Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@22:07:34 GMT

جهانگیری: این موضوع را باید از آقای عراقچی بپرسید

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۸۰۷۹

جهانگیری: این موضوع را باید از آقای عراقچی بپرسید

اسحاق جهانگیری ضمن ابراز تاسف از جان باختن دو خبرنگار ایرنا و ایسنا در اثر سانحه اتوبوس در استان‌آذربایجان غربی گفت: دستگاه مربوطه نباید از این اتفاق شانه خالی کند و همه کسانی که مسئول بودند باید پاسخگو باشند.

وی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از جان باختن دو تن از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا در حادثه ارومیه، گفت: به خانواده‌های این دو عزیز تسلیت عرض می‌کنم و برای بقیه خبرنگاران حاضر در آن ماموریت آرزوی سلامتی و شفا دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری افزود: دستگاه‌ها خبرنگاران را به طور مرتب برای بازدید از طرح‌های خود دعوت می‌کنند اما متاسفانه اتفاق ناگواری افتاد که دستگاه مربوطه نباید از این اتفاق شانه خالی کند و باید اقدام مناسبی در این رابطه انجام دهد.

جهانگیری تصریح کرد: دستگاه مربوطه باید حضور داشته باشد و امکانات لازم در حد توان دولت مهیا کند و اطمینان داشته باشد همه کارهایش با امنیت کامل و رفاه مناسب انجام می‌شود و حتماً کسانی که مسئول بودند باید پاسخگو باشند.

وی افزود: مطمئن هستم جامعه خبرنگاری این موضوع را پیگیری می‌کند و من هم از آقای کلانتری می‌خواهم اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به این پرسش که چرا مقامات مسئول نسبت به این قضیه حتی عذرخواهی نکرده‌اند اظهار کرد: اگر تخلفی انجام شد، دستگاه مربوطه حتما باید عذرخواهی کند و پاسخگو باشد. اگر دستگاهی کاری انجام دهد و قصور از طرف آن دستگاه باشد مسئولان ذیربط باید عذرخواهی کنند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: من این دو خبرنگار را می‌شناختم و وقتی که خودم این خبر را شنیدم بسیار متاثر شدم و حتماً تذکر لازم را هم می‌دهم.

جهانگیری درباره آخرین وضعیت برجام گفت: این موضوع را باید از آقای عراقچی بپرسید چون من در جریان مذاکرات نیستم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات کارکنان وزارت نفت و اقدام دولت در این زمینه گفت: مصوبه امروز در هیات دولت به همین منظور تصویب شده است. در بودجه مصوب امسال برای کارکنان وزارت نفت محدودیت ایجاد شده بود. امروز از طرف وزیر نفت و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی پیشنهاد مفصلی ارائه و پیشنهاد آنان تصویب شد که این مصوبه ابلاغ می‌شود.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: این پیشنهاد در حدی دغدغه‌های کارکنان وزارت نفت و کارکنان رسمی صنعت نفت که در اثر قانون بودجه برای آنان محدودیت اعمال شده است را رفع می‌کند برای کارکنان قراردادی هم قرار شد وزارت تعاون موضوع را پیگیری کند.

جهانگیری در پاسخ به ایرنا درباره زمان اجرایی شدن این مصوبه اظهار کرد: مصوبه از همین فردا اجرایی می‌شود./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دستگاه مربوطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد

تین نیوز

رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها گفت: ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی برای کلانشهر تهران تا افق سال ۱۴۰۴ نیاز است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز پنجشنبه در همایش روز معمار در بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: خرید و تامین اتوبوس های برقی نهایی شده است و اکنون تامین ۹ هزار دستگاه از این ناوگان در تهران نیاز است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر تهران افزود: حمل و نقل برقی و پاک نیاز پایتخت است البته در این باره کشور تجربه ای ندارد به همین لحاظ خرید ناوگان برقی مخالفانی دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این امر کار سخت و پیچیده ای نیست خاطرنشان کرد: اکنون زمینه سازی برای تامین ناوگان حمل و نقل برقی در حال انجام است، قراردادی میان شهرداری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت نیرو برای ایجاد ایستگاه شارژ برق منعقد شده است، استارت کار زده شد و تا زمانی که اتوبوس ها تامین شود، ایستگاه های شارژ هم آماده خواهد شد.

چمران با اشاره به اینکه یک ایستگاه شارژ برق اتوبوس به صورت نمادین افتتاح شده است گفت: قرارداد تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکت داخلی از جمله مپنا بسته شده و تا پایان سال شماری از آن تحویل می شود، همچنین خرید و واردات ۲ هزار دستگاه در دست پیگیری است.

وی درباره تامین اتوبوس های برقی برای شهر بجنورد گفت: این امر باید نیازسنجی و مورد مطالعه قرار گیرد، باید میزان تاثیر آلودگی ناوگان حمل و نقل در کاهش کیفیت هوا مورد بررسی قرار گیرد تا ضرورت تامین این ناوگان تشخیص داده شود.

رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها با اشاره به اینکه ناوگان برق قیمت بالا و البته دوام بیشتری دارد گفت: نداشتن آلودگی سوخت و صوت از مزایای این ناوگان است.

گلایه از معماری وارداتی

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از ورود نماهای رومی به شهرها اظهار کرد: باید در بهبود سیما و منظر شهری کار شود، معماری رومی وارداتی است که به عنوان حُسن قالب شد، البته مصوب شد که معماری رومی و وارداتی به ویژه برای ساختمان های مسکونی ممنوع شود.

حضور در نشست شورای اسلامی شهر بجنورد و سفر به شهر اسفراین از برنامه های رییس شورای اسلامی کلانشهر تهران و رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها در استان خراسان شمالی است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • مجموعه قضایی هرمزگان پیشتاز و نمونه است+ تصویر
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند