Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اسکرین دیلی، متولیان جشنواره کن ملانی تیری (Mélanie Thierry) بازیگر ۳۹ ساله فرانسوی را به عنوان رئیس هیات‌داوران شاخه دوربین طلایی جشنواره کن معرفی کردند که به آثار کارگردان اولی‌ها اختصاص دارد.

تیری که از نوجوانی پا به عرصه بازیگری گذاشت بیشتر به نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون ۵ همخون (۲۰۲۰) به کارگردانی اسپایک لی، خاطرات جنگ (۲۰۱۷) با اقتباس از رمان مارگارت دوراس، بابل پس از میلاد (۲۰۰۸) و افسانه ۱۹۰۰ (۱۹۹۸) شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیری تنها عضو از پروژه سینمایی ۵ همخون نیست که در جشنواره کن امسال به صندلی قضاوت تکیه می‌زند؛ اسپایک لی کارگردان این فیلم نیز ریاست هیات داوران بخش رقابتی این جشنواره را برعهده خواهد داشت.

بخش جایزه دوربین طلایی کن از سال ۱۹۷۸ راه اندازی شد و در هر دوره این جشنواره سینمایی به اولین فیلم بلند یک کارگردان تازه‌وارد اهدا می‌شود که به بخش رقابت اصلی، هفته منتقدان یا دو هفته کارگردانان جشنواره راه یافته باشد. هدف از اهدای این جایزه، کمک به حرفه کارگردانان جوان و تازه‌کار و معرفی آنان به عرصه سینمای بین‌الملل است. امسال ۳۱ فیلم برای کسب جایزه واجد شرایط شناخته شدند.

جایزه دوربین طلایی سال ۲۰۲۱ روز ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر ۱۴۰۰) طی مراسمی توسط رئیس هیات داوران به سازنده فیلم منتخب اعطا می‌شود. هفتادوچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن به عنوان اولین رویداد جهانی سینما در سال ۲۰۲۱، از ۱۵ تا ۲۶ تیر با رعایت سفت و سخت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای مقابله با گسترش کرونا در کاخ جشنواره و کنگره کن در فرانسه برگزار می‌شود. از بین فیلم‌هایی که در جشنواره امسال برای اولین بار اکران می‌شوند می‌توان به قهرمان ساخته اصغر فرهادی، گزارش فرانسوی از وس اندرسون، آب راکد با بازی مت دیمون و کارگردانی تام مک کارتی و روز پرچم ساخته شان پن اشاره کرد.

برچسب‌ها جشنواره فیلم کن رویدادهای حوزه سینما پاریس سینمای جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کن پاریس جشنواره فیلم کن پاریس سینمای جهان دوربین طلایی هیات داوران جشنواره کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از د رپ، جشنواره فیلم کن امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که مریل استریپ جایزه نخل طلای افتخاری هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را دریافت خواهد کرد. استریپ این جایزه را در مراسم افتتاحیه (۱۴ می-۲۵ اردیبهشت) در سالن بزرگ سینما مولیر دریافت می‌کند.

پیشتر اعلام شده بود جورج لوکاس جایزه نخل طلای افتخاری را در مراسم اختتامیه (۲۵ می- ۵ خرداد) دریافت خواهد کرد.

استریپ ۷۴ ساله نخستین بار پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن سال ۱۹۸۹ برای بازی در فیلم «فریادی در تاریکی» به کارگردانی فرد شپیسی برای دریافت جایزه به کن بازمی‌گردد.

این بازیگر در بیانیه‌ای، کسب جایزه در کن را بالاترین دستاورد در هنر فیلم‌سازی خواند و گفت: ایستادن در سایه کسانی که قبلاً مورد تجلیل قرار گرفته‌اند به همان اندازه هیجان‌انگیز است.

تیری فرمو نیز با یادآوری فیلم‌هایی چون «کرامر علیه کرامر»، «انتخاب سوفی»، «خارج از آفریقا»، «پل‌های مدیسون کانتی»، «شیطان پرادا می پوشد» و «ماما میا» گفت: مریل استریپ، تقریباً ۵۰ سال تجسم شاهکارهای بی‌شمار و بخشی از تخیل جمعی و عشق مشترک ما به سینماست.

امسال فیلم «پرده دوم» کوئنتین دوپیو با بازی لئا سیدو فیلم افتتاحیه جشنواره است.

گرتا گرویگ رییس هیات داوران و بازیگران لیلی گلادستون، اوا گرین، پیرفرانچسکو فاوینو و عمر سای، کارگردان‌ها نادین لبکی، خوان آنتونیو بایونا و هیروکازو کورییدا و فیلم‌نامه‌نویس و عکاس ترک ابرو سیلان اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 6095370

دیگر خبرها

  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری