Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:08:03 GMT

موزه مطبوعات آذربایجان در خانه «کلکته چی» تبریز

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۹۸۹۷

‍‍‍‍‍‍

دریافت 42 MB

به گزارش خبرنگار مهر، موزه مطبوعات آذربایجان در خانه تاریخی ممقانیان (کلکته چی) که یکی از تجار معروف چای این شهر بوده، واقع است.

این خانه شامل دو حیاط اندرونی و بیرونی است. ورودی اصلی این بنا از کوچه فرعی منتهی به کوچه کرباسی است که پس از گذر از یک هشتی از طریق دو دالان وارد طنبی بخش اندرونی و حیاط بخش بیرونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فاز اول موزه مطبوعات در خانه صلحجو، آثاری به تعداد ۲۸ عدد شامل نشریه و اسناد قاجاری و همچنین ادوات عکسبرداری و دوربین‌های عکاسی به نمایش درآمده است. فاخرترین آثار از جمله مکاتبات و روزنامه‌های دوره قاجار از جمله روزنامه حبل المتین، روزنامه صور اسرافیل، شمس و انجمن که در تبریز چاپ شده‌اند و نقش اساسی در روند پیشرفت انقلاب مشروطه داشتند.

نسخه‌های چاپ سنگی، نامه‌های مرتبط با نشریات، قبض آبونمان‌های نشریات مختلف از جمله آثاری به نمایش درآمده است.

این موزه روز ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ با حضور مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

کد خبر 5248140

منبع: مهر

کلیدواژه: مطبوعات موزه تبریز ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان انتخابات 1400 شیوع کرونا ایلام کنکور سراسری واکسن کرونا مواد مخدر اردبیل قوه قضاییه هفته قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، دومین برنامه سینماتک خانه‌ سینما با همکاری خانه سینما و انجمن منتقدان و نویسندگان دوازدهم اردیبهشت ماه، با نمایش و نقد فیلم مستند «بیست روز در ماریوپُل» برگزار می شود.

«بیست روز در ماریوپُل» ساخته‌ مستیسلاف چرنوف که برنده‌ جایزه‌ اسکار بهترین مستند امسال شده، به روزهای نخستین آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در شهری مرزی می‌پردازد.

این فیلم روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به‌ نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، مهرزاد دانش و مازیار فکری‌ ارشاد به نقد اثر می‌پردازند، حضور در برنامه‌های سینماتک خانه‌ سینما برای اعضای صنوف عضو خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6091046

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خانه موزه شهید مطهری
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان