Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:20:41 GMT

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۸۳۳۶

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

 تیران و کرون

فرماندار تیران و کرون گفت: منابع مالی محلی شهری و روستایی باید برای پاسخ به دغدغه جوانان منطقه، بصورت برنامه‌ریزی شده هزینه شود.

مجید حُججی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی جوانان تیران و کرون در فرمانداری این شهرستان افزود: بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، امکان سرمایه‌گذاری برای تامین نیازهای فرهنگی، فراغتی، ورزشی و جوانان را دارد تا با افزایش این اعتبارات در سال های اخیر، اتفاقات جدیدی را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال ۶۰ درصد از اعتبارات محلی افزایش یافته است، بیان‌ کرد: دولت در تخصیص اعتبار به شهرداری و دهیاری‌ها نگاه ویژه‌ای داشته و سهم آن نسبت به اعتبارات تملک و دارایی بیشتر است.

فرماندار تیران و کرون با تاکید بر اینکه باید نگاه فرهنگی و اجتماعی در بین دهیاران و شهرداران وجود داشته باشد، تصریح‌کرد: نگاه عمرانی تنها برای توسعه پایدار کارساز نیست و باید نیازها از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تامین نیازهای فرهنگی، زیرساختی برای توسعه بخش‌های دیگر خواهد بود و مسوولان نباید بدنبال منفعت مالی با انجام فعالیت‌های فرهنگی باشند.

حججی با بیان اینکه فعالیت دور ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا بزودی آغاز می‌شود، اظهار داشت: این روزها فصل آغاز فعالیت ۴۵ مدیر جدید محلی شامل سه شهردار و ۴۲ دهیار در تیران و کرون خواهد بود که نگرش فرهنگی و جامع باید در گزینش آنان مورد توجه اعضای شوراهای اسلامی باشد.

به اعتقاد فرماندار تیران و کرون، خانواده‌ها دغدغه تربیت فرزندان خود را دارند و برای آنان توجه به این نیازها بیش از اقدامات عمرانی اهمیت دارد به همین خاطر مسائل فرهنگی جایگاه خاصی پیدا می‌کند.

وی از تعطیل شدن مجتمع بازی‌های دیجیتال، تاخیر در احداث مجتمع فرهنگی پردیس بهنیا و بی‌توجهی به نیازهای بانوان انتقاد کرد و گفت: شورای اسلامی کارآمد نباید اجازه دهد تا چنین اتفاقاتی در منطقه آنان رخ دهد و نیازهای مردم تحت تاثیر قرار گیرد.

حججی تصریح کرد: برای رفاه و نشاط بانوان امکانات رفاهی تامین و مکان‌هایی برای ورزش، دوچرخه‌سواری، برنامه‌های فرهنگی و آموزش آنان پیش بینی شود.

وی با بیان‌اینکه امکانات و سرانه ورزشی در تیران و کرون افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی از این اقدامات مایه امید و بهره برداری مردم خواهد شد.

نشست ستاد ساماندهی جوانان تیران و کرون به منظور برنامه‌ریزی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با حضور مسوولان تیران و کرون تشکیل و برای آن برنامه ریزی شد.

از میان بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت تیران و کرون بیش از ۱۶ هزار نفر آنان جوان هستند.

 خور و بیابانک

امام جمعه خور و بیابانک از گرانی قیمت زمین و مسکن در این شهرستان گلایه کرد.

حجت‌الاسلام سعید جاویدی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان اظهار داشت: تأمین زمین و مسکن از معضلات اصلی جوانان این شهرستان است و ضرورت دارد برای حل معضل بیکاری و گرانی زمین و مسکن جوانان، اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: زمین و مسکن با تورم دست به گریبان است و افزایش دو برابری قیمت زمین و اجاره بها به دغدغه مهم جوانان تبدیل شده است.

امام جمعه خور و بیابانک گفت: این شهرستان با وجود استعدادهای زیاد و علاقه مندان بسیار به ورزش با کمبود امکانات روبه‌روست.

فرماندار خور و بیابانک نیز در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان از لحاظ سرانه فضای ورزشی شاید در جایگاه بهتری نسبت به سایر شهرستان‌های استان قرار داشته باشد اما وسعت زیاد و پراکندگی روستاهای آن موجب شده است تا نیاز به اماکن ورزشی در این شهرستان بیشتر احساس شود.

عباس نظام‌الاسلامی افزود: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای توسعه فضاهای ورزشی استفاده کنیم.

وی گفت: این شهرستان از قابلیت زیادی در حوزه ورزش برخوردار بوده و تقویت زیرساخت های ورزشی آن جزو برنامه‌های دولت است.

نظام‌ الاسلامی خاطرنشان کرد: در کنار تقویت حوزه ورزش، می‌توان با برگزاری مسابقات و برنامه‌های متعدد زمینه نشاط، جذابیت و رقابت را در بین افراد ایجاد کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان خور و بیابانک نیز گفت: این شهرستان دارای ۶ سالن فعال در شهرهای خور، جندق و فرخی و روستای چاهملک و ۲ زمین فوتبال و والیبال ساحلی در شهر خور و فرخی و همچنین پروژه های نیمه‌تمام استخر سرپوشیده شهر خور، سالن ورزشی مهرجان و زمین فوتبال چمن مصنوعی است.

سیداحمد موسوی افزود: سرانه ورزشی هر شهروند خور و بیابانکی ۸۲ صدم متر و تعداد ورزشکاران سازمان یافته آن هزار و ۷۷۹ نفر است.

به گفته وی، این شهرستان ۲۱ هیات فعال در رشته‌های مختلف ورزشی دارد.

برچسب‌ها تیران وکرون خور و بیابانک گذران اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیران وکرون خور و بیابانک گذران اوقات فراغت تیران وکرون خور و بیابانک گذران اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقای سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

ریشه در کوهستان/ آرمان قلی‌پور از شهرکرد

بیمارستان درختان/ شروین وحدت از تهران

باغ/ فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

صنوبر/ رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

روزی که محیط‌بان گریست/ هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

کد خبر 6097956

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • اکثر محورهای اصفهان بارانی است
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • بلعیده شدن دختربچه ۶ ساله در کانال آب تیران
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • همراه با خبرهای ورزشی پانزدهم اردیبهشت استان قزوین