Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@07:24:13 GMT

برنامه بلندپروازانه محمد بن سلمان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۷۳۴۹

برنامه بلندپروازانه محمد بن سلمان

فرارو- محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از برنامه بلندپروازانه تازه ای رونمایی کرد. او  از راه‌اندازی دومین شرکت هواپیمایی ملی با هدف تبدیل شدن این کشور به یک قطب جهانی در حوزه حمل و نقل خبر داد. به گفته او این کشور در تلاش است درآمدهای خود را از انحصار فروش نفت خارج کند و تنوع ببخشد.

به گزارش رسانه‌های رسمی عربستان، راه‌اندازی دومین شرکت هواپیمایی ملی، این کشور را در رتبه پنجم جهان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال هنوز درباره جزییات و زمان راه‌اندازی خطوط هوایی جدید عربستانی گزارشی منتشر نشده است.

محمد بن سلمان اعلام کرده عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین کشور عربی از نظر جغرافیا و اقتصاد باید درآمدهای غیرنفتی خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۴۵ میلیارد ریال معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، تبدیل شدن عربستان به یک مرکز حمل و نقل جهانی که شامل توسعه بندرها، شبکه‌های ریلی و خطوط جاده‌ای و هوایی است، سهم حمل و نقل را از تولید ناخالص ملی از شش درصد به ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

بن سلمان گفت: «این استراتژی عربستان است که به عنوان یک قطب جهانی حمل و نقل سه قاره آفریقا، اروپا و آسیا را به هم وصل کند.» به گفته او توسعه حمل و نقل بین‌المللی رونق دیگر بخش‌ها مثل گردشگری و حج را نیز به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داده که افزوده شدن یک خط هوایی دیگر ظرفیت تعداد سفرهای هوایی را به ۲۵۰ و ظرفیت بار مضاعف را به بیش از ۴.۵ میلیون تن افزایش می‌دهد و این در حالی است که این کشور در حال حاضر یکی از کوچک‌ترین خطوط هوایی را در منطقه دارد و سال‌ها از این ناحیه متحمل ضرر و زیان شده است.

اوایل سال جاری میلادی رسانه‌های محلی عربستان اعلام کرده بودند که فرودگاه جدیدی در ریاض ساخته خواهد شد که هزینه آن از محل صندوق سرمایه‌گذاری عمومی پادشاهی و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی تأمین می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عربستان سعودی محمد بن سلمان حمل و نقل بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

ایسنا/هرمزگان هیات اقتصادی-تجاری استان هرمزگان وارد کشور چین شد و قراردادی جهت خرید مکنده برای جلوگیری از وقوع حریق در خطوط تولیدی واحدهای تولیدی پلاستوفوم منعقد شد.

در اولین روز از سفر هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به چین، اعضاء این هیات در بدو ورود مورد استقبال گرم سرکنسول در فرودگاه قرار گرفتند.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان در این باره اظهارکرد: پس از استقرار هیات تجاری، ترتیبی برای مذاکره یکی از واحدهای تولیدی پلاستوفوم جهت اصلاح خط تولید داده شد.

وی افزود: خطوط تولیدی این نوع از واحدها به دلیل دارا بودن نوع خاصی از مکنده‌ها مشکلاتی اعم از ایجاد حریق در خطوط تولید دارد که نیاز به اصلاح آنها یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شد.

قاسمی بیان کرد: پس از مذاکرات واحد تولیدی استان هرمزگان با طرف چینی جهت اصلاح خطوط تولیدی از جمله مکنده در راستای جلوگیری از ایجاد حریق در این واحدها، مذاکره به خرید منجر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله