Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران طی گفت‌وگویی با بیان اینکه سیاست‌های کلی محیط زیست نشان‌دهنده میزان اهمیت و ضرورت مساله محیط زیست است، اظهار کرد: جرم‌انگاری تخریب محیط زیست و مجازات مؤثر و بازدارنده آلوده‌کنندگان و تخریب‌کنندگان محیط‌زیست و الزام آنان به جبران خسارت یکی از بندهای هوشمندانه این سیاست‌ها است که در مرحله اول وظیفه مهمی را بر قوه قضاییه مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: موضوع تصرف و آسیب به تالاب نفتی فرح‌آباد جزو حقوق عامه و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بر این اساس نشستی با حضور متولیان امر برگزار شد.

 
اکبری خاطرنشان کرد: تالاب‌ها به‌عنوان یکی از زیست‌بوم‌های باارزش، زیستگاه گونه‌های زیادی از آبزیان، پرندگان و گیاهان، مهار‌کننده سیل‌های ویرانگر، تعدیل‌کننده آب و هوای منطقه است با توجه به اینکه  تخریب محیط‌زیست، تضییع حقوق بیت‌المال است، به‌صورت ویژه به این مساله ورود کردیم و هم‌اکنون گزارش‌های رسیده در حال کارشناسی است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران با تاکید بر اهمیت و ضرورت صیانت از محیط‌زیست، خصوصاً جنگل‌ها، مراتع، منابع آبی و جلوگیری از تعدی و تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری بی‌رویه اراضی کشاورزی، ادامه داد: بر این اساس ضمن رسیدگی سریع و قاطع به پرونده‌های ارجاعی، با جدیت بیشتری نسبت به برخورد با متخلفین، خصوصاً افراد ذی‌نفوذ اقدام کرده و در این رابطه کوتاهی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش فارس؛ با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان و رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران، دادستان مرکز استان به مساله خشک شدن تالاب نفتی فرح آباد ورود و از نزدیک از وضعیت فعلی آن بازدید و دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

رضا علی‌نسب گفت: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع گندم، برخی افراد به‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی اداره‌ حفاظت محیط زیست، پسماند به جامانده از دروی محصول را آتش می‌زنند و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند که این امر خطرات زیادی برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و امکان سرایت آتش به جنگل و زمین‌های مجاور نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه نیز حسب وظیفه در صورت مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده، عامل آتش‌سوزی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

علی‌نسب تاکید کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۷۶ و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت