Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح یاری گران زندگی به عنوان بهترین طرح در فضاهای آموزشی باعث توقف رشد اعتیاد در مدارس استان شد.

احد جمالی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود:  اجرای ۶۴ برنامه  شورای هماهنگی استان در راستای پیشگیری، مبارزه، مقابله و درمان در حوزه اعتیاد برای حفظ جوانان و سرمایه های اجتماعی کارساز بوده و این برنامه ها باعث توقف شیوع اعتیاد بین جوانان شده و باید تلاش ها براین باشد تا به سمت کاهشی گام برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهارکرد: امروزه جمهوری اسلامی با انگیزه خدایی و حفظ کرامت انسانی در مبارزه جدی با انواع مواد مخدر بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حالی که افغانستان کشور همسایه و هم مرز با ایران بزرگترین تولید کننده سنتی مواد مخدر جهان باعث شده است تا برای مقابله و مبارزه هزینه سنگینی بدهیم، تشکل های مردمی باید نقش موثر خود را ایفا کنند.

جمالی با تقدیر و تشکر از همه دستگاه های امنیتی و انتظامی استان تصریح کرد: درصد قابل توجهی از امنیت را مدیون و مرهون نیروی انتظامی هستیم که در عرصه مقابله با ورود، توزیع وعرضه مواد مخدر با جدیت و شدت مقابله می کند.

وی با تقدیر و تشکر از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و کمیته های این شورا تاکید کرد: این شورا در این رابطه عملکرد ارزنده ای داشته و در سطح کشور جایگاه بالایی را کسب کرده است.

افزایش ۲۲ درصدی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال در سه ماه گذشته ۲ تن و ۴۶۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر استان کشف و ضبط شده که ۲ تن و ۸۹ کیلوگرم آن تریاک می باشد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش دارد.

سردار کیقباد مصطفایی افزود:  در این رابطه ۵۸۹ نفر دستگیر، ۸۲ دستگاه خودرو متوقف و ۹ باند قاچاقی مواد مخدر متلاشی شد.

وجود ۷۷ مرکز درمانی معتادین در کهگیلویه و بویراحمد

سید ناصر رضائی، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۷ مرکز درمانی معتادین در استان داریم و هیچ خانم و یا مرد معتادی نمی تواند بگوید به دلیل نداشتن دسترسی به مراکز ترک اعتیاد نمی توانم ترک کنم.

وی از اجرای طرح یاری گران زندگی در ۷۵۰ مدرسه استان خبر داد و افزود: کهگیلویه وبویراحمد بهترین مجری این طرح قلمداد شده است.

رضایی تصریح کرد: با اجرای این طرح رشد گرایش به مواد مخدر در بین جوانان متوقف شده است و همه تلاش ها بر این است تا در گام بعدی به سمت کاهش آن حرکت کنیم. طرح ساماندهی معتادین متجاهر در استان به طور کامل اجرا شده است و حتی یک معتاد کارتن خواب در استان مشاهده نخواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، ۶۴ برنامه تخصصی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان داشتیم، تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد برنامه های حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان توسط تشکل های مردمی صورت می گیرد.

رضایی از رسانه های استان خواست با ارائه ایده و پیشنهادات شورای هماهنگی استان را یاری کنند. ۲۰۰ میلیون تومان برای درمان اعتیاد و معتادین متجاهر هزینه شده است.

وی به افزایش سطح آگاهی  و حساسیت بین خانواده ها و جوانان نسبت به مواد مخدر در استان خبرداد و افزود: به سمت راه های دیگر و رویکرهای نو برای پیشگیر، مبارزه و مقابله مواد مخدر و اعتیاد به خصوص بین جوانان هسیتم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز جهانی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در عرصه مبارزه و مقابله با مواد مخدر تقدیم کرده ایم و این مهم به دلیل اهمیت این موضوع است که جوانان سرمایه های اصلی مملکت هستند و در دام سوداگران مرگ و این پدیده خطرناک و خانمانسوز نیفتند.

گفتنی است که همچنین از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از ۲ خانواده شهید و جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر و از خبرنگاران فعال عرصه مقابله با مواد مخدر در استان نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد اعتیاد مدارس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر در استان استان کهگیلویه و بویراحمد مواد مخدر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفتگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان داشت: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ۱۱۸ کلاس درس تا مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد