Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی گفت: از سال 92 تاکنون 162 هزار و 240 مورد عملیات امداد و نجات در بخش حوادث ترافیکی انجام شده و بیشتر این عملیات‌ها در استان‌های اصفهان، مازندران و یزد بوده است.

به گزارش برنا؛ کریم همتی  در حاشیه افتتاح پایگاه بین‌جاده‌ای گرمسار به قم که ظهر امروز با حضور استاندار قم و روسای سازمان‌های امدادونجات و جوانان جمعیت هلال‌احمر افتتاح شد، گفت: بهره‌برداری از این پایگاه امداد جاده‌ای کمک شایانی به خدمات امدادرسانی مسافران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه توسعه آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه، دانش اولیه‌ی برخورد با مصدومین در تصادفات جاده‌ای ویژه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در سراسر کشور، بهبود کیفیت و افزایش تعداد خودروهای نجات در پایگاه‌های امداد و نجات و تجهیز آمبولانس‌ها به ست نجات و رها سازی سبک (آمبولانس نجات) را از مهم‌ترین برنامه‌های آتی جمعیت هلال احمر برشمرد.   او توجه به تیم‌های واکنش سریع را از دیگر اقدامات مهم این جمعیت دانست و گفت: از سال 92 تاکنون تعداد موتورلانس به 122 دستگاه، بالگرد به 21 فروند، مراکز آنست(نگه‌داری سگ‌های تجسس) به 34 مرکز، خودروهای امدادی به یک هزار و 218 دستگاه، اتوبوس آمبولانس به 19 دستگاه، افزایش یافته است.   همچنین همتی در ارتباط با افزایش کمی پایگاه‌های جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی بیان کرد: تعداد پایگاه‌های امدادی از سال 1392 تا 1400 از 213 به 563 پایگاه رسیده که این موضوع بیانگر افزایش 164 درصدی در این حوزه است. همچنین در همین بازه زمانی تعداد آمبولانس‌های جمعیت نیز از 989 به یک هزار و 49 مورد رسیده که رشدی 6 درصدی را تجربه کرده است.   او در پایان به گزارش عملکرد 8 ساله هلال احمر براساس گزارش عملکرد کمیسیون ایمنی راه‌ها اشاره و بیان کرد:  تعداد کل عملیات‌ انجام شده در حوادث ترافیکی 162 هزار و 240 مورد بوده که بیشترین تعداد عملیات‌ به ترتیب در استان‌های اصفهان، مازندران و یزد با 14 هزار و 146، 13 هزار و 92 و 8 هزار و 8 مورد بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قم مسافران ناوگان حمل و نقل امداد و نجات جمعیت هلال احمر اتوبوس هلال احمر یزد حمل و نقل عمومی هلال احمر خوزستان جمعیت هلال احمر جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: ۱۵ پایگاه امدادی در استان در دست احداث است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

محمد قدمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیشگیری از کم کردن حوادث احتمالی در استان، اظهار کرد: در بحث پیشگیری از وقوع حوادث جمعیت هلال‌احمر لرستان، در کنار ستاد مدیریت بحران استان اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی اضافه کرد: در لرستان ۱۵ پایگاه امدادی در دست احداث است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل آنها نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: برای تامین این اعتبار درخواست داریم مدیریت بحران کشور همکاری لازم را با جمعیت هلال‌احمر کشور داشته باشد.

قدمی بیان کرد: همچنین علاوه بر پایگاه‌های مذکور، پنج پایگاه امدادی دیگر مورد نیاز استان است و البته از محل اعتبارات استانی مدیریت بحران رقم اندکی برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: برای برای سرعت بخشیدن به تکمیل این پنج پایگاه امدادی به اعتبارات ویژه‌ای نیاز است و هم‌اکنون بین ۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان اضافه کرد: همچنین نیازمند اعتباراتی برای تجهیزات انفرادی هستیم.

قدمی در ادامه با بیان اینکه فضای فیزیکی که در اختیار داریم نسبت به جمعیت هر شهرستان دو درصد است، تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها همچون رومشکان، چگنی و معمولان انبار اقلام نداریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند