Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست با حضور در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد  با مدیرکل این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابتدای این نشست سید اسدالله هاشمی آموزش  و فرهنگ سازی را ، شاه کلید موفقیت در هر کار دانست و گفت: معتقدیم تنها راه نجات و حفظ محیط زیست فرهنگ سازی است و نگاه فانتزی آفتی برا محیط زیست  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انعقاد تفاهمنامه با تشکل‌های محیط زیستی را نخستین در استان دانست و افزود: برای نخستین بار با تشکل‌ها زیست محیطی  مردم نهاد ، انعقاد تفاهمنامه و قرارداد صورت گرفت تا در حوزه آموزش جوامع محلی ، کمک به اطفاء حریق  جنگل یاریگر محیط زیست استان باشند.

هاشمی با اشاره به افزایش چشم گیر آموزش محیط بانان گفت: آموزش حقوقی و تخصصی محیط بانان در این چند سال بی سابقه بوده است و محیط بانی نداریم که بدون آموزش باشد.

وی کمبود محیط بان برای استان را یاد آور شد و گفت: استان با کمبود محیط بان مواجهه است  اما برای نخستین بار ، با همکاری دانشگاه یاسوج  با نصب 20 دوربین مدار بسته سعی کرده‌ایم  با هوشمند سازی مناطق تا حدودی مشکل کمبود محیط بان را برطرف کنیم، گر چه سالانه  7 محیط بان به استان اضافه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: دوربین‌های نصب شده در مناطق به آتش سوزی ،صدای اره برقی ، شلیک گلوله  حساس بوده  و حتی قادرند تصاویر متخلفین احتمالی شکار و صید را ضبط کرده و بصورت آنلاین به مرکز پایش در اداره کل منتقل کنند.

هاشمی ثبت 22 تصویر از پلنگ در 14 هزار هکتار دنا  را بی‌نظیر دانست و گفت: با کمک سید جواد هادی اصل  مستند ساز و فعال محیط زیستی 18 قلاده از این پلنگ‌ها شناسنامه دار شدند و درصددیم که بخش اعظمی از مناطق که هنوز باقی مانده است را نیز پایش نمایم که قطعا" با تراکم بالای پلنگ در دنا مواجهه خواهیم شد.  

وی گفت: شناسنامه دار کردن پلنگ بدین معنی است ، همانگونه که هر انسان اثر انگشت به خود را دارد پلنگ‌ها از نظر نوع خال  خاص هستند و هرگز پلنگی پیدا نخواهد شد که خال های یکسانی داشته باشند.

در ادامه این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آتش سوزی را بلای جنگل ‌های بلوط دانست و گفت: 40 درصد از آب شیرین کشور توسط جنگل ها زاگرس تامین می‌شود اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد آتش سوزی هایی هستیم که در حال نابودی این سرمایه های عظیم هستند.

 در ادامه این نشست دکتر امیر رئوف مدیرکل صدا و سیما مرکز استان نیز گفت: به اصل موضوع واقفیم ، نقش رسانه‌ها در حفظ محیط زیست بسیار تاثیر گزار خواهد بود و مسئولیت ما در این راه بسیار خطیر و بالاست.

مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: تعصب مردم استان به خاک آب و جنگل استان بسیار بالا و ستودنی است  معتقدم بخش اعظمی از مشکلات ما در فرهنگ سازی مرتفع خواهد شد.
انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست آموزش محیط کهگیلویه و بویراحمد محیط زیست محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شورای روستای چم‌لپو واقع در شهرستان کهگیلویه گفت: ۳۱ فروردین ماه امسال، یک قلاده کفتار با دو توله‌اش به شالیزارهای روستا آمدند که توسط سگ‌ها مورد حمله قرار گرفته بود. شعبان بال‌افکن افزود: یکی از بچه کفتارها پایش آسیب دید و بچه‌ی دیگر نیز قادر به حرکت و فرار نبود. رئیس شورای چم لپو ادامه داد: بعد از اینکه پای بچه کفتار را ضدعفونی کردم، هر دو بچه را در محلی که زخمی و از مادرشان جدا شده بودند، رها کردم تا مادرش به سراغش بیاد، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. وی تاکید کرد: بچه کفتارها را دوباره با خود به خانه آوردم تا به‌صورت کامل بهبودی پیدا کنند و بتوانند به طبیعت برگردد. بال‌افکن ابراز کرد: در این مدت سعی کردم با دارو از عفونت زخمش جلوگیری کنم تا بتواند سلامت کاملش را به دست بیاورد. همچنین برای تغذیه به آن‌ها شیر و میوه می‌دهم.  

دیگر خبرها

  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست