Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، واردکنندگان نهاده‌های دامی در نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب اعلام کردند: تخصیص ارز ترجیحی برای واردات نهاده‌های دامی موجب شده تا ناملایمات ایجاد شده در این بازار به رغم اینکه دولت متولی برنامه ریزی، سیاستگذاری، تخصیص و توزیع است، به واردکنندگان تحمیل شود.

در متن این نامه آمده است؛

«حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهور منتخب مردم
با سلام و احترام؛

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران به عنوان بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی مردم نهاد، تحت پوشش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران متشکل از بیش از یک صد شرکت فعال اقتصادی که بنا به وظیفه ملی در صف اول مقابله با تحریم هستند، بر خود لازم می‌داند با در اختیار قرار دادن توان کارشناسی و اجرایی در سیاست‌گذاری صحیح برای تأمین امنیت غذایی سرزمین در عرصه تأمین کالای فوق استراتژیک نهاده‌های دامی که پایه تولید گوشت، پروتئین و لبنیات در کشور است، به کمک جنابعالی آمده و به عنوان مشاوری امین، اهتمام به حل بخش اساسی از مشکلات موجود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استحضار دارید با تشدید تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و بسته شدن راه‌های معاملات خارجی و کمبود ارز و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، اعضا این اتحادیه برای تأمین مایحتاج غذایی مردم با استفاده از اعتبار خود نسبت به خرید و رساندن کالاهای اساسی به مبادی ورودی اقدام نموده و مظلومانه با صبر و تحمل زمان‌های تخصیص ارز و امکان آسیب پذیری کالا، نهایتاً نهاده را ترخیص و برای حمل به محل‌های مصرف از طریق سامانه بازار گاه کشاورزی تحت مدیریت و نظارت وزارت جهاد کشاورزی به بازار عرضه کردند که به جای قدردانی پیوسته در دو سال اخیر سهم دولت در این بخش در رقابتی نابرابر افزایش یافته است.

هرچند وجود ارز ترجیحی در این فعالیت اقتصادی همواره ناملایمات ایجاد شده در بخش تأمین و تولید و مصرف را علیرغم آنکه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و تخصیص و توزیع تحت نظارت دولت محترم بوده، به سهولت بردوش واردکنندگان تحمیل نموده و اتحادیه بارها درخواست حذف ارز ترجیحی از این فعالیت را کرده و خواستار یک فعالیت آزاد تجاری و استقرار نظام عرضه و تقاضا بوده است.

اعتقاد راسخ داریم مراقبت از فعل و انفعالات تخصیص ارز ارزان، الزاماً ده‌ها نهاد و ارگان نظارتی و حکومتی را درگیر کرده و ضمن ایجاد بدبینی در عرصه عمومی، دستاورد مطلوبی نیز در اهداف تعیین شده نخواهد داشت.

قابل ذکر است موقعیت جغرافیایی ایران و قرار داشتن در منطقه خشک و کم باران، سبب فقر سرزمین به لحاظ آب و زمین مرغوب کشاورزی می‌باشد و اجبارا باید نهاده‌های دامی که محصولات کشاورزی می‌باشند از خارج تهیه و تأمین شود و به همین جهت نیاز ارزی بالایی دارد و از آنجا که پایه امنیت غذایی مردم است، نمی‌توان در تأمین آن تعلل نمود. به ویژه در سال جاری که به دلیل کمبود بارندگی‌ها در نیمه دوم سال به علوفه و نهاده بیشتری نیاز است. ضمن اینکه حجم بالای نیاز به استمرار و مداومت در تمامی حلقه‌های این زنجیره وجود دارد، اعم از مذاکرات خرید، تخصیص و تأمین ارز، سیستم بانکی، سازمان بنادر و گمرک جمهوری اسلامی ایران، سیستم حمل و نقل زمینی و ریلی همه و همه باید در این فعالیت حضور مستمر و برنامه‌ریزی‌شده داشته باشند و از طرفی ارگان‌های علمی و فنی می‌بایست با اتخاذ سیاست‌های مناسب و استفاده از تجربیات جهانی، نسبت به تولید سهم بیشتری از نهاده‌ها در کشور فعال شوند.

معذالک این اتحادیه با تمام توان خود و اعضا به عنوان بازوی اجرایی و کارشناسی در خدمت دولت حضرتعالی است.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی نرخ ارز واردات نهاده نهاده های دامی ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد

غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: ۱۰۱ فروند کشتی محصول غلات به وزن ۲۸۱ هزار تن فروردین ماه امسال  در بندر امیرآباد تخلیه شد.

او افزود:این غلات شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: این کشتی‌ها توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد