Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق روستایی بجستان طی گفتگو با خبرنگاران افزود: هر روستا دارای مزیتها و ظرفیتهای خاصی است که با برنامه ریزی مناسب می توان از آنها برای تثبیت و مولد بودن جمیعت در این مناطق بهره گرفت.

وی ادامه داد: مسوولان باید در کارگروههای مربوطه این مزیتها را در بخشهای کشاورزی و گردشگری بررسی کرده و با حمایت لازم از آنها برای توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال زایی در این مناطق گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی گفت: مناطق جنوبی این استان به دلیل خشکسالی های دو دهه گذشته با چالشها و مشکلاتی دست به گریبان است به طوری که طی سنوات قبل شاهد مهاجرت روستاییان از برخی روستاهای این مناطق بودیم.

وی افزود: کاهش نزولات جوی طی سالجاری موجب تشدید مشکلات این مناطق به خصوص در بخشهای تامین آب شرب، دامداری و کشاورزی شده است.

معتمدیان ادامه داد: اکثر روستاهای استان خراسان رضوی از امکانات زیرساختی شامل آب، برق و گاز برخوردارند ولی افزایش هزینه سرانه موجب بروز مشکلاتی در تامین امکاناتی نظیر گازرسانی برخی مناطق روستایی شده است که با همکاری و تعامل مسوولان ذیربط و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای سرعت بخشی در رفع این  مشکلات تلاش می شود.

وی گفت: مهمترین هدف از سفرهای شهرستانی که به همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان صورت می گیرد، بررسی میدانی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک و دیدار حضوری با آنها است.

استاندار خراسان رضوی افزود: این مسائل و مشکلات در زمینه های زیرساختی اولویت بندی و برای رفع آنها تلاش می شود و سعی می  کنیم از همه ظرفیتهای موجود برای ارایه خدمات و رفع تنگناهای مردم بهره بگیریم.

وی روز چهارشنبه در نوزدهمین سفر شهرستانی خود به شهرستان بجستان در جنوب این استان سفر کرد.

محمدصادق معتمدیان که در این سفر توسط هیاتی از مدیران استانی همراهی می شد، علاوه بر دیدار با مردم شهر یونسی و بازدید از روستاهای محروم مطرآباد، نوبهار و قاسم آباد بجستان، در نشستی با مدیران محلی به بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان در حوزه های اقتصادی، زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی پرداخت و دستوراتی را برای رفع مشکلات و توسعه این شهرستان ابلاغ کرد.

مرکز شهرستان ۳۵ هزار نفری بجستان در ۲۸۹ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

بجستان مرکب از ۲ بخش مرکزی و یونسی است و دارای ۴۹ روستاست که ۱۶ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

برچسب‌ها محمدصادق معتمدیان استانداری خراسان رضوی توسعه روستایی بجستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدصادق معتمدیان استانداری خراسان رضوی توسعه روستایی محمدصادق معتمدیان استانداری خراسان رضوی توسعه روستایی بجستان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اول ما توسعه روستایی است

‌همایش شوراهای اسلامی روستاهای بخش کاخک گناباد با حضور دکتر محمدپور نماینده منتخب مردم شریف شهرستان‌های گناباد و بجستان، نصیری فرماندار گناباد، حجة الاسلام خاکشور امام جمعه ششتمد، بخشدار کاخک، جمعی از مدیران ادارات، دهیاران و اعضای شوراهای بخش کاخک در امامزاده محیی‌آباد برگزار شد.

دکتر محمدپور در این همایش ضمن تاکید بر اینکه اولویت ما توسعه روستایی است، گفت: اقدامات خوبی در بخش کاخک اتفاق افتاده است و آن چیزی که به عنوان اولویت اول ما در جلسات مقدماتی مجلس با وزرا در سطح ملی و نمایندگان استان پیگیری شده، مدیریت و توسعه روستایی است.

نماینده منتخب مردم ضمن تاکید بر اصلاح قوانین متعدد در مجلس که موجب تاخیر یا عملیاتی نشدن کارها می شود، اظهار داشت: این قوانین باید با برنامه ریزی صحیح اجرا شوند و مسئولان گره‌ها و کاغذ بازی‌ها را در جهت توسعه روستاها بردارند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن نوید خبر خوش به کشاورزان منطقه مبنی بر عدم قطع برق در تابستان امسال خاطر نشان کرد: با پیگیری های استانی و ملی انشاله امسال قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی نخواهیم داشت.

دکتر هادی محمدپور ضمن یادآوری تبعات خشکسالی، کمبود بارندگی و منابع آبی در شهرستان‌های گناباد و بجستان گفت : باید با اختصاص اعتبار مناسب، به احیای قنوات و طرحهای آبخیزداری حوزه انتخابیه توجه بیشتری شود.

نماینده منتخب شهرستان گناباد و بجستان در ادامه سخنان خود در جمع شوراهای روستاهای بخش کاخک با اشاره به لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن به خصوص تامین آب، برق و گاز گفت: اکثر دغدغه ما در حوزه تامین آب است؛ ما بدون واحدهای مسکن ملی، هنوز هم ۹۰ لیتر در ثانیه آب کم داریم؛ پس در فرصت باقیمانده تا شروع تابستان باید تلاشمان را برای جبران این کمبود، بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اقدامات خوبی ک در نهضت ملی مسکن انجام شده این نکته را یادآور شد: اگر مشکلات نهضت ملی مسکن و نحوه واگذاری را نتوانیم مدیریت کنیم، ۲ تا ۳ سال آینده نخواهیم توانست تبعات آن را حل کنیم.

دکتر محمدپور در پایان، ضمن تقدیر از زحمات تمام شوراها و دهیارهای بخش کاخک گفت: اعتبارات خوبی برای روستاها از جمله: سنگ فرش معابر در حال پیگیری می‌باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903377

دیگر خبرها

  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم