Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اصفهانی بعد از ظهر امروز‌ در اولین مجمع مطالبه‌گران اصفهان ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر اظهار داشت: در حال حاضر ۲ اولویت مبارزه با فساد و تحقق کارآمدی مدیران و مسؤولان در کشور مطرح است.

دادستان اصفهان ادامه داد: اگر مبارزه با فساد انجام نشود عدالت اجتماعی محقق نخواهد شد و این ۲ مورد ۲ روی یک سکه هستند؛ هدف این است که به عدالت برسیم و رضایتمندی مردم در چهارچوب اصول دین حاصل شود البته جلب رضایت همه مردم ممکن نیست و عدالت مطلق نیز جز در حکومت امام زمان محقق نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌ داشت: دلیل انقلاب، آرمان‌هایی از جمله مبارزه با فقر و فساد و تبعیض بود اما در ۴۰ سال اخیر به واسطه مدیریت‌هایی که تفکر غربی و لیبرالی داشتند از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفتیم و به جایی رسیدیم که فساد در سطح جامعه و مدیران گسترش پیدا کرد.

اصفهانی خاطرنشان کرد: با شروع گام دوم انقلاب خداوند بر سرمان منت گذاشت و در انتخابات اخیر مردم با وجود تحریم‌ها و مشکلات آمدند؛ به نظرم این تعداد حضور مردم معجزه بود و با همه مسؤولان اتمام حجت شد و خداوند به مسؤولان یادآور شد که به آرمان‌ها و اهداف امام و انقلاب بازگردند.

دادستان اصفهان گفت: اگر از فرصت پیش آمده استفاده نکنیم فرصت دیگری نداریم؛ در حال حاضر شرایط در ۳ قوه برایمان فراهم شده است و نیروهای انقلابی و شاخص روی کار آمدند و امیدواریم تحولی که باید در گام دوم ایجاد شود، پیش بیاید.

وی تأکید کرد: مطالبه‌گری برای استقرار عدالت است و دلیل مطالبه‌گری این است که موردی از مدار اصلی خود خارج شده است؛ عدالت در همه امور باید لحاظ شود.

اصفهانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: در مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی بایدها و نبایدهایی از جمله معنویت و عقلانیت است؛ اگر مطالبه‌گری همراه این ۲ نباشد شعاری تو خالی می‌شود و اگر نیت‌ها خالص نباشد به جایی نمی‌رسیم.

دادستان اصفهان یادآور شد: دومین باید شناخت جرم و میزان آن است تا بتوانیم توقع خودمان را به همان میزان تنظیم کنیم؛ مورد سوم بایدها بحث استفاده ابزاری از شعار مطالبه‌گری است؛ نمی‌توانیم بگوییم تمام مطالبه‌گران خوب هستند و نیاز است برخی را طرد کرد.

وی اظهار کرد: نیاز است آرمان‌های بزرگی که داریم را پیگیری کنیم و در این مسیر استمرار داشته باشیم؛ مورد بعدی بایدها این است که نسبت به خودمان عادل باشیم، ظلم به خودمان از عدالت دورمان می‌کند.

اصفهانی درباره نبایدهای مسیر مطالبه‌گری گفت: نباید حرکت غیرمنصفانه به نام عدالت‌خواهی ایجاد شود؛ همچنین نباید اسامی متهمان و محکومان افشا شود مگر اینکه نفس افشا کردن مصلحت بزرگی داشته باشد.

دادستان اصفهان بیان داشت: نباید بعدی این است که به شایعات توجه نشود، اگر بدون دلیل آبروی شخصی را ببریم‌ چطور باید پاسخگو باشیم؛ مورد بعدی این است که اگر مسؤولی کاری را نکرد کارهای انجام شده را فراموش نکنیم و بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مورد بعدی نبایدها این است که انتقادات را شخصی و‌ مصداقی نکنیم؛ اگر موضوع را به صورت کلی بیان کنیم خود به خود اثر گذار خواهد بود؛ نباید در این مسیر خسته شد و همچنین نباید نسبت به خودمان اغماض کنیم و برخورد بیگانه‌وار نیز نداشته باشیم؛ انتقادات‌مان از دلسوزی باشد نه لجبازی و انتقام.

اصفهانی‌ها تأکید کرد: نباید آخر این است که شعار عدالت‌خواهی بدون برنامه نباشد؛ باید در این مسیر برنامه و ساز و کار داشته باشیم.

چشم کشورهای مستضعف جهان به ایران دوخته شده است

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌ لارگانی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: امیدوارم حجت‌الاسلام اژه‌ای مسیری که آیت‌الله رئیسی شروع کرد را ادامه دهد و باعث خیر و‌ برکت برای کشور و اصفهان شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس بیان‌ داشت: دادستان باید داد بستاند و مطالبه‌گران نیز برای احقاق حقوق اشخاصی که حق آن‌ها ضایع شده وارد میدان شوند و بازوی دادستان باشند و برای مبارزه با فسادی که نهادینه شده تلاش کنند.

وی گفت: باید برای مطالبه‌گران بودجه‌ای مشخص شود تا مشکلی نباشد و مجبور نباشند برای خبر دنبال بودجه باشند؛ اگر اینطور باشد مانند بسیاری از رسانه‌ها که وابسته به نهادهای امنیتی هستند حق را نادیده می‌گیرند و به‌دلیل بودجه مانع مطالبه‌گری می‌شوند و جرأت انتشار فسادها را ندارند.

موسوی لارگانی تأکید کرد: در شرایط فعلی باید فرهنگ‌سازی شود، چشم کشورهای مستضعف جهان به ما دوخته شده و نباید بگذاریم مدیر مفسد بتواند به کار خود ادامه دهد و افتخار کند که در مجموعه‌ای کار کرده است و به مطالبه‌گران مارک فساد بچسبانند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یادآور شد: برخی استان‌ها ۴۰ برابر استان اصفهان بودجه گرفتند و وقتی به عنوان نماینده اصفهان فریاد می‌زنم به گزارشاتی که از خود اصفهان رفته است اکتفا می‌کنند؛ آمار داده بودند که ۱۰۰ درصد راه‌های جاده‌ای اصفهان آسفالت است و یا ۹۷ درصد روستاهای اصفهان از آب آشامیدنی سالم برخوردارند در صورتی که خود اصفهان کوچه‌هایی دارد که حتی در سیستان و بلوچستان نیست.

دغدغه‌مان مبارزه با مسؤول بی تفاوت است

حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد در ادامه این نشست اظهار کرد: مطالبه‌گری مهم است و موضوع مهم‌تر از آن، اخلاق مطالبه‌گری است؛ نکته اولی که باید رعایت شود حفظ حرمت مؤمن است که در برخی مطالبه‌گری‌ها این مورد رعایت نمی‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: نکته دوم این است که مرز مطالبه‌گری و اشاعه فحشا باریک است و باید به آن توجه کرد؛ نکته سوم این است که مراقب باشیم تخلف قانونی نداشته باشیم؛ در جمهوری اسلامی زندان افتخار و هنر نیست.

وی بیان‌ داشت: اگر در این مسیر همراهی داشته باشیم زودتر و بهتر به نتیجه می‌رسیم و در این مسیر نکته بعدی پرهیز از کار جزیره‌ای است؛ نکته بعد این است که حفظ نظام و انقلاب برای‌مان مهم باشد و نباید سریع همه موارد را رسانه‌ای کرد؛ نباید حزبی و سلیقه‌ای باشیم و هر حزب و جناحی تخلف کرد، باید مطالبه‌گری انجام دهیم.

عبداللهی‌نژاد گفت: ستاد امر به معروف صرفا به مسأله حجاب ورود پیدا نمی‌کند و دغدغه‌مان این است که باید با مسؤول بی‌تفاوت مبارزه کنیم و در بسیاری از موارد این اتفاق افتاده و ادامه دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تأکید کرد: نیاز است روش مهارت‌ها را بلد باشیم؛ از سال ۱۳۹۵ همت خود را بر مسأله آموزش گذاشته‌ایم و این مدت حمایتی از شخصی که امر به معروف کرده و آموزش ندیده نداشته‌ایم.

وی عنوان کرد: باید شعبه ویژه برای حمایت از آمرین به معروف داشته باشیم و این شعبه ویژه تعیین شده است؛ تقاضای من این است که مطالبه‌گری‌ داشته باشیم اما به زندان نرویم.

سید امیر هاشمی‌نژاد به عنوان دبیر مجمع مطالبه‌گران اصفهان انتخاب شد

در انتهای این نشست صادق احمدی اظهار کرد: ۲۲ بهمن ۹۷ مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را ابلاغ کردند و بعد از آن در دیدارهایشان با جوانان منظورشان را تبیین کردند و‌خلاصه کلام این بود تا مردم در صحنه نباشند کاری انجام نمی‌شود.

نماینده قرارگاه بقیة‌الله ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ابلاغ ویژه‌ای به قرارگاه بقیه‌الله صادر کردند و آن ابلاغ‌ پیگیری‌ بیانیه گام دوم و به صحنه آوردن مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که به عهده‌مان است حمایت از تمام گروه‌هایی است که فریاد حق می‌زنند اما رسمیت ندارند؛ در سال ۹۹ فعالیت‌مان به حمایت‌های فردی محدود بود و از طریق ارتباطاتمان توانستیم مشکلاتی را حل کنیم.

احمدی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ حمایت‌های فردی را به تشکیلات‌ها و حرکات جمعی تبدیل می‌کنیم؛ افرادی که در شهر و‌روستای خود به مطالبه‌گری می‌پرداختند‌ جمع شدند و پیمانی بستند تا بتوانند به مردم و مسؤولان کمک کنند.

نماینده قرارگاه بقیة‌الله بیان داشت: این جمع امروز جمع شدند و با یکدیگر دبیری را انتخاب کرند و در نهایت باید ۳۲ استان با هم جمع شوند و نماینده خود را انتخاب کنند که در حال حاضر در مرحله استانی هستیم؛ دبیر مجمع مطالبه‌گران با رأی اکثریت سید امیر هاشمی‌نژاد است و نائب‌دبیر هم‌ مهدی گلشن است و آنچه که وظیفه قرارگاه بقیه‌الله بود به هاشمی منتقل می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ن۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان عدالت اجتماعی عدالت فساد علی اصفهانی دادستان اصفهان نماینده مردم فلاورجان در مجلس دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان سید امیر هاشمی نژاد قرارگاه بقیه الله دادستان اصفهان مبارزه با فساد استان اصفهان امر به معروف داشته باشیم مطالبه گری یادآور شد آرمان ها گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...

مرتضی مطهری یک شخصیت تمام نشدنی در گذر زمان است و تا امروز معادلی که جامعیت او را داشته باشد بر افکار عموم و خصوص رخ نکشیده!

من اولین بار نامش را از پدرم شنیدم که با او از سالهای درسهای فقه واصول امام خمینی آشنا بود و در دهه چهل متواضعانه گاه بیگاهی درتهران پای سخنرانی آن بزرگوار حاضر میشد و به یاد دارم مرا که در سن کودکی بودم به سالن سخنرانی او بُرد تا حضرت مطهری را ببینم.

ارتباط مرموزی بین من و استاد مطهری ایجاد شده بود تا سال ۶۰ که با کتاب داستان و راستان او آشنا شدم و در سال های بعد در حد توان ناچیز فکری خود با دیگر آثار استاد شهید آشنا شدم و یک به یک نوشته هایش را غذای مغز و روح خویش نمودم و این سفره فکری و اطعام معرفتی تا امروز ادامه داشته و دارد و خلاصه؛ "با مطهری زندگی میکنم" و حاضر به جایگزین کردن دیگری و دیگران بجای او نیستم چون تا کنون جایگزینی برای مطهری -خداراشاهدمیگیرم- که پیدا نکرده ام!

مطهری که من شناختم با توجه در آمیختگی بیش از سی ساله افکارم با آثارش، کلید شخصیتش؛ در "فهم عمیق او از دین ، و درک درست جامعه ، و عرضه خوبِ یافته هایش" است.

توضیح این ادعا چنین است؛

۱ - شهید استاد مطهری یک شخصیتِ جامعِ علمی بودکه دگراندیشان را تحمل میکرد. او گذشته از اینکه یک فیلسوف بود و فلسفه را هضم کرده بود، در فقه یک فقیه بود، و مهمتر ؛ با آثار نویسندگان دنیای خود ، حتا با دگر اندیشان آشنا بود ودر مواجه با نام یک نویسنده غربی و یا دگراندیش حیرت زده نمیشد.

این جمله شگفت آور که هیچ گاه عملی نشد ، از اوست؛ " می‌باید دانشکده الهیات به هر قیمتی شده فردی مارکسییسم رادر این دانشکده دعوت کندتامسائل مارکسیسم را تدریس کند. بعد ما هم می‌آئیم و حرف‌هایمان ‌را می‌زنیم. هیچ کس هم مجبور نیست‌ منطق ما را بپذیرد."

و میگفت: "من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار میدهم که خیال نکنند راه حفظ معتقدات اسلامی، جلوگیری از ابراز عقیده دیگران است. از اسلام فقط با یک نیرو می شود پاسداری کرد و آن علم است وآزادی دادن به افکار مخالف و مواجهه روشن و صریح با آنها."

۲ - آیت الله مطهری به عمقِ "دین" سفرِ علمی کرد. عمقِ دین بمعنای فهم و اجتهاد در فقه نیست .

اجازه دهید سخنی از استادبزرگوارم آیت الله وحید خراسانی که در درس داشتند تقدیم کنم که فرمودند: "تفقه در دین ؛ متفاوت از تفقه در ابواب فقه، طهارت تا دیات است ، این یک قسمت از دین است نه تمام دین؛ بعض الشیء لیس بالشیء»

در مورد "فقه مطهری" دامنه سخن وسیع است. خلاصه آن این است که او میگفت : "تمام مطالب دو جلد کفایه الاصول را در مشت دارم" ، و در درسهای عمومی آیت الله بروجردی و درسهای خصوصی امام خمینی توانست به رتبه بالای "اجتهاد" برسد و فقیه شود،  ولی نه یک فقیه متعارف مانند دیگران که حداکثر یک حاشیه بر "عروةالوثقی" و یا "مکاسب شیخ انصاری" اضافه کند، بلکه وی فقیهی بود که باید تفقه او درچگونه باز کردنِ گره های کور را از زندگی فردی و اجتماعی مسلمین دیدکه درآثارش مانند؛ کتاب "حجاب" و نیز "نظام حقوق زن" و یا "اسلام و مقتضیات زمان" رصد کرد. او از خاستگاه فقه سنتی با بازاندیشانه، پیوند بین نص و زندگی را رقم زد.

۳ - استادمطهری از تحجر فاصله داشت.

اوتوانست بااین روش درست مراجعه به متون اصیل دینی وعدم دخالت حب و بغض ها، از تحجر و دگم اندیشی وسنت گرایی های نامعقول دور شود.

آقای مطهری بر بافت فرسوده؛ بنایِ فقه و فلسفه و تفسیر بنا نکرد. استاد عزیز آیت الله جوادی در درس میفرمود: "در تمام رشته ‌ها ما تا نقشه جامع علم آن رشته را نداشته باشیم، هر فتوایی که در درون آن بدهیم به صورت بافت فرسوده است؛ مثل کسی که شهر را بخواهد اداره کند، تا نقشه جامع شهر را نداشته باشد، هرگونه ساخت و سازی داشته باشد طولی نمی‌کشد که بافت فرسوده می‌شود." مطهری نقشه جامع "شهرعلم" را داشت.

مطهری عزیز، در حد میسور بین علم و دین را آشتی میداد و عامل همبستگی عالمان و دانشمندان بود. علوم انسانی و تجربی را احترام میگذاشت همانطور که علوم اسلامی را ارج مینهاد تاجاییکه واجب علی کل مسلم  را به تمام علوم بشری سرایت میداد ودر عین اینکه به آداب و فرهنگ و دانش خودی باور داشت، اما هیچ گاه این باور باعث تمسخر و یا بی اعتنایی به ره آور غرب نمیشد. اوهیچ گاه شبهه وشبهه دار را رمیِ به بی دینی نمیکرد و هیچ گاه در مثل تریبون دینی نمازجمعه آنان راتهدید به ارهاب -ترور- نمیکرد.

امروز؛ مادربرابر دوگانگی سازی بین دین و هرچیزی که نیاز بشر است قرار گرفته ایم! مانند علم ویا فلسفه ویا بهداشت ویا تکنولوژی ودانش درغرب .. و نیزازسوی دیگر مواجه با تغییر در مفاهیم بدیهی مانند؛عدالت،عصمت،قدرت و.. هستیم‌!

بگمانم؛اگر مطهری ومبارزه اوباتحجر ادامه داشت، شرائط متفاوتی داشتیم.

۴ - آیت الله مطهری از محو شدنِ در شخصیتها بر حذر  بود و شخصیت پرست نبود. او نه وابسته به فرد، و نه وابسته به هیچ تشکیلات سیاسی و غیر سیاسی بود. او درعین اینکه به امام خمینی عشق داشت و از بردن نام او اشک می ریخت و وابسته عاطفی و تحصیلی به او بود اما وابسته فکری نبود که سرسپرده باشد، مطهری نه تنها خود اهل دست بوسی و پا بوسی نبود ، بلکه ؛ بسی پهلوانانه بر سرسپردگی ، چاکری ، تعصب و اطاعت بی چون و چرا  ، چنان تیغ نقد میکشید که آه از دل مریدبازان به آسمان بلند می شد.

او در نقدِ عالمانه ی دو بخش کوشا بود ، یعنی ؛ نقد "ارباب قدرت"  و نقد "ارباب دیانت".

استاد شهید مطهری چه زیبا گفت: "مقام حکومت، ملازم با مقام قدسی نیست و هر مقام غیرمعصومی که در وضع غیرقابل انتقاد قرار گیرد، هم برای خودش خطر است و هم برای اسلام، من مانند عوام فکر نمی‌کنم که هر که در طبقه مراجع قرار گرفت مورد عنایت خاص امام زمان است و مصون از خطا و گناه و فسق است."

۵ - استاد مطهری در پیدایش انقلاب بهمراه همراه امام خمینی نقش موثر یک مجاهد و نیز یک ایدئولوگ را داشت ، اما این ، باعث نمیشد که چشم بر حقائق و یا نارسائی ها و یا حقوق مردم ببند و مدافه جریان حاکمیت باشد.

او چنین میگفت :

"این انقلاب به شرطی در آینده محفوظ خواهد ماند و به شرطی تداوم پیدا خواهد کرد، که قطعاً مسیر عدالت خواهی را برای همیشه ادامه بدهد. یعنی دولت‌های آینده واقعاً و کلاً در مسیر عدالت اسلامی گام بردارند، برای پر کردن شکاف‌های طبقاتی اقدام کنند. تبعیض‌ها را واقعاً از میان بردارند .. من تأکید می‌کنم اگر انقلاب ما در مسیر برقراری عدالت اجتماعی به پیش نرود، مطمئناً به نتیجه نخواهد رسید و این خطر هست که انقلاب دیگری با ماهیت دیگری جای آن را بگیرد."

استاد مطهری دم از معنویت بدون عدالت نمیزد چون بر این اندیشه بود که ؛ "نبود عدالت در جامعه؛ پایه معنویت را متزلزل خواهد کرد و چون باعث محرومیت‌ میشود ، محرومیت عامل ایجاد عقده‌های روانی است و عقده‌های روانی تولید انفجار خواهد کرد!"

شهید مطهری برای حق به هرگونه رفتار ناروایی که با متن دین و حقوق مردم در تضاد بود را ممنوع میدانست ، چون بر این باور بود: «برای حق باید از حق استفاده کرد و اگر من بدانم که با یک دروغ، امشب همه گناهکارانِ شما توبه میکنند و نمازِ شب خوان میشوند، اسلام به من اجازه چنین کار [دروغی] را نمیدهد.»

بعد از ملاحظه مطالب پنج گانه تقدیم شده ، آیا به نظر شما "مطهریِ امام خمینی" تکرار شد؟

 

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور