Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-چین تا کنون بیش از 1.22 میلیارد دوز واکسن کرونا در این کشور توزیع کرده اما این کشور برای ایمنی گله‌ای به واکسیناسیون 80 درصد از جمعیت خود نیازمند است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شینهوا، کمیسیون بهداشت ملی چین  اعلام کرد که بیش از 1.22 میلیارد دوز واکسن کرونا تا روز سه شنبه در این کشور توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درحالیکه چین رکوردهای واکسیناسیون را یکی پس از دیگری برای خود ثبت می کند کارشناسان معتقدند که این کشور به زودی استفاده واکسن های کرونا در بین افراد کم سن و سال را نیز آغاز خواهد کرد.
اولین گزارش مربوط به ایمنی کروناواک، واکسن تولید شده توسط شرکت سینواک برای استفاده در بین افراد بین 3 تا 17 سال منتشر شد. ژائو کیانگ، مدیرعامل سینواک در بیانیه ای از نتایج بسیار خوب و امیدوار کننده این واکسن در آزمایشات مختلف با هدف استفاده در بین کودکان خبر داده است.
با اینحال کارشناسان بهداشتی معتقدند باتوجه به حساس بودن موضوع به زمان بیشتری برای ارزیابی بهتر نیاز است. باتوجه به جمعیت بالای چین و همچنین تهدید گونه دلتای ویروس کرونا برخی ویروس شناسان چینی مانند ژونگ نانشن حدس میزنند که برای دستیابی به هدف ایمنی گله ای در چین، دستکم 80 درصد از جمعیت این کشور نیازمند واکسیناسیون هستند

واکنش پوتین به ادعای توطئه بین‌المللی برای شیوع کرونا
به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به سوالاتی پاسخ می‌دهد که از سوی مردم روسیه و در جریان جلسه پرسش و پاسخ زنده تایید شده است. در مجموع یک میلیون و 256 هزار و 48 سوال مطرح شده است. شعار جلسه پرسش و پاسخ امسال برنامه "خط مستقیم با پوتین "، "میانجی‌گری غیرضروری" نام دارد. بر اساس آمارها، مهمترین موضوعات در این جلسه واکسیناسیون و مقابله با کروناست.
همه می‌توانند در روسیه از طریق یک برنامه خاص موبایل، وبسایت برنامه، به صورت پیامک، تلفنی یا حتی پیام چند رسانه‌ای سوالات خود را مطرح کنند.
او ابتدا با پرداختن به جزئیاتی درباره واکسیناسیون کرونا در روسیه  در مورد لزوم تلقیح شهروندان در میان جهش موارد کووید 19 گفت: من از واکسیناسیون اجباری حمایت نمی کنم و همچنان به این موضع خود پایبند هستم. او در مورد تصمیم برخی مقامات محلی در مورد اجباری ساختن واکسیناسیون ، به قانون مربوطه در سال 1998 اشاره کرد و گفت که مناطق حق دارند گروه های خاصی از شهروندان را موظف به واکسیناسیون در میان افزایش عفونت ها کنند.
وی گفت: از طریق ویروس کرونا می توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد. همانطور که کشف شده متخصصان بارها این موضوع را گفته‌اند ، هم در تلویزیون و هم در اینترنت ... ما فقط با استفاده از واکسیناسیون می توانیم از شیوع بیشتر بیماری همه گیر جلوگیری کنیم. ما این فرصت را داریم ، چهار واکسن داریم ، بسیار پیشرفته هستند ، امن و نسبتاً موثر. بنابراین امیدوارم با ادامه واکسیناسیون تعصبات برخی از شهروندان ما از بین برود. به گفته رئیس جمهور روسیه ، هم اکنون حدود 23 میلیون نفر واکسینه شده در روسیه وجود دارد.
پوتین گفت که خود دو دوز واکسن اسپوتنیک وی دریافت کرده و هیچ عوارض جانبی نداشته و اکنون میزان آنتی بادی بدنش بسیار بالا است.
او گفت: "من تصمیم گرفتم که خودم را با اسپوتنیک V واکسینه کنم." "از من خواسته شد که نگویم چه واکسنی دریافت کرده ام ، تا نوعی مزیت رقابتی برای یک واکسن نسبت به واکسن دیگر ایجاد نشود. اما من می بینم که واقعاً سوالات زیادی وجود دارد. من فکر نمی کنم نمایش ویدیوی واکسن زدن آنقدر مهم باشد.  20 روز پس از دریافت عکس‌ها ، آزمایش خون من نشان داد که تعداد زیادی آنتی بادی ایجاد کرده است.
پوتین افزود: هیچ عارضه جانبی ، حتی تب شدید وجود نداشت.

هشدار مقام فرانسه درباره موج چهارم ویروس کرونا در این کشور
مشاور ارشد علمی دولت فرانسه نسبت به شیوع موج چهارم ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، «ژان فرانسوا دلفریسی» مشاور ارشد علمی دولت فرانسه اعلام کرد که کشورش احتمالا با موج چهارم بیماری کرونا در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس هندی خبر داد.
دلفریسی در عین حال افزود: «واکسیناسیون به کاهش تاثیر موج جدید که احتمالا در ماه سپتامبر یا اکتبر رخ می‌دهد، کمک خواهد کرد.»
وی گفت: «به اعتقاد من موج چهارم کرونا خواهد امد اما بسیار سبک‌تر از سه موج پیش خواهد بود زیرا سطح واکسیناسیون در مقایسه با قبل تغییر کرده است.

قرنطینه بیشتر در ایالتهای استرالیا، از ترس کرونای دلتا
ایالتهای مختلف استرالیا تدابیر بهداشتی برای کنترل گونه جدید ویروس کرونا را در نقاط مختلف این کشور در دستور کار خود قرار داده‌اند.
به گزارش  رویترز، مقامات استرالیایی تمهیدات قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی را برای نقاط بیشتری از این کشور اعمال کردند. این درحالی است که چهار شهر بزرگ استرالیا درحال حاضر تحت قرنطینه شدید قرار داشته تا بدین ترتیب مانع از شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در این کشور شوند.
تقریبا از هر دو استرالیایی یک نفر باید از خانه خارج نشده درحاالیکه میلیون‌ها نفر دیگر مجبور به رعایت تدابیر پیشگیرانه و بهداشتی مانند پوشیدن ماسک در اماکن عمومی هستند.
درحالیکه در سیدنی بیش از 5 میلیون نفر تا 9 جولای تحت قرنطینه قرار دارند، ایالت نیو ساوت ولز 22 مورد داخلی جدید مبتلا به کووید-19 را گزارش کرده است.
هرچند بالاترین تعداد مبتلایان شناسایی شده 30 نفر و مربوط به روز یکشنبه بود اما این رقم نیز به نسبت دو روز قبل از آن همچنان بالاست.
گلیدی برجیکلیان، نخست وزیر این ایالت به خبرنگاران در سیدنی گفت: نیو ساوت ولز درحال ثبت نرخ ثابتی از مبتلایان در این مرحله است... اما تا امروز نگرانی ما نسبت به بالا رفتن شدید تعداد مبتلایان اتفاق نیفتاده و ما نیز مشخصا می‌خواهیم شرایط به همین شکل باقی بماند.  

کرونا عامل زمین‌گیر شدن هواپیماهای اروپایی
بحران کرونا موجب غیرفعال ماندن بیش از سه هزار هواپیما در فرودگاه‌های اروپا شده و مقام‌های اروپایی هم همچنان نگران شیوع ویروس هندی در این اتحادیه هستند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در آستانه آغاز سفرهای تابستانی شیوع انواع ویروس های جهش یافته به ویژه نوع هندی دردسرهای زیادی را برای شهروندان اروپایی ایجاد کرده است.

تداوم روند کاهشی ابتلا به کرونا در اروپا
جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای 455 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و 77 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای 100 هزار نفر به 8 نفر رسیده است.
مقامات انگلیسی از پایبندی به طرح لغو محدودیت ها با وجود افزایش آمار مبتلایان خبر می دهند
وزیر بهداشت انگلیس هم اعلام کرده که طرح لغو محدودیت ها در این کشور که برای 19 جولای در نظر گرفته شده و یک بار به تعویق افتاده همچنان برقرار است. همچنین انگلیس در راستای لغو محدودیت های سفر به اروپا برای شهروندانی که کاملا واکسینه شده اند تلاش می کند.

هشدار درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی در آلمان
دبیر کل انجمن ایمن شناسی آلمان هم درباره گسترش ویروس جهش یافته هندی و دشوار شدن دست یابی به شرایط ایمنی گله ای در این کشور هشدار داده است.
در ایتالیا هم از دوشنبه آینده استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز لغو می شود.
نخست وزیر ایتالیا و صدر اعظم آلمان هم در آستانه دیدار سران اتحادیه اروپا در بروکسل که در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می شود در برلین با هم دیدار کردند. در این دیدار به مسائل مهمی از جمله توافق پناهندگان با ترکیه، بحران کرونا و همچنین برگزاری فینال مسابقات جام قهرمانی اروپا در لندن پرداخته شد.

درخواست مرکل برای رعایت جوانب احتیاط
مرکل در بخش دیگری از سخنانش به مسئله بحران کرونا پرداخته و با وجود کاهش آمار مبتلایان جدید در این کشور خواستار رعایت جوانب احتیاط شده و در عین حال درباره بهبود شرایط کرونایی ابراز خرسندی کرده و گفت: اما ما می دانیم که این پیشرفت ها تا چه اندازه شکننده است.
وی افزود: میزان واکسیناسیون در کشور البته افزایش پیدا می کند، اما ما همچنان به وضعیت ایمنی گله ای در برابر کرونا نزدیک نیستیم. ما مستعد درگیر شدن به انواع جهش یافته این ویروس هستیم. ما در انگلیس و پرتغال می بینیم که چقدر با سرعت نرخ مبتلایان جدید افزایش می یابد. بنابراین ما باید موارد را با دقت دنبال کنیم.

مخالفت ایتالیا با برگزاری فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در لندن
دراگی هم تاکید کرد که مناسبات بین آلمان و ایتالیا از طریق بحران کرونا تنگاتنگ تر شده است. وی از آلمان بابت کمک هایش به ایتالیا در موج اول کرونا قدردانی کرده و با توجه به شرایط حاد کرونایی در انگلیس اعلام کرد که می تواند انتقال محل برگزاری فینال مسابقات قهرمانی اروپا از لندن به رم را تصور کند.
دراگی در این باره گفت: فینال نمی تواند در کشوری که میزان مبتلایان به کرونا در آن به سرعت در حال افزایش است برگزار شود.
دراگی در حالی این پیشنهاد را داده است که مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان مونیخ را به عنون مکان مناسبی برای انتقال محل برگزاری این فینال معرفی کرده است.
در لندن در 11 جولای فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا برگزار می شود و این در حالی است که ویروس جهش یافته هندی به شدت در این کشور در حال شیوع است.
کم اهمیت شدن مسئله تغییرات آب و هوایی در دوران کرونا از نظر شهروندان آلمانی
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که در بحران کرونا علایق شهروندان آلمانی به عواقب تغییرات آب و هوا وگرم شدن کره زمین کاهش پیدا کرده است.
یکی از محققان این نظر سنجی در این باره به خبرگزاری آلمان گفته است: آگاهی های زیست محیطی در بین شهروندان آلمانی مرتبا در حال کاهش است.

بیش از 3 هزار فروند هواپیمای مسافربری اروپا غیر فعال هستند
به دلیل بحران کرونا همچنان حدود 3400 فروند هواپیمای مسافربری در اروپا روی زمین هستند. بر اساس ارزیابی سازمان هواپیمایی Eurocontrol این تعداد هواپیمای در زمین مانده بیش از دو برابر تابستان قبل از بحران کرونا در سال 2019 است. در نقطه اوج اولین قرنطینه در فصل بهار 2020 به صورت میانگین در هفته تقریبا حدود 720 فروند هواپیما غیر فعال بودند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 487به کرونا مبتلا شده‌اند و 40 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 10,633نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 5 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 495نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 21 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند
در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 2360 نفر به کرونا مبتلا شده و 13 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.
به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,757,798نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 110,778هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در انگلیس هم تاکنون 4,640,507نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,981هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,253,460به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,291هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,764,651به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,689هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در آلمان هم تا به حال 3,730,599به کرونا مبتلا شده‌اند و 91,007در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین کرونا مبتلا شده اند نفر به کرونا مبتلا شده کرونا در این کشور فینال مسابقات عرض 24 ساعت ایمنی گله ای بحران کرونا ویروس کرونا موج چهارم جهش یافته تا به حال نفر هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد