خواهد کشید، مجموعه دستگاه های حاکمیتی و مرتبط با صنعت برق در استان، همکاری لازم را در خصوص مدیریت مصرف داشته باشند.

وی افزود: هر استانی که بتواند سهم خود را در صرفه جویی و رعایت سقف مصرف اعمال کند، در تابستان خاموشی نخواهد داشت و امیدواریم با پشتیبانی استانداری هرمزگان این موضوع محقق شود.

برق برای مردم هرمزگان مانند نفس می ماند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به رعایت الزامات مربوط به مدیریت مصرف برق در استان، گفت: ما هر چقدر بتوانیم در این حوزه صرفه جویی خواهیم کرد اما برق برای مردم هرمزگان همچون نفس است و هرمزگان به خاطر ساختار ملی و شرایط آب و هوایی باید تابستان را بدون خاموشی سپری کند.

رضا مدرس در آیین معارفه مدیرعامل جدید برق منطقه ای هرمزگان، ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل پیشین این شرکت، با اشاره به نقش مهم صنعت برق در ایجاد اشتغال و رونق سرمایه گذاری، اظهار داشت: بخش اعظم سرمایه گذاری ها در هرمزگان به واسطه فعالیت های توسعه ای در صنعت برق استان و زیرساخت های بخش انرژی شکل گرفت.

وی افزود: اگر به فرایند توسعه و تولید انرژی برق در هرمزگان نگاهی موشکافانه داشته باشیم، به این نتیجه خواهیم رسید که چه اتفاق عظیمی در حوزه تولید، انتقال و توزیع برق در استان رخ داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، ضمن قدردانی از مدیرعامل توانیر به واسطه توجه ویژه به شاخص توسعه مدیریت و نیروی انسانی، گفت: پایه گذاری، هدایت و راهبری این شاخص مهم منجر به این شد که صنعت برق استان به دست فرزندان همین استان توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: ما فرزندان هرمزگان را کسانی که فقط شناسنامه هرمزگانی دارند نمی دانیم ما هر کس که برای هرمزگان تلاش و دلسوزی می کند را فرزند هرمزگان می دانیم.

مدرس خطاب به مدیرعامل توانیر و معاون برق و انرژی وزیر نیرو تصریح کرد: ما هر چقدر بتوانیم در این حوزه صرفه جویی خواهیم کرد اما برق برای مردم هرمزگان همچون نفس است و هرمزگان به خاطر ساختار ملی و شرایط آب و هوایی باید تابستان را بدون خاموشی سپری کند.

در پایان این مراسم، ضمن قدردانی از خدمات مهندس حسن کهوری مدیرعامل پیشین برق منطقه ای هرمزگان، فرشاد آدینه پور به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

کد خبر 5247787

منبع: مهر

کلیدواژه: همایون حائری وزارت نیرو کمبود برق ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا انتخابات 1400 گرگان شیوع کرونا ایلام اردبیل واکسن کرونا مواد مخدر کنکور سراسری قوه قضاییه هفته قوه قضاییه برق منطقه ای مدیریت مصرف صنعت برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد

وزیر نیرو گفت: صنعت نیروگاهی کشور امروز با رونمایی و راه‌اندازی سامانه ژنراتورهای گازی، در کل صنعت نیروگاهی خودکفا شده و آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور نیز با توان متخصصان داخلی تکمیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی‌اکبر محرابیان در بازدید از کارخانه‌های گروه مپنا در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز کارگر به عموم کارگران کشور اظهار کرد: صنعت نیروگاهی کشور امروز با رونمایی و راه‌اندازی سامانه ژنراتورهای گازی، در کل صنعت نیروگاهی خودکفا شده و آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور نیز با توان متخصصان داخلی تکمیل شد.

وی در ادامه سخنان خود به عملکرد دولت سیزدهم در بخش نیروگاهی کشور اشاره و بیان کرد: طی عملکرد دولت سیزدهم با کمک بخش‌های مختلف بیش از 8500  مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور‌ افزوده شد‌‌ و این مهم نقش بسزایی در رفع ناترازی برق کشور داشته است.

وزیر نیرو با اشاره به لزوم حمایت مالی از واحدهای نیروگاهی کشور به منظور افزایش راندمان و توسعه ظرفیت گفت:  با وجود اهمیت بالای حمایت مالی از طرح‌های توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور، صندوق توسعه ملی به تعهدات خود در این حوزه به خوبی عمل‌ نکرده است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: موضوع رفع ناترازی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد که این اتفاق علاوه بر افزایش رفاه عمومی همچنین به افزایش بازدهی در حوزه انرژی منجر شده و به اقتصاد کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود به برنامه‌های وزارت نیرو برای عبور موفق از اوج بار 1403 اشاره کرد و گفت: طی سه سال اخیر برنامه‌های مشخصی برای مدیریت بار مصرف برق فصل گرم در دستور کار قرار گرفت که در سال 1401 برای این موضوع 100 اقدام، در سال 1402 تعداد 140 اقدام و برای فصل گرم سال جاری نیز 180 اقدام طراحی و‌اجرا شد.

محرابیان با تشریح بخش‌های مختلف برنامه‌های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در سال جاری گفت: بخشی از اقدامات وزارت نیرو‌ در این راستا به توسعه شبکه‌های انتقال، توزیع، افزایش پست‌ها و نظایر آن مرتبط است و بخشی نیز به افزایش ظرفیت و راندمان نیروگاهی کشور چه در بخش حرارتی و چه در بخش برقابی باز می گردد.

وی‌ با تاکید بر ضرورت مشارکت همه بخش‌های مصرف‌کننده برق برای عبور موفق از اوج بار سال جاری گفت: با توجه به تجارب دو سال گذشته در حوزه مدیریت مصرف برق، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای افزایش مشارکت بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به اختصاص پاداش‌های ویژه به مشترکان بخش خانگی اشاره کرد.

محرابیان در همین رابطه اظهار کرد: بیش از 80 میلیون پاداش اعم از هدایایی چون لوازم برقی کم مصرف مورد نیاز خانه و خانواده، صدها خودرو، بسته‌های اینترنتی و... برای مشترکان کم مصرف در تابستان سال جاری در نظر گرفته شده که به افشار محتلف مانند کودکان، نوجوانان، بانوان و... که در مسابقات مربوطه شرکت کرده و در مدیریت مصرف برق سال جاری نقش آفرینی کنند، اهدا می‌شود.

وزیر نیرو در پاسخ به پرسشی درباره نحوه مدیریت مصرف برق صنایع نیز اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار میزان مصرف کلی برق صنایع از میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام فصل گرم سال فراتر رفت.

محرابیان در ادامه با تاکید بر اهتمام وزارت نیرو برای تامین برق کافی برای صنایع در دوره اوج بار مصرف امسال ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با وزارت صمت و بر اساس قانون منعقد شده است، صنایع بزرگ ملزم به ایجاد نیروگاه به منظور تامین بخشی از برق مورد نیاز خود هستند.

وی با بیان این که انرژی مورد نیار صنایع امسال نیز در ساعات مختلف تامین می‌شود،گفت: هم‌اکنون 5 واحد نیروگاهی صنایع در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده است ‌صنایعی که اقدام به احداث نیروگاه‌های خود تامین کرده‌اند، در اولویت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق قرار نمی‌گیرند.

وزیر نیرو در پاسخ به پرسش دیگری درباره میزان واردات و صادرات برق کشور گفت: تبادل برق با کشورهای همسایه یکی از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است که به صورت کلی در طول یک سال ما 80 درصد صادرات و 20 درصد واردات دا‌ریم.

وزیر نیرو در این بازدید همچنین گفت: گروه تولیدی مپنا یکی از افتخارات صنعت کشور است که نقش مهمی در اجرای فعالیت های نیروگاهی چه در داخل و چه در خارج از کشور دارد.

محرابیان با تاکید بر اینکه گروه مپنا به طور کامل مورد حمایت دولت قرار دارد، ادامه داد: این گروه صنعتی توانسته است در طول سال‌های گذشته با به روزرسانی دانش مهندسی و تکنولوژی، همسو با دانش روز جهان حرکت کند و نقش  اثرگذاری در پاسخ به نیاز کشور در حوزه انرژی ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد