Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، « ابراهیم عزیزی» روز چهارشنبه در جلسه با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه در سرسرای اتاق بازرگانی استان؛ توضیح داد: در تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ به منظور حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران یک تحول بزرگ رخ داده است بدین صورت اعتبارت این ماده در اختیار وزارتخانه ها است و با امضاء وزیر به سرمایه گذاران و تولید کنندگان تسهیلات پرداخته می شود و دیگر نیازی به طی کردن بورکراسی های خسته کننده و طولانی بانک ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تشریح کرد: طرح و پروژه تولیدکنندگان باید در شورای برنامه ریزی استان تصویب شود و برای دریافت تسهیلات این ماده به وزارتخانه متبوع ارسال می شود و طی بررسی وزارتخانه در صورت تایید مستقیم تسهیلات به آن پرداخت می گردد.  

بند الف تبصره ۱۸، در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، اعطای بخشودگی جرایم تامین اجتماعی است، تفاوت تبصره ۱۸ با منابع بانکی، تخفیف ۲ تا ۴ درصدی سود این تسهیلات برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته است.

عزیزی اضافه کرد: ۴۰ هزار میلیارد تومان از این  ۸۰ هزار میلیارد تومان از اعتبار دولت که توسط وزارتخانه با سود یک درصد سپرده گذاری نزد بانک های عامل است و ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز از آورده های بانک ها است و تفاوت تبصره ماده ۱۸ بودجه امسال با سال های گذشته در این است که پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان و سرمایه گذاران در دست  وزارتخانه است، وزیر چک آن را می کشد و دیگر پرداخت آن به دست بانک های عامل نیست.

نماینده مردم شهر کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه سقف سود تسهیلات تبصره ماده ۱۸؛ بین چهار تا ۱۴ درصد پیش بینی شده است افزود: یکی از شاخص های مهمی که در تخصیص این نوع تسهیلات لحاظ شده  در استان ها کمتر توسعه یافته سود آن بسته به میزان محرومیت کاهش می یابد.

عزیزی یکی دیگر از ویژگی های این نوع تسهیلات را زایشی بودن آن با سپرده گذاری یک درصدی وزارت خانه در بانک ها اعلام کرد دانست و افزود: در نحوه پرداخت اعتبارات این نوع تسهیلات جوری برنامه ریزی شده که اصل آن برگردد یعنی توانایی تبدیل شدن به صندوق داشته باشد و هدف اصلی نیز همین است آن را به یک صندوق حمایتی دایمی با اعتبارات خودش تبدیل کنیم.

قوانین روان و تسهیل کننده با ضمانت اجرایی منجر به رونق تولید توسعه می شود 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات و پیچ خم های اداری برای کارآفرینی و سرمایه گذاری گفت: بسیاری از مشکلات و موانع تولید و سرمایه گذاری با اصلاح قوانین و  وضع مقررات آسان و تسهیل کننده که ضمانت اجرایی داشته باشد قابل حل است که هم منجر به رونق تولید می شود و هم توسعه و  پیشرفت شهر، استان و کشور را در پی دارد.

عزیزی پیشرفت و توسعه در استان و کشور را نشانه خدمت کردن به مردم دانست و خواستار تشکیل یک کارگروه فعال و پرتلاش با حضور تمام ارکان اقتصادی بخش خصوصی به منظور پیگیری مشکلات آنان در اتاق بازرگانی شد .

او همچنین حل تمام مشکلات موجود در تولیدی ها، بنگاه های اقتصادی را با وضع قوانین و مقررات تسهیل گر ممکن اعلام کرد و از اساتید دانشگاه و کارشناسان همه حوزه ها خواست به منظور پیگیری علمی و تخصصی مشکلات استان در این کارگروه اقتصادی بخش خصوصی حضور و مشارکت جدی داشته باشند و نمایندگان مجلس استان نیز از برنامه های آنان حمایت جدی به عمل می آورند. 

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی ۳۰هزار نفر دارد.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی رونق تولید مقام معظم رهبری جهش تولید اشتغال زایی کرمانشاه پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی رونق تولید سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی رونق تولید مقام معظم رهبری جهش تولید اشتغال زایی کرمانشاه هزار میلیارد تومان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید