Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد تصور اینکه برجام پس از خروج آمریکا در سال ۲۰۱۸ و تلاش‌های این کشور برای نابودی آن، تنها ظرف چند روز یا چند هفته احیا خواهد شد، «ساده‌لوحانه» است.

به گزارش مشرق، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت برای بررسی گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام تأکید کرد با توجه به آسیب‌هایی که آمریکا به برجام وارد کرده است، تصور احیای این توافق ظرف تنها چند روز یا چند هفته، ساده‌لوحانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واسیلی نبنزیا در ابتدای اظهارات خود درباره گزارش اخیر آنتونیو گوترش گفت: گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که ایران اقدامی در نقض بند دوم پیوست B قطعنامه ۲۲۳۱ صورت نداده است و همچنین هیچ‌گونه شواهدی دال بر اینکه ایران بند چهارم پیوست B را نقض و اقدام به صادرات قطعات مرتبط با موشک‌های بالستیک کرده باشد، ‌ به دست دبیرکل سازمان ملل متحد نرسیده است. من می‌خواهم در اینجا تأکید کنم که اینها یافته‌های دبیرکل سازمان ملل متحد هستند و نه فدراسیون روسیه.

وی ادامه داد: ما در نامه خود درباره ادعاهای چندین کشور غربی [علیه ایران] تأکید کردیم که ادعاهای آنها درباره برنامه موشک‌های بالستیک ایران هیچ پایه و اساسی ندارد و هیچ‌گونه اسنادی در رابطه با اتهامات آنها علیه ایران ارائه نشده است. گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد این را تأیید می‌کند.

این دیپلمات بلندپایه روس خاطرنشان کرد: بسیار عجیب و غیرقابل قبول است که ایالات متحده به عنوان کشوری که قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده و همچنان به این کار ادامه می‌دهد، چنین اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درباره شانس احیای برجام نیز اظهار داشت: ساده‌لوحانه است که تصور کنیم جسم نیمه‌جانی که پس از خروج ایالات از برجام در سال ۲۰۱۸ و تلاش‌های این کشور برای تخریب این توافق برجای مانده است را می‌توان به‌صورت جادویی ظرف چند روز یا چند هفته احیا کرد. ما باید واقع‌بین باشیم. احیای برجام مستلزم صبر، پشتکار و عزم سیاسی همه طرف‌هاست.

وی یادآور شد: ایران به عنوان یک کشور مستقل کاملاً حق دارد که نگران منافع خود باشد. لازم نیست که کشورها یکدیگر را دوست داشته باشند، اما باید به یکدیگر احترام بگذارند. طرف‌های برجام باید به تعهدات خود مبنی بر عادی‌سازی روابط تجاری با ایران عمل کنند.

این مقام ارشد روس در ادامه اظهار داشت: ما اخیراً شنیده‌ایم که برخی می‌خواهند محدودیت‌های هسته‌ای ایران را تمدید کنند و از سوی دیگر تحریم‌های یکجانبه مرتبط با تسلیحات متعارف را حفظ کنند. آنها حتی از بازبینی برجام و گنجاندن جنبه‌های دیگری مانند امنیت منطقه‌ای در این توافق سخن می‌گویند.

وی اضافه کرد: من می‌خواهم یادآوری کنم که هدف قطعنامه ۲۲۳۱ هرگز بازدارندگی علیه تهران نبوده است، بلکه هدفش عادی‌سازی همکاری‌های اقتصادی و علمی با جمهوری اسلامی ایران از جمله در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور بوده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا واسیلی نبنزیا فدراسیون روسیه موشک های بالستیک برنامه هسته ای برجام نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد موشک های بالستیک دبیرکل سازمان ملل متحد قطعنامه ۲۲۳۱ ساده لوحانه چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!

یک حقوقدان و کارشناس امور بین الملل با اشاره به توئیت سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نوشت:آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشان‌شان دهید!

به گزارش ایسنا، رضا نصری، حقوقدان و کارشناس امور بین الملل با بازنشر توئیت سفیر رژیم صهیونیستی نوشت:

«سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد می‌گوید اسرائیل باید در نظر داشته باشد از این سازمان - که آن را یک سازمان فاسد می‌خواند - خارج شود! 

بله لطفا! 

آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشان‌شان دهید!»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی