Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس محمدیان، دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی و رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در یادداشتی به بازخوانی جنایت عریان و ناپوشیدنی بمباران شیمیایی سردشت در تیر ۱۳۶۶ پرداخته است:

آمریکا در مباحث حقوق بشر هم مثل موضوع تروریسم، دچار استانداردهای دوگانه است. تروریست‌ها را خوب و بد می‌کند و درباره حقوق بشر هم آنجا که با ساخت‌اش ساز می‌آید، به فریاد و فغان برمی‌خیزد که دیگران حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند اما جایی که دیگران، قربانی می‌شوند و این قربانی شدن را در راستای منافع خود می‌بیند، نه تنها زبان در کام نمی‌کشد و مثل دیگر مدعیان با چشم بسته از کنار آن نمی‌گذرد که با پررویی تمام به میدان می‌آید و با استفاده از همه ظرفیت‌های در اختیار، از آن دفاع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا دلتان بخواهد در این باره مدرک و سند وجود دارد و هرکس می‌تواند با جستجویی ساده در اینترنت سیاهه سیاهکاری‌های  اهالی کاخ سفید را ببیند و بخواند. یک نمونه مشخص و مناسبتی آن را درباره جنایت عریان و ناپوشیدنی بمباران شیمیایی سردشت در تیر ۱۳۶۶ می‌توان بازخوانی کرد که پس از وقوع این جنایت که کور هم نمی‌توانست آن را انکار کند، به جانبداری از صدام برخاست. روایت این اقدام را به نقل از ویکی‌پدیا چنین می‌خوانیم: «بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد. جمهوری اسلامی ایران، این تهاجم را غیرانسانی اعلام داشت و شهر سردشت را اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامید. مجامع جهانی به دلیل نفوذ پشتیبانان صدام حسین، قادر به انجام اقدام قابل توجهی نبودند.کشورهای اروپایی و آمریکایی هم که به نوعی با فروش سلاح به صدام بانی این فاجعه بوده‌اند سعی کردند این اتفاق را نادیده بگیرند، و واکنش خاصی انجام ندادند و حتی درصدد انکار آن بر آمدند. سرانجام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به جنایات جنگی آشکار صدام حسین، مصوبه‌ای را در محکومیت به کارگیری سلاح شیمیایی توسط او گذراندند که با وتوی آمریکا بی‌اثر شد.»

بله، دوگانگی استانداردهای رفتاری مدعیان حقوق بشر در چنین زمان‌هایی مشخص می‌شود. نه برای ما که برای دیگران و الا ما بسیار آزموده‌ایم این‌ها را. از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا امروز. هرجا که ملتی به مطالبه حق خود برخاسته، با انواع هجوم‌ها و تحریم‌ها برابرش دیوار ساخته‌اند و هرجا که گروهی هرچند اندک علیه حاکمیت‌های مستقل برخاسته‌اند، به آنان ضریب داده و همه جوره حمایتشان کرده‌اند. پر بیراه نیست اگر بگوئیم سوهانی که دشنه تروریست‌ها را تیز می‌کند برای بریدن سر مردم، ساخت آمریکاست. همان آمریکایی که با وتوی قطعنامه به یاری صدامی شتافت که در کتاب جنایت‌های جنگی، فصلی مفصل به نام خود دارد.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بمباران شیمیایی سردشت حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی یادآور شد که انتقاد از جنایت های غزه ارتباطی با یهودی ستیزی ندارد.

به گزارش مشرق، سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!