Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدحسن آصفری» روز چهارشنبه در نشست تخصصی فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار در اراک افزود: مجلس این پیش بینی را در شرایط حساس اقتصادی انجام داده تا دولت بتواند بخشی از مشکلات بهره برداران دامداران، کشاورزان و باغداران را برطرف کند.

وی اظهار داشت: مجلس آمادگی دارد هر زمان که نیاز به اصلاح بودجه وجود داشته باشد، همکاری لازم را با دولت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: امید است در دولت جدید مشکلات حل شود هرچند نمی‌توان خیلی به رفع همه مشکلات امید داشت اما با داشتن برنامه و نگاه تخصصی مجلس در انتخاب وزرا می‌توان به بهبود وضعیت کمک کرد.

آصفری افزود: باید در هنگام رای اعتماد به وزیران، وزرای تخصصی و کاردان را انتخاب کرد.

وی اظهار داشت: رییس جمهور سیزدهم یک کابینه قوی و توانمند معرفی کند که همانند شهید سلیمانی میز را رها کند و در دل جامعه مشکلات را لمس و برای رفع نواقص برنامه داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود مهندسی کشاورزی در بخش کشاورزی کشور مشکل کنونی است که اگر اطلس کشاورزی به صورت دقیق و عملیاتی انجام شود با توجه به ظرفیت‌ها هم می‌توان درآمدزدایی داشت و هم مشکل اشتغال را رفع کرد.

آصفری افزود: کشاورزی را نمی‌توان با دستورالعمل و بخش نامه اداره کرد این مهم نیازمند به تدبیر دارد و باید با شناخت ظرفیت‌ها و درک لازم از وضعیت بخش کشاورزی این بخش را توسعه داد.

رئیس فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار نیز گفت: لازم است دولت با تدبیر لازم در موضوع ارز از آسیب به بخش کشاورزی جلوگیری کند و اجازه ندهد این بخش مهم کشور بیش از این دچار خسارت شود.

«محمد صادقی» افزود: لازم است مجلس انقلابی در همراهی با مردم بیش از گذشته وارد عرصه شود و همسو با بهره برداران بخش کشاورزی برای احقاق حقوق آنان بکوشد.

وی اظهار داشت: انتظار از مجلس شورای اسلامی است این است که با انتخاب وزرا متخصص از خون شهدا دفاع کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: این استان علاوه بر صنعت در بخش کشاورزی در حجم تولید محصولات کشاورزی جایگاه مناسبی در بین سایر استان‌ها دارد.

«مجید آنجفی» افزود: استان مرکزی سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات دامی، ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی و ۴۵۰ هزار تن گندم تولید می‌کند و دومین تولید کننده انار کشور است.

وی اظهار داشت: نرخ دستوری در بخش اقتصادی و به ویژه کشاورزی ایجاد کننده مشکل است و حل کننده موانع نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سیاست قیمت گذاری برای گوشت مرغ سیاست درستی نیست و سیاست‌هایی که باعث تقابل با تشکل‌ها شود، نتیجه بخش نخواهد بود و استان مرکزی تلاش کرد از قیمت دستوری که منجر به تشکیل صف برای تهیه گوشت مرغ شد، تبعیت نکند.

آنجفی افزود: بزرگترین چالش در سال‌های اخیر ارز دولتی بوده که نه مردم و نه تولید کننده از ارز دولتی نفعی نبرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: تنها راه حل مشکلات، احقاق حق برای ایجاد اقتصاد مولد است و در صورتی که بخش کشاورزی با برنامه باشد سایر بخش‌ها نیز می‌تواند با هم افزایی به توسعه برسد.

«ناصر بیگی» افزود: برای حفظ تولید، تجارت و هدایت اقتصاد باید مدیریت اصولی انجام شود و از ظرفیت نهاده‌های در انبار بنادر با هدف کمک به معیشت جامعه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی و اتاق بازرگانی ایران برای مدیریت شایسته مسئولان را همراهی می‌کنند.

وی گفت: کشاورزی از هر بخش دیگری مظلوم تر است و بهره برداران این بخش با زحمتی که متحمل می‌شوند کمترین منفعت را می‌برند.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
استان با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش دامداری کشور نیز برخوردار است.

برچسب‌ها محمدحسن آصفری اراک استان مرکزی کشاورزی نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدحسن آصفری اراک استان مرکزی محمدحسن آصفری اراک استان مرکزی کشاورزی نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی استان مرکزی بخش کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت امروز، چهارشنبه، ۵ اردیبهشت هم احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و به ویژه در ارتفاعات استان خوزستان وجود خواهد داشت.

وی افزود: امروز و فردا وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی،‌ مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود. تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری ادامه داد: در این ایام، استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۳۵.۸ و دزپارت با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۴.۷ و ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت