Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: پرونده‌های قطوری برای شخصیت‌های سیاسی وجود دارد که متاسفانه به تعطیلی رفته است و به نظر می‌رسد اقدام اساسی در این مورد صورت نگرفته است. حسین راغفر در مورد گزارش نشریه فوربس مبنی بر افزایش تعداد میلیادرهای ایرانی در سال‌های اخیر اظهار داشت: دلیل این موضوع کاملا روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیگارشی داخل کشور یعنی گروه قلیلی که در قدرت نشسته‌اند و سیاست‌ها را به نفع منافع خود تنظیم می‌کنند، عامل اصلی این موضوع هستند. این افراد از مریخ نیامده‌اند، آنها داخل قدرت بوده و یا به نوعی به قدرت متصل هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه نظام قدرت نیز برای این افراد تصمیم می‌گیرد نه برای مردم. از همین روی امروز با این بحران بزرگ روبه‌رو هستیم که از یک سو بیشترین تعداد ثروتمند منطقه در ایران است و از سویی بیشترین میزان فقر را داریم.

وی تصریح کرد: مسئله اساسی در این شکاف را باید در نظام تصمیم‌گیری‌های اساسی جستجو کرد اما متاسفانه این آمادگی وجود ندارد. وقتی رئیس بانک مرکزی در مناظره انتخاتی لیست 11 نفر از ابربدهکاران بانکی را به رئیس قوه قضاییه می‌دهد یعنی قوه قضاییه قبلا از آنها اطلاع داشته و این تلقی ایجاد می‌شود که اراده‌ای در راستای مبارزه با دانه‌درشت‌هایی که به نظام سیاسی وصل هستند شاید وجود ندارد و مادامی که این اراده وجود نداشته باشد، رشد نابرابری‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا متذکر شد: با ادامه این روند چنین جامعه‌ای چشم‌انداز روشنی نخواهد داشت و در کوتاه‌مدت با بی‌ثباتی، ناآرامی، اعتراض و اعتصاب مواجه خواهد شد. بنابراین هر اقدامی برای حل مشکلات اقتصادی و کاهش نابرابری‌ها وابسته به اقدام قاطع در برخورد با مفسدین دانه‌درشت‌ها است چون بدون این برخورد امکان اصلاحات اقتصادی منتفی است.

راغفر با اشاره به وجود پرونده‌های متعدد فساد در کشور مدعی شد: پرونده‌های قطوری برای شخصیت‌های سیاسی وجود دارد که متاسفانه به تعطیلی رفته است و اقدام اساسی در این مورد صورت نگرفته است.

وی با اشاره به راه‌حل‌های مبارزه با نابرابری گفت: اولین اقدام، برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی است. نباید اینگونه گفته شود که برخورد با مفسدین، راه‌حل نیست در حالی که قطعا برخورد با این مفسدین، اعتماد به نظام سیاسی را تقویت می‌کند. راه‌حل دیگر اصلاح نظام تصمیم‌گیری‌های اساسی است که منافع عموم مردم را با نگاه به آینده در بستر نظم جهانی دنبال کند.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا متذکر شد: قطعا راه‌حل‌های مشخصی برای این موضوع وجود دارد منتهی عزم سیاسی آنگونه که انتظار می‌رود، دیده نمی‌شود. همانطور که گفتم یکی از نمادهای آن برخورد با مفسدین دانه‌درشت است؛ کسانی که این ثروت‌های بزرگ را از جیب مردم اندوخته‌اند. این الیگارشی با زد و بند، ثروت‌های مردم را به بیرون از کشور منتقل کرده و هنوز هم چشم به ته‌مانده آن در نظام تصمیم‌گیری‌های اساسی دارد.

به گزارش ایلنا، اخیرا نشریه فوربس، یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی جهان مدعی شد: تعداد میلیاردرهای ایران در یک سال گذشته رشد 21 درصدی داشته است. تعداد این اَبر ثروتمندان با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا و پابرجا ماندن تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا به حدود ۲۵۰ هزار نفر میلیاردر رسیده که بیش از سه برابر میانگین جهانی است.

این در حالی است که متوسط رشد ثروت جهانی در سال میلادی گذشته ۶.۳ درصد بوده است. به این ترتیب ، ایران چهاردهمین کشور ثروتمند جهان و حتی بالاتر از عربستان با حدود ۲۱۰ هزار میلیاردر ایستاد که در رده هفدهم جهان قرار دارد.

براساس این گزارش از جمله دلایل اصلی افزایش ثروت برخی ایرانی ها ، رشد بی سابقه ۶۲۵ درصدی شاخص بورس و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی بود. برچسب ها: الیگارشی ، میلیاردرها ، اتصال به قدرت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OXF

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: الیگارشی میلیاردرها اتصال به قدرت دانه درشت راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید

در ایران شرکت های معروفی هستند که به عنوان تولیدکنندگان GPS و ردیاب‌های خودرویی معروف؛ شناخته شده اند. با وجود تنوع گسترده‌ی دستگاه‌های ردیاب در بازار، یافتن گزینه‌ای مناسب که نیازها و انتظارات شما را به‌طور کامل برآورده کند، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از تراگِل، با مطالعه‌ی این خبر، اطلاعات لازم درباره ویژگی‌های ضروری ردیاب خودرو، مدل‌های مختلف آن و انتخاب مناسبترین جی پی اس ردیاب برای خودروتان را به دست خواهید آورد.

۷ کاربرد جی پی اس ماشین

در ابتدا به برخی از مهم‌ترین مزایا و کاربردهای استفاده از ردیاب خودرو در ایران اشاره می‌کنیم:

باز پس‌گیری خودرو

در صورتی که از مکان خودرو خود اطلاع ندارید، gps به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت و به‌راحتی آن را پیدا کنید. ردیاب‌ها می‌توانند موقعیت دقیق خودرو را به شما نشان دهند و حتی امکان خاموش کردن موتور خودرو را نیز از راه دور فراهم کنند.

کنترل خودرو

ردیاب به شما امکان می‌دهد تا در هر زمان و مکانی از موقعیت دقیق خودروی خود آگاه باشید. این امر می‌تواند برای افرادی که خودروی خود را دست افراد دیگری یا فرزندان خود می‌سپرند، بسیار مفید باشد.

تاریخچه سفر

ردیاب‌ها می‌توانند تاریخچه سفر خودرو، از جمله مسیرهای پیموده شده، سرعت رانندگی، و توقف‌ها را نیز به شما نشان دهند. این اطلاعات می‌تواند برای مدیریت ناوگان خودرو، کنترل مصرف سوخت و ردیابی عادات رانندگی راننده مفید باشد.

هشدار SOS

بسیاری از gps‌ها به دکمه SOS مجهز هستند که در مواقع اضطراری می‌توانید از آن استفاده کنید. با فشار دادن این دکمه، به‌طور خودکار به یک مرکز امداد یا به شماره‌های از پیش تعیین شده توسط شما اطلاع رسانی می‌شود.

قابلیت سوییچ مخفی

برخی از ردیاب‌ها مجهز به قابلیت سوییچ مخفی هستند که به شما امکان می‌دهند تا از راه دور برق خودرو را قطع کنید تا روشن نشود. این قابلیت می‌تواند در مواقعی که از خودروی خود اطلاعی ندارید، بسیار مفید باشد.

پیدا کردن خودرو در پارکینگ های شلوغ

با استفاده از قابلیت ردیابی در جی پی اس‌ها، می‌توانید به‌راحتی خودروی خود را در پارکینگ‌ها و خیابان‌های شلوغ پیدا کنید و در وقت خود صرفه‌جویی نمایید.

جمع‌آوری اطلاعات رانندگی

برخی از ردیاب‌ها می توانند اطلاعاتی مانند مسافت پیموده شده، مصرف سوخت و عادات رانندگی را جمع‌آوری کنند که می‌تواند برای بهبود رانندگی و صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرف سوخت و... مفید باشد.

پرفروش ترین ردیاب خودرو در ایران

ردیاب شنود دار، ردیاب دوربین دار، ردیاب کوچک و مخفی، ردیاب دیاگ و ردیاب رله در حال حاضر از پرفروش ترین جی پی اس های موجود در بازار داخل کشور هستند. در ادامه به معرفی انواع gps خودرو موجود در ایران می‌پردازیم که علاوه بر ویژگی‌های ضروری ردیاب امکانات بیشتری در اختیار رانندگان قرار می‌دهند:

ردیاب شنوددار: ردیابی که دارای قابلیت شنود است و به شما امکان شنود صدای داخل خودرو را می‌دهد. مزایا: ضبط صدای سارقان در داخل خودرو. ردیاب دوربین دار: این جی پی اس به شما امکان تصویر بردارری جاده و داخل کابین را می‌دهد. مزایا: تشخیص تصادفات ساختگی و ضبط تصاویر داخل جاده و داخل کابین به منظور تامین امنیت خودرو. ردیاب دیاگ: این gps به شما امکان تشخیص عیوب و مشکلات خودرو قبل از رخ دادن اتفاقات ناگوار و هزینه‌های سنگین را می‌دهد. مزایا: کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو ردیاب رله: شما با استفاده از ردیابی که این قابلیت را داشته باشد به‌راحتی می‌توانید خودروی خود را از راه دور خاموش کنید. مزایا: کشف خودروی سرقتی در سریع‌ترین زمان ممکن

نکات مهم در هنگام خرید ردیاب جی پی اس

بودجه: قیمت جی پی اس های خودرو می‌تواند به‌طور قابل توجهی متفاوت باشد. قبل از خرید، محدوده‌ی بودجه‌ی خود را تعیین کنید و به‌دنبال دستگاهی باشید که ضمن ارائه‌ی ویژگی‌های مورد نیاز شما، در محدوده‌ی بودجه‌تان نیز باشد.

برند: انتخاب برند معتبر و شناخته شده در زمینه‌ی تولید جی پی اس، می‌تواند ضمانتی برای کیفیت و خدمات پس از فروش باشد. نیاز سنجی: علاوه بر امکانات ضروری که هر ردیاب باید داشته باشد، سایر امکانات جی پی اس‌ها را نیز بررسی کنید و بر اساس نیاز خود gps مورد نیاز خود را انتخاب کنید. بررسی نظرات کاربران: مطالعه‌ی نظرات و تجربیات سایر کاربران در مورد جی پی اس های مختلف می تواند به شما در انتخاب آگاهانه‌تر کمک کند.

انتخاب بهترین جی پی اس ماشین

در مجموع، استفاده از ردیاب خودرو در ایران می‌تواند مزایای متعددی برای مالکان خودرو داشته باشد. این دستگاه ها نه‌تنها به افزایش امنیت خودرو کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند به شما در نظارت بر خودرو، یافتن آن در صورت عدم اطلاع از مکان خودرو، و حتی صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز یاری برسانند.

در انتخاب بین انواع رهیاب پس از در نظر گرفتن نکاتی که بیان شد شما می‌توانید با خیال راحت از خودروی خود استفاده کنید و دیگر نگران امنیت آن نباشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است