Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون جعفری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده های موسسه های متخلف تهیه و فروش پایان نامه و مقاله اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ فقره پرونده در شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه وجود دارد که برای پلمب موسسات به دنبال دریافت درخواست قضایی هستیم.

وی افزود: ۲ فقره پرونده نیز در شعبه ۹ بازرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، یک فقره پرونده در شعبه هفت بازپرسی دادسرای امنیت و یک فقره دیگر در شعبه هشت بازپرسی ناحیه ۶ درخصوص فعالیت موسسات غیرمجاز در صدور و جعل مدارک دانشگاهی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیته ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد وزارت علوم همچنین درباره مقالاتی که سال ۹۸ از ۲۵ موسسه تهیه و فروش پایان نامه در خیابان انقلاب کشف و ضبط شد، گفت: بر اساس مستندات دریافت شده، بیشتر مدارک خامی که از این موسسات به دست آمد در حوزه مقالات ISI برای چاپ در مجلات خارجی یا مقالات به زبان انگلیسی بود و هزینه ها و تراکنش های مالی زیادی بین موسسه ها و افراد خاطی رد و بدل شده بود.

جعفری با بیان این که این وزارتخانه از سال ۹۸ به بعد پرونده های مختلفی در مراجع قضایی مختلف پیگیری کرده است، خاطرنشان کرد: وزارت علوم در هر حوزه ای که قصد بیان عملکرد خود را داشت، مقداری پراکنده گویی شد اما اگر جایی این مطالب متمرکز و یکپارچه شود، نشان دهنده فعالیت هایی است که در این چهار سال و در دولت دوازدهم صورت گرفته است.

وی درمورد اقدامات کمیته ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در وزارت علوم در حوزه برخورد با تخلفات پژوهشی هم خاطرنشان کرد: آنچه مربوط به حوزه فعالیت های پژوهشی می شود با برگزاری سه جلسه، شناسایی آسیب ها و خلاء های پژوهشی انجام شد؛ متخلفان از برخی خلاء ها در چارچوب قوانین یا خلاء های قانون گذاری استفاده کردند که این موارد شناسایی شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم افزود: اقدام بعدی، استخراج تعداد آمار تقلب ها بود که در این زمینه برخی دستورالعمل ها مانند دستورالعمل انتشار مقالات علمی پژوهشی در مجلات تهیه و ابلاغ شد.

جعفری همچنین از ابلاغ دستورالعمل دیگری در خصوص نظارت بر چگونگی تهیه پایان نامه از سوی وزیر علوم خبر داد و اظهار داشت: در این دستورالعمل که سال گذشته ابلاغ شد، وظایف استاد راهنما در نظارت بر رعایت ضوابط قانونی در تهیه پایان نامه ها به دانشگاه ها متذکر شده است.

وی ادامه داد: دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم یک رابط در هر دانشگاه به منظور رصد بسیاری از این آسیب ها و نارسایی های پژوهشی معرفی کرده است.

این مسوول وزارت علوم افزود: اگر همین ایده و سیاست در دولت بعدی هم تداوم یابد این اقدامات ارزنده در راستای شناسایی و مقابله با تقلب می تواند بخش بزرگی از مشکلات را برطرف کند.

به گزارش ایرنا، وزارت علوم با همکاری مراجع قضایی و پلیس امنیت در خردادماه ۹۸ اقدام به پلمب ۲۵ موسسه متخلف و غیرمجاز تهیه و فروش پایان نامه کرد، پرونده این متخلفان در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

برچسب‌ها فریدون جعفری دادسرای فرهنگ و رسانه اختصاصی ایرنا پایان نامه تقلبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فریدون جعفری دادسرای فرهنگ و رسانه اختصاصی ایرنا فریدون جعفری دادسرای فرهنگ و رسانه اختصاصی ایرنا پایان نامه تقلبی وزارت علوم پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند