Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، «نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ تهران با بیان اینکه در بازدید میدانی روز گذشته که از چهارراه ولی عصر (عج) تا میدان راه آهن به منظور بررسی وضعیت پروژه احیای جداره ها و مرمت ابنیه، ساختمان ها و خانه های واجد ارزش تاریخی انجام شد؛ از شناسایی و آغاز مرمت ۱۲ بنای تاریخی توسط اداره زیبا سازی این منطقه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آبادیان افزود: در برنامه ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) بازطراحی و اجرای پروژه های ترافیکی و عمرانی در برخی معابر منتهی به این خیابان نیز انجام خواهد شد.

 
وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور بر اساس طرح ابلاغی دفتر ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) مستقر در "خانه موزه مینایی" در حال انجام است، ادامه داد: در این محدوده ۱۲ بنای بسیار ارزشمند با قدمت مربوط به دوران پهلوی دارای تزئینات آجری و معماری زیبا از جمله خانه مافی، ملک آذر پیرا، ملک نبش خیابان بشیری و آموزشگاه سهرابی شناسایی شده و در این مرحله حذف زوائد و برداشتن کامپوزیت های روی بنا انجام شده که با این اقدام آجر کاری ها و گلدسته بنا نمایان شد.


شهردار منطقه ۱۱ تهران با بیان این که توجه به خط آسمان برای این ۱۲ پلاک مد نظر قرار گرفته است؛ بیان کرد: بعد از حذف زوائد، عملیات تخلیه بند کشی های قدیمی، دانه گذاری ها، برگرداندن نما به حالت قبلی، نصب تابلو بر اساس طرح مصوب و پیرایش محدوده در مدت زمان سهماه انجام خواهد شد.

به گفته وی، ‌احیای هویت تاریخی خیابان ولی عصر (عج) در راستای مفاد ۴۱ و ۴۶ برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران در حال انجام است که نقش تأثیر گذاری در احیای بافت تاریخی شهر تهران و باز آفرینی فضاهای شهری دارد.

 


اجرای ۶۰ هزار متر مربع عملیات تراش و روکش مکانیزه آسفالت

«سمیه حاجوی» شهردار منطقه ۷ تهران از اجرای هشت هزار تُن عملیات تراش و روکش مکانیزه آسفالت به مساحت ۶۰ هزار متر مربع در شریان های اصلی و فرعی این منطقه در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ با هدف ارتقا کیفی، بهسازی معابر و تسهیل در عبور مرور شهروندان خبر داد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های شهری در راستای رفاه شهروندی همچون سال های گذشته از مهمترین اهداف منطقه در سال ۱۴۰۰ است، گفت: عملیات تراش و روکش مکانیزه آسفالت در ۱۵ معبر و شریان های اصلی و فرعی در سطح نواحی و محلات بویژه محلات کم برخوردار به منظور فراهم نمودن شرایط مساعد در گذرگاه‌ها و برطرف کردن معایب عمرانی انجام شده است که این حجم از عملیات در چندسال اخیر بی سابقه بوده است.

شهردار منطقه ۷ در ادامه با اشاره به اینکه ارائه خدمات به شهروندان در محلات کم برخوردار منطقه در رأس فعالیت ها قرار دارد، تصریح کرد: تراش و روکش مکانیزه آسفالت در خیابان شهید قنبرزاده به مساحت ۳هزار متر مربع و ۴۰۰ تن، خیابان معلم به مساحت ۵۶۰۰ متر مربع و ۷۵۰ تن، پل روشندلان به مساحت ۴ هزارمتر و ۴۰۰تن، شریعتی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع و ۱۴۵۰ تن، خیابان انقلاب و زیرگذر امام حسین (ع) به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع و ۸۰۰ تن و اتوبان شهید صیاد شیرازی به مساحت ۹ هزار مترمربع هزار تن از جمله شریان های اصلی است که توسط معاونت فنی و عمرانی این منطقه در فصل بهار اجرایی شد.

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه این طرح به منظور فراهم نمودن شرایط مساعد در گذرگاه‌ها برای شهروندان و برطرف کردن نقائص و معایب عمرانی معابر با تلاش شبانه روزی همکاران معاونت فنی و عمران اجرا می شود، خاطرنشان کرد: رضایتمندی شهروندان سرمایه و تکیه گاهی برای مجموعه مدیریت شهری است و امیدواریم که در کوتاهترین بازه زمانی ممکن این عملیات عمرانی خشنودی همشهریان را فراهم کند.

دریافت گواهینامه استقرار نظام مدیریت محیط زیست از سوی منطقه ۲ 

«شینا انصاری»، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در این خصوص گفت: ارائه یک چارچوب برای حفاظت از محیط زیست و واکنش در برابر تغییرات زیست محیطی در تعادل با نیازهای اجتماعی -اقتصادی از جمله اهداف این استاندارد بین المللی است.


وی گفت: این استاندارد الزاماتی را مشخص می کند تا سازمان بتواند به نتایج مطلوب که برای سیستم مدیریت زیست محیطی اش تعیین می کند دست یابد.


انصاری افزود: اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ توسط مناطق ۲٢گانه آغاز راهی برای بهبود مستمر فرایندهای اجرایی است و پیاده سازی این نظام کاهش آسیب های محیط زیستی را در پایتخت به دنبال دارد.


«جعفر میرزایی»، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این مراسم با تاکید براینکه رعایت اصول زیست محیطی بایدهمزمان با فعالیت های اجرایی و عمرانی مورد توجه قرار بگیرد، افزود:با پیاده سازی طرح های اجرایی تدوین شده و اقدامات ویژه، خوشبختانه منطقه ۲موفق به پیاده‌سازی جدیدترین نسخه نظام مدیریت محیط زیست “۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ ISO” شده است.


وی حفظ و ارتقای استانداردهای زیست محیطی برای دستیابی به توسعه پایدار را امری ضروری برشمرد گفت: نگهداشت این نظام مدیریتی بسیار مهم تر از استقرار آن است و تحقق این امر مستلزم اهتمام ویژه در پایش مستمر و رفع عدم انطباق ها است.


برگزاری بیش از ۱۰ عنوان برنامه آموزشی و فراغتی با محوریت مبارزه با مواد مخدر
«علی توکلی» شهردار منطقه ۱۹ تهران، ‌ویژه برنامه های این منطقه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر را در قالب ارائه آموزش های پیشگیرانه، مشاوره‌ ‌های رایگان و فعالیت های فراغتی تشریح کرد.


وی پیشگیری از گرایش به اعتیاد و آسیب های اجتماعی بویژه از سنین پایین و نیل به جامعه ای عاری از اعتیاد را از مهمترین اهداف برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این هفته خواند و گفت: در همین راستا ضمن برنامه های مستمری که در طول سال برای افزایش مهارت های شهروندان در این حوزه صورت می گیرد، فعالیت های مشاوره ای و آموزشی مختلفی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با همکاری سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.


توکلی ادامه داد: به همین مناسبت علاوه بر خدمات مشاوره ویژه افراد مستقر در محل تجمع بی خانمان ها و معتادین متجاهر، برنامه مشاوره رایگان نیز به شهروندان ساکن در این منطقه درخصوص اعتیاد و ایدز بصورت تلفنی توسط کارشناسان این حوزه ارائه می شود که به همین منظور شهروندان می توانند فردا ۹ تیر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با شماره تلفن های ۵۵۵۱۱۰۰۶ و ۵۵۵۱۱۰۰۸ تماس بگیرند.

بهره برداری از پل عابر پیاده شهید سلیمی در بزرگراه شهید نجفی رستگار

«وحید رضا انارکی محمدی» شهردار منطقه۱۵ در این خصوص گفت: عملیات احداث دومین پل عابر پیاده در بزرگراه  شهید نجفی رستگار منطقه۱۵ به پایان رسید و از امروز در اختیار شهروندان قرار گرفت.


وی، ضمن عذرخواهی بابت تاخیر و طولانی شده پروژه احداث پل عابر پیاده شهید سلیمی که باعث سختی و مشقت  تردد شهروندان شریف محله مشیریه شد، افزود: با افتتاح رسمی بزرگراه شهید نجفی رستگار تمام تلاش خود را در ارتقای رفاه و رضایت مندی شهروندان این محله و مطالبات شورایاران و مردم با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران انجام دادیم.


به گفته وی، طرح احداث این پل با فاصله ۴۰۰ متری از پل نخست در تقاطع خیابان ده متری شهید سلیمی محله مشیریه با هدف تردد عابرین پیاده شهروندان ساکن محله مشیریه و امکان دسترسی ایمن آنان به شمال و جنوب محله انجام شد.  


شهردار منطقه اضافه کرد: احداث فونداسیون این پل با ۶.۵ متر ارتفاع و ۱۰۶ متر طول عرشه به اجرا درآمد.


محمدی با اشاره به اینکه با توجه به واقع شدن این پل در بزرگراه شهید نجفی رستگار و یکی از مبادی اصلی شهر تهران؛ سعی شده تا طراحی مناسب برای زیبایی پل در نظر گرفته شود، افزود: پایه های این سازه در زمین های بایر ناحیه ۴ قرار دارد که با کمک اداره فضای سبز به زودی زیباسازی بصری آن انجام می شود.

پیشکسوتان فوتبال و فرشتگان سندروم دان پا به توپ شدند
«محمود کلهری» شهردار منطقه ۵ تهران با بیان اینکه مسابقه دوستانه ای بین تیم نوجوانان دارای نیاز ویژه و سندروم دان با عنوان تیم فرشتگان و تیم پیشکسوتان ملی فوتبال برگزار شد گفت: هدف از این مسابقه دوستانه افزایش اعتماد به نفس نوجوانان دارای نیاز ویژه و سندروم دان و ایجاد فضای شاد برای این بچه ها بود تا لذت پیروزی را تجربه کنند.


وی تاکید کرد: مسابقه دوستانه ای بین تیم نوجوانان دارای نیاز ویژه و سندروم دان با عنوان تیم فرشتگان و تیم پیشکسوتان ملی فوتبال در زمین چمن مصنوعی و به میزبانی شهرداری ناحیه ۶ برگزار شد.


شهردار منطقه ۵ ادامه داد: این مسابقه فرصت مغتنمی است تا با ارتقاء افکار عمومی و درنگ در تفاوت ها، به حقوق و توانایی این عزیزان احترام بگذاریم و رفتار دوستانه و مهربانانه آنها را ارج نهیم.


کلهری افزود: هدف از این مسابقه دوستانه افزایش اعتماد به نفس نوجوانان دارای نیاز ویژه و سندروم دان و ایجاد فضای شاد برای این بچه ها بود تا لذت پیروزی را تجربه کنند.


کلهری اظهار داشت: حضور جامعه ورزشی در میان مدافعان سلامت، روحیه نیروهای خدمت‌رسان در زمینه مقابله با ویروس کرونا را دوچندان می‌کند و در این راستا در این برنامه از مدافعین سلامت در حوزه ورزش نیز تقدیر به عمل آمد.


به گفته وی، در این مسابقه که چهره هایی چون مجید جلالی، محمد پنجعلی، سعید عزیزیان، مجتبی شیری، کاظم محمدی، احمد پری آذر، مهدی صالح پور و مجتبی خورشیدی در آن حضور داشتند از پزشکان ویژه ورزشی دکتر خانلری پزشک تیم ملی فوتبال، دکتر شهاب فیزیوتراپیست تیم ملی فوتبال ایران، دکتر اولیانی پزشک تیم ملی بسکتبال و باشگاه پرسپولیس، دکتر ابارشی فیزیوتراپیست اسبق تیم امید و دکتر صفری فیزیوتراپیست باشگاه سایپا تجلیل شد.
 


سالن ایوان شمس نوسازی و مناسب سازی شد
«محمدرضا جوادی یگانه» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از نوسازی و مناسب سازی مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس خبر داد و گفت: این مجموعه به منظور تامین رفاه حال شهروندان تهرانی و آن دسته از شهروندانی که دارای معلولیت هستند به سازی و مناسب سازی شد.


وی مراسم بهره برداری از پروژه نوسازی، به سازی و مناسب سازی مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس تصریح کرد: این مجموعه بیش از ۳ هزار مترمربع وسعت دارد که از امروز سالن ایوان شمس با امکانات کامل آماده پذیرایی از شهروندان دارای معلولیت است.


جوادی یگانه با تاکید بر اینکه پروژه نوسازی و مناسب سازی مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس با مشارکت و نظارت کاربردی افرادی که خود دارای معلولیت هستند اجرا شده است، گفت: یکی از رمپ های این سالن برای تردد افرادی که دچار نقص حرکتی هستند مناسب سازی شده ضمن آنکه یک بالابر ویژه ویلچر نیز در کنار سن ایوان شمس تعبیه شده تا معلولان به راحتی بتوانند در محوطه سن سالن نمایش نیز تردد کند.


جوادی یگانه مناسب سازی مسیر تردد معلولان در سالن فرهنگی هنری ایوان شمس را گامی در جهت تحقق حقوق آن دسته از شهروندانی که دارای معلولیت هستند، عنوان کرد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای پروژه بازسازی و مناسب سازی مسیر تردد ویژه افراد دارای معلولیت سالن ایوان شمس یکی از پروژه های سلامت محور اداره کل سلامت بود که با پیگیری های مجدانه این اداره منجر به تخصیص ردیف بودجه از سمت شورای شهر تهران شده است. این پروژه نیز با مشارکت و نظارت کاربردی انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان ایران و دبیر کانون معلولان منطقه ۱۶ اجرا شده است به طوریکه امروز شاهد ارتقا شاخص های حقوق شهروندی در مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس هستیم.


جوادی یگانه همچنین گفت: پروژه بازسازی و مناسب سازی مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با بهره گیری از توان داخلی شرکت انجام شده است. تامین اقلام مورد نیاز نیز به دلیل وجود تحریم ها از سوی این شرکت به صورت امانی صورت گرفته است.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین از بازسازی بخش ورودی سالن ایوان شمس از مسیر بزرگراه کردستان نیز خبر داد و گفت: علاوه بر پل ورودی خیابان و سنگ فرش بخش پیاده راه، مسیرهای تردد ویلچر در بیرون و داخل سالن، سنگ فرش کف سالن انتظار، عایق بندی سقف و کف، سیستم گرمایش و سرمایش، فرش کف سالن اصلی مجموعه ایوان شمس و بخش VIP نیز نوسازی و به سازی شده اند.

پایگاه بهداشت محله اسلام آباد راه اندازی شد

«کاظم داودی» سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲ گفت: به منظور ارتقای سرانه های خدماتی در محلات، پایگاه بهداشت محله اسلام آباد با مشارکت مرکز بهداشت غرب تهران راه اندازی شد.

وی گفت : مدیریت شهری منطقه۲ درراستای مسئولیت اجتماعی خود، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان را به عنوان یکی از برنامه های خود مورد توجه قرار داده است، درهمین راستا نسبت به راه اندازی پایگاه بهداشت در محله اسلام آباد اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به کمبود سرانه های بهداشتی ودرمانی در محله اسلام آباد، شهرداری منطقه۲ با هماهنگی مرکز بهداشت غرب تهران، فضایی جهت استقرار پایگاه بهداشت تجهیز کرد.

داودی در ادامه به ارائه خدمات رایگان این مرکز اشاره کرد و افزود: مراقبت های مادر و کودک، کنترل فشار خون و واکسیناسیون کودکان از جمله این خدمات است.

این مرکز در محله اسلام آباد، خیابان رشیدی، خیابان محمدی، جنب مسجد شهید چمران، محوطه ساختمان حریم منطقه ۲ واقع شده است و شهروندان می توانند در ساعات اداری با مراجعه به این مرکز از خدمات در حال ارائه بهره مند شوند.

طرح تخلیه اضطراری مترو در شرایط خاص تهیه می شود

«پدرام قودجانی» رئیس مرکز عملیات اضطراری شهر تهران گفت: طرح تخلیه اضطراری مترو در شرایط خاص تهیه می شود.

وی گفت: با توجه به نقش پررنگ خطوط مترو در حمل و نقل شهری و در عین حال ضرورت تبادل اطلاعات حوادث رخ داده در خطوط و ایستگاه های مترو و هماهنگی اعزام نیروها و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با حوادث احتمالی مقرر شد جلسات بازدید دو جانبه از پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران و خطوط و ایستگاه های مترو برگزار شود.  

قودجانی افزود: در این نشست با هدف آشنایی هرچه بیشتر رؤسای ایمنی ایستگاه ها با سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران، نسبت به شبیه سازی این سامانه اقدام شد و پس از آن از سالن پایش و پردازش EOC شهر تهران بازدید به عمل آمد.

اختتامیه مسابقه فوتبال خیابانی محله شوش و مظاهری 

اختتامیه مسابقه فوتبال خیابانی محله شوش و مظاهری در منطقه ۱۲ تهران برگزار و تیم‌های برتر معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، این مسابقات به استعداد ۴۶ تیم در دو رده سنی ١٢ تا١٥ سال و ١٥ تا ١٨ سال در ورزشگاه فجر محله شوش و مظاهری طی ٣ روز برگزار شد.

 در این دیدارها تیم های مسجد روحانی و الزهرا تیم های قهرمان دو رده سنی بودند؛ این مسابقات به همت ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار برگزار شد.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران مجمع تشخیص مصلحت نظام شهر تهران شهرداری تهران مجمع تشخیص مصلحت نظام تراش و روکش مکانیزه آسفالت شهید نجفی رستگار محله اسلام آباد مسابقه دوستانه سالن ایوان شمس پایگاه بهداشت شهرداری تهران دارای معلولیت شهردار منطقه جوادی یگانه ملی فوتبال زیست محیطی فعالیت ها شهر تهران محیط زیست برگزار شد هزار متر متر مربع انجام شد سازی شد ولی عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علیرضا ابویی با بیان این که بوستان بزرگ شهر با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در مجاورت بلوار مدرس قرار دارد و یکی از بزرگترین بوستان‌ها در سطح منطقه دو شهرداری است، اظهار داشت: در دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در این بوستان بوده ایم به طوریکه با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی، پنج هکتار به سطح بهره برداری این مجموعه افزوده شده است.
ابویی با اشاره به اینکه این بوستان دارای طرح مصوب بالادستی است، اظهار امیدواری کرد: انشاالله در سال جاری بتوانیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه بوستان به ویژه در حوزه بازپیرایی قسمت قدیمی آن فعالیت‌های عمرانی خوبی را انجام دهیم و شاهد مراحل نهایی اقدامات عمرانی در بوستان بزرگ شهر باشیم.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد، توجه به ورزش‌های همگانی در مجموعه بوستان بزرگ شهر را از نکات مهم و موثر در طرح توسعه این بوستان دانست و افزود: در این مجموعه، شاهد یکی از بزرگترین پیست‌های دوچرخه سواری در سطح بوستان‌های شهر یزد هستیم و همچنین در طراحی، به بحث ورزش‌های همگانی از جمله فوتبال ساحلی توجه ویژه‌ای شده است.
وی با بیان این که بوستان بزرگ شهر یکی از محل‌های اسکان موقت مسافرین و مهمانان نوروزی است، گفت: آلاچیق‌هایی در سطح زیربنای ۲۰۰۰ مترمربع احداث شده است به طوریکه در ایام نوروز، هر روزه شاهد استقرار تعداد زیادی از مسافرین در این آلاچیق‌ها بودیم.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد در ادامه با اشاره به رضایت بالای مسافرین از اسکان در این بوستان، افزود: انشاالله در آینده بتوانیم به سطح بهره برداری اسکان مسافرین در سطح این مجموعه بیافزاییم.
علیرضا ابویی سرجمع هزینه‌های عملیات عمرانی بوستان بزرگ شهر در دو سال اخیر و سال جاری را، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه دو عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • چیلیندری مدرن میراثی از دیتونا : بهترین مثال برای وقتی که درست می سازی و 50 سال بعد هم جوابه! (+تصاویر)
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد