Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: این شهرستان با حدود چهار هزار شغل در سال گذشته ۵۶ درصد بیشتر از تعهد خود اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، قدرت الله ولدی در کارگروه اشتغال شهرستان ملایر با بیان اینکه سهمیه اشتغال این شهرستان سال گذشته بیش از سه هزار نفر تعیین شد اظهار داشت: با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و دیگر نهادها موجب شد تا سرانه اشتغال این شهرستان در سال گذشته بالاتر از سهمیه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت اجرای سند راهبردی توسعه این شهرستان افزود: سند راهبردی سه ساله ملایر در حوزه‌های مختلف در دست اجرا است که در حوزه اشتغال براساس سهمیه سرانه اشتغالی که بالغ بر سه هزار نفر بود، سال ۹۸ با ایجاد اشتغال بیش از پنج هزار نفر، ۱۶۳ درصد از اشتغال این شهرستان محقق شد.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در طرح ابتکاری «۲۰۰ طرح؛ ۲۰۰ روستا» توسط سه دستگاه بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی ملایر، سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفت و از مهر سال ۹۸ تا مهر سال گذشته با اجرای این طرح اتفاق خوبی در سطح روستاهای این شهرستان افتاد.

ولدی همچنین از همکاری خوب بانک‌ها در ارایه تسهیلات بانکی در این حوزه قدردانی کرد و افزود: بنیاد برکت اقدامات خوبی در راستای ایجاد اشتغال در روستاهای این شهرستان انجام داده است که لازم است بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تعامل خود را با مسوولان بنیاد برکت تقویت کنند.

وی با بیان اینکه این تعامل می‌تواند نتایج مثبت و موفق‌تری را در اجرای طرح‌ها به همراه داشته باشد، ادامه داد: در این رابطه باید در ارایه تسهیلات نظارت‌ها و مراحل قانونی طی شود تا در اجرای طرح‌ها با راستی‌آزمایی و اعتمادسازی همراه باشد.

فرماندار ویژه ملایر همچنین به مهیا بودن بسترهای مساعد این شهرستان در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت: ملایر هم اکنون با اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی در سایه حمایت دولت به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

بنیاد برکت ۱۵۰ شغل در ملایر ایجاد می‌کند

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان همدان نیز با اشاره به آغاز فعالیت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی در استان از سال گذشته گفت: در حوزه توانمندسازی اقتصادی و توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی ۷۹۲ طرح اقتصادی با ظرفیت اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ستاد بنیاد برکت اجرا شد.

«علی چهاردولی» ادامه داد: در حوزه اجرای طرح اشتغال‌آفرین سحاب ویژه توانمندسازی روستاییان ۲ هزارو ۳۵۵ نفر در این استان با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان زیرپوشش قرار گرفت و هفت طرح کارگاهی با اشتغال ۱۳۹ نفر و اعتباری حدود ۱۸ میلیارد تومان در سطح استان اجرا شد.

وی در حوزه اجرای طرح کمک‌های مومنانه در استان نیز اظهار داشت: سال گذشته در سطح روستاهای استان همدان ۱۲۰ هزار بسته کمک‌های مومنانه به ارزش ۳۶ میلیارد تومان بین گروه‌ها و اقشار آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان توزیع شد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان همدان در ادامه به تسهیلات خرد روستایی در ستاد بنیاد برکت فرمان امام(ره) در این استان اشاره و بیان کرد: این ستاد از سال ۹۸ در راستای فعالیت اشتغال روستایی خرد فعالیت خود را آغاز کرد و ۴۰۰ شغل را در شهرستان اسدآباد ایجاد کرد و در شهرستان‌های نهاوند و اسدآباد ۵۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال خرد روستایی به مردم روستاهای این شهرستان‌ها پرداخت شده است.

چهاردولی با بیان اینکه امسال در شهرستان‌های ملایر، کبودراهنگ و تویسرکان طرح‌های خود اشتغال‌زایی اجرایی خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: در مرحله نخست در شهرستان ملایر ۱۵۰ شغل با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان ایجاد شود.

وی گفت: این طرح‌ها شامل پرورش دام سبک و سنگین، پرورش شترمرغ، پرورش بوقلمون، پرورش ماکیان، پرورش قارچ، گلخانه، مشاغل خدماتی زنبورداری، صنایع‌دستی، آرایش و پیرایش، سوپرمارکت و کشت گیاهان دارویی است و بنیاد برکت تسهیلاتی را برای راه‌اندازی کسب و کار در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومانی بنیاد برکت در ملایر

نماینده بنیاد برکت در استان همدان نیز با اشاره به آغاز فعالیت این بنیاد از سال ۱۳۶۸ زیرمجموعه ستاد فرمان اجرایی امام(ره) گفت: در گذشته ۹۰ درصد فعالیت‌های ما به صورت بنگاه محور بود که طی مطالعاتی که در واحد تحقیق و توسعه بنیاد برکت انجام شد؛ در راستای منویات رهبر معظم انقلاب تصمیم به انجام فعالیت در سطح خرد گرفته شد.

«بهنام بیگ‌محمدی» افزود: با توجه به اینکه هدف بنیاد برکت توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در حوزه روستایی و جلوگیری از مهاجرت است، در این راستا با تسهیلاتی که توسط بنیاد برکت پرداخت شده است، مهاجرت معکوس به روستاها اتفاق افتاده و طرح سحاب در ۱۲ مرحله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۲۰ شغلی که بنیاد برکت برای پرداخت تسهیلات روستایی در نظر گرفته است، در آسان‌ترین شرایط ممکن تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در صدد هستیم ۳۰۰ شغل را امسال با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در شهرستان ملایر اجرا کنیم.

نماینده بنیاد برکت در استان همدان ادامه داد: در این استان در این حوزه موفق عمل کردیم و در حوزه اشتغال‌زایی، همدان جزء پنج استان برتر کشور است.

بیگ‌محمدی یادآور شد: این بنیاد در سال ۹۸ بالغ بر ۹۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است که از این میزان ۴۰۰ شغل در استان همدان و مربوط به شهرستان اسدآباد بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۲۰ هزار شغل ایجاد شد که یک‌هزار شغل مربوط به استان همدان و شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند است و امسال نیز این بنیاد ۲ هزار سهمیه در اختیار ما قرار داده است که در شهرستان‌های کبودراهنگ، ملایر و نهاوند و اسدآباد اجرا خواهد شد و تا ۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیز قابل افزایش است.

بیگ‌محمدی گفت: روستاهای اوج‌تپه، توتل و قره‌تگینی در بخش مرکزی، و طائمه و گرجایی در بخش زند، بوربور و الفاوت در بخش جوکار و دهلق در بخش ستامن هشت روستای پیشنهادی ما در شهرستان ملایر برای اجرای طرح‌های بنیاد برکت در حوزه خرد روستایی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندار ملایر اشتغال شهرستان ملایر استان همدان میلیارد تومان شهرستان ملایر بنیاد برکت سرمایه گذاری اجرای طرح ها شهرستان ها فرمان امام سال گذشته هزار شغل سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی ظهر دوشنبه در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان دهلران، خادمی خانواده شهدا و ایثارگران را افتخاری برای کارکنان این مجموعه ذکر کرد و گفت: تعامل سایر دستگاه‌ها موجب تسریع در امورات بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد شد.

وی بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدا و اقداماتی در این زمینه اشاره و افزود: اختصاص اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان و بویژه گلزارشهدای امامزاده سید اکبر (ع) از مطالبات است.

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز به رسالت بنیاد شهید در خادمی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره و افزود: وظیفه همه ما و دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که خادم خانواده شهدا و ایثارگران باشیم و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران کمترین کاری است که از دست ما بر می‌آید.

وی انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدا و رشادت ایثارگران عزیز ذکر کرد و افزود: ما باید در عمل و خدمت به مردم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

کد خبر 6098249

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر