Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع فدراسیون کاراته در این مجمع گفت: حادثه ای که برای بهمن رخ داد، تلخ و ناخوشایند بود ولی امیدواریم شرایط به گونه ای شود که او هم در المپیک حضور داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، مجمع سالیانه فدراسیون کاراته امروز چهارشنبه با حضور مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، خسروی مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها، سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته و اعضای مجمع در استان تهران در سالن استاد قاسم فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجمع که بسیاری از اعضا به صورت ویدئو کنفرانس در ان شرکت داشتند، در ابتدا کلیپی از فعالیت های سال ۹۹ فدراسیون پخش شد.

در ادامه سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در تشریح فعالیت های سال ۹۹ اظهار داشت: در سال ۹۹ به واسطه شیوع ویروس کرونا خیلی از فعالیت ها به سمت فضای مجازی کشیده شد. ما با استفاده از زیرساختهای تهیه شده توانستیم در بخش های مختلف از جمله اموزش، استعدادیابی، مربیان، داوران و... فعالیت های خود را دنبال کنیم.

وی افزود: از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را بردیم و بدهی های گذشته فدراسیون را صاف کردیم. خوشحالیم که به اطلاع خانواده کازاته برسانیم که فدراسیون امروز بدهی ای ندارد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: در بخش فنی، تمام کمیته ها نسبت به سالهای قبل فعال تر شده اند و تمامی تصمیماتی که گرفته شده در کمیته های مربوطه ابتدا بحث های کارشناسی صورت گرفت و سپس با خرد جمعی تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رییس فدراسیون کاراته در ادامه به موفقیت های فدراسیون در بخش بانوان عنوان داشت: در بخش بانوان ظرفیت های بالایی داشته ایم و خروجی کار ما سهمیه های کسب شده در بخش بانوان برای المپیک است. سهمیه سوم هم حق رزیتا علیپور است و امیدواریم با پیگیری های لازم را از طریق کمیته ملی المپیک و IOC ایران بتواند در المپیک صاحب سهمیه دیگری شود.

طباطبایی ادامه داد: در بخش کاتا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و نمایندگان کاتای کشورمان در مسابقات پاریس پیشرفت خود را نشان دادند. ان شاالله با ادامه این روند شاهد موفقیت های کاتا در سنوات اینده خواهیم بود.

در ادامه مجمع، گزارش مالی از سوی حسابرس مستقل و خزانه دار ارایه و به تصویب اعضا رسید.

*سعیدی: یکی از آفت های کاراته، نبود ثبات مدیریت است

کیکاووس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک در این مجمع اظهار داشت: گزارشهای مالی حکایت از نظم و انضباط فدراسیون در این حوزه بود که جای تقدیر و تشکر دارد. درباره حضور کاراته در المپیک نیز باید بگویم بعد از انقلاب روند رو به رشد کاراته آغاز شد. حضور کاراته در المپیک یک فرصت استثنایی است، موفقیت این رشته در المپیک متعلق به همه اعضای این خانواده است. همه باید یکدل شویم تا کاراته بهترین عملکرد را در توکیو داشته باشد.

وی افزود: نباید اجازه داد کاراته از مسیر موفق خود خارج شود. حضور در بیش از ۲۰ رویداد بین المللی کار بسیار سختی است که کاراته در دو سال گذشته تنجام داد.

دبیر کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از صحبت هایش به نبود ثبات مدیریت در تاریخ این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: یکی از آفت های کاراته، نبود ثبات مدیریت است. برخی اوقات عمر مدیریت در این رشته ورزشی زیر یک سال است. همین تغییرات موجب شده کاراته علی رغم قدرتش نتواند صاحب کرسی های بین المللی مناسب شود. مجمع و جامعه کاراته باید به این موضوع فکر کند.

*پورشیب: حاشیه سازان امتحانشان را در کاراته پس داده اند

ذبیح الله پورشیب نیز به عنوان نماینده ورزشکاران در این‌ مجمع اظهار داشت: حدود یک ماه است که حتی تلفنی هم با طباطبایی صحبت نکرده ام ولی باید بگویم ایشان آرامش خاصی را در کاراته حکم فرما کرده است. امیدوارم حمایتهای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ادامه داشته باشد. خواهشم از اعضای خانواده کاراته این است که به حواشی ای که هر از چندگاهی بوجود می آید، توجه نکنید زیرا کسانی این حواشی را بوجود می آورند که امتحانشان را در کاراته پس داده اند.

وی افزود: با احترام به نسل های گذشته عرض می کنم یکی از بهترین و نجیب ترین تیم های ملی کاراته در تمام دوران همین تیم ملی حال حاضر است. قاطعانه می گویم نمایندگان کاراته در المپیک روی سکو می روند، چون 6 سال پیاپی در مسابقات آسیایی و جهانی روی سکو هستیم و تمام کاراته دنیا به ایران احترام می گذارد.

*علی نژاد: حادثه ای که برای بهمن رخ داد، تلخ و ناخوشایند بود

در بخش پایانی مجمع نیز مهدی علی نژاد رئیس مجمع فدراسیون کاراته گفت: کاراته ایران ریشه دار است، در بازیهای آسیایی همیشه با کسب مدال یکی از مزیت های کاروان ورزش ایران بوده و ان شاالله در المپیک نیز از امیدهای ورزش برای کسب مدال است.

وی افزود: جامعه ورزش به موفقیت های کاراته عادت کرده است. امروز هم مدیریت، کادرفنی و ورزشکاران اعتقاد دارند این تیم از بهترین تیم های جهان است.

علی نژاد ادامه داد: حمایت صد در صدی خود را از مدیریت و بخش فنی کاراته اعلام می کنیم. انچه که از کاراته می بینیم انسجام و همدلی است، البته حادثه ای که برای بهمن رخ داد، تلخ و ناخوشایند بود ولی امیدواریم شرایط به گونه ای شود که او هم در المپیک حضور داشته باشد.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش یادآور شد: بی ثباتی مدیریت آفت کاراته در سالیان اخیر بوده، صرف نظر از هر نتیجه ای که در المپیک بوجود آید، قطعا وزارت ورزش پشتیبان فدراسیون کاراته است. چون اعتقاد داریم روند، روند درستی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نبود ثبات مدیریت کمیته ملی المپیک فدراسیون کاراته وزارت ورزش علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم

حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: بعد از مسابقات داخل سالن آسیا، مسائلی بود که باید حل می‌شدند. سعی کردیم بیشتر انرژی خود را برای آمادگی نفراتی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، بگذاریم. در این باره کمک‌های وزارت ورزش را نیز داشتیم.  

او  ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک خواهیم داشت و موارد و خواسته‌ها را آنجا مطرح می‌کنیم تا آنها نیز به فدراسیون کمک کنند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه آیا فدراسیون با بدهی مواجه است یا نه، گفت: فدراسیونی که بدهکار نباشد، فدراسیون نیست. به هر حال یک رویداد بزرگ برگزار شد و همه برای آن زحمت کشیدند. اینگونه رویداد‌ها هزینه‌هایی را هم برای فدراسیون دارد، اما گفته‌ام که هر کمبود و مشکلی باشد، برعهده می‌گیرم.

مطیعی درباره رویکرد فدراسیون دوومیدانی به انتخابات گفت: کسانی که از من شناخت دارند و سابقه من را می‌دانند، به این موضوع آگاه هستند که هیچ رویکردی ندارم و از طرف معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و هیچ‌کس صحبتی در این باره نشده. در ابلاغ من هم موضوع بی‌طرفی آمده است. وزارت ورزش دخالت و نظر خاصی در انتخابات ندارد و مجمع به این جایگاه رسیده است که فرد اصلح را انتخاب کند و فدراسیون را با کمترین تنش و معضل تحویل رئیس جدید بدهد.

او ادامه داد: ما در سال المپیک هستیم و ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید در کار باشند تا ورزشکاران ما به این رویداد برسند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره انتقادات حسین رسولی و چند ورزشکار دیگر از وضعیت حاکم بر دوومیدانی تصریح کرد: ما رشته‌ها و ماده‌های زیادی داریم. بر همین اساس فیروزی را به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب کردیم تا این مسائل و مشکلات را رصد کرده و حل کند و با من در تماس باشد تا مشکلات حل و فصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم