Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:24:44 GMT

آمار پایین کتابخوان ها شایسته شهرستان رشت نیست

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۶۲۵۶

آمار پایین کتابخوان ها شایسته شهرستان رشت نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی ظهر چهارشنبه در جلسه کتابخانه‌های عمومی رشت با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: دشمنان با روش‌های مختلف درصدد کم رنگ کردن انتخابات بودند اما امن ترین انتخابات را با افزایش مشارکت نسبت به دوره‌های قبل برگزار شد.

فرماندار رشت با بیان اینکه ارتقای فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه بر فرهنگ عمومی و افزایش سطح آگاهی مؤثر است، افزود: کتابخوانی یکی از ارکان اصلی افزایش آگاهی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نگاه فرهنگی را لازمه ترویج کتابخوانی در جامعه دانست و بیان کرد: مطالبه گری بحث کتابخوانی را به مردم محول کرده‌ایم و جامعه از مسئولین انتظار ترویج فضای کتابخوانی دارد.

فتح اللهی با اشاره به اینکه شهرها در کنار توسعه ارکان مختلف به ترویج فضای کتابخانه نیز نیاز دارند، تصریح کرد: اختصاص هزینه هر چند اندک به ترویج کتاب در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است.

فرماندار رشت افزایش فرهنگ جامعه را در ارتقای رشد و توسعه جامعه مؤثر دانست و افزود: طبق آمار تنها ۹ هزار کتابخوان در شهرستان رشت داریم که این آمار طبق جمعیت این شهرستان و فرهنگ و سابقه آن شایسته نیست.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه ۷۵ جلد کتاب نفیس از مجموعه شخصی فرماندار رشت به کتابخانه های عمومی استان گیلان اهدا شد.

کد خبر 5247858

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی علی فتح اللهی فرمانداری رشت ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان انتخابات 1400 شیوع کرونا ایلام واکسن کرونا مواد مخدر اردبیل کنکور سراسری قوه قضاییه هفته قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی