Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@05:59:24 GMT

دسترسی هکرها به محتوای هاردهای وسترن‌دیجیتال!

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۰۸۰۶

دسترسی هکرها به محتوای هاردهای وسترن‌دیجیتال!

ایتنا - هکرها با سوءاستفاده از یک سیب پذیری کلمات عبور این هاردها را بازتنظیم کرده و تغییر داده‌اند و سپس توانسته‌اند اطلاعات آنها را پاک کنند.
به دنبال انتشار گزارش‌های متعددی در مورد خالی شدن محتوای هاردهای وسترن دیجیتال در نقاط مختلف جهان، حالا مشخص شده این کار توسط هکرها انجام شده است.

به گزارش ایتا از مهر، هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال موسوم به مای بوک لایو در نقاط مختلف جهان خالی شده‌اند و کاربران آنها با حضور در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بعد از گذشت مدت زمانی شرکت وسترن دیجیتال با صدور اطلاعیه‌ای این رویداد را ناشی از وجود یک آسیب پذیری در هاردهای اکسترنال یادشده دانسته است. اما بررسی‌های مستقل مؤسسه امنیتی سنسیس نشان می‌دهد که هکرها با بهره گیری از یک حفره امنیتی در هاردهای مای بوک لایو توانسته‌اند آنها را از راه دور خالی کرده و داده‌های ذخیره شده بر روی این هاردها را پاک کنند.

هکرها با سوءاستفاده از آسیب پذیری مذکور کلمات عبور این هاردها را بازتنظیم کرده و تغییر داده‌اند و سپس توانسته‌اند اطلاعات آنها را پاک کنند. آسیب پذیری که مورد سو استفاده قرار گرفته CVE-۲۰۲۱-۳۵۹۴۱ نام دارد و از این طریق بدافزاری بر روی هاردهای یادشده نصب شده که موجب می‌شود علاوه بر پاک شدن داده‌ها، آنها به بخشی از شبکه‌های بوت نت مخرب برای خرابکاری در فضای مجازی نیز مبدل شوند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هکر هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟

فیلم‌هایی با صحنه‌های مشخص جنسی و عدم نظارت بر محتوا، موضوعی است که این روزها به شدت خانواده‌ها را نسبت به محتوای منتشر شده در برخی سامانه اشتراک گذاری ویدئو نگران کرده است.

به گزارش مشرق، شاید شما تجربه کرده باشید که فرزندتان به تماشای یک فیلم خارجی علاقه نشان داده باشد، در این شرایط سایت‌های داخلی را به امید محتوای اخلاقی ترجیح می‌دهید اما به ناگاه در یک فضای خانوادگی با صحنه‌ای غیراخلاقی و مستهجن مواجه می‌شوید.

در حالی که در قوانین و مقررات سایت آپارات عدم درج محتوای حساس به عنوان یکی از شروط استفاده کاربران از این سایت قید شده و در توضیح این عبارت آمده است که «محتوای غیراخلاقی، غیرعرفی یا در تضاد با قوانین کشور»، پیدا کردن یک فیلم دیگر با محتوای مستهجن کار سختی نیست.

شاید برای چندمین بار است که کاربران سایت‌ آپارات از محتوای مستهجن و نامناسب اعلام شکایت می‌کنند. سایتی که پیش از این هم به دلیل انتشار محتوای غیراخلاقی با تذکر جدی مقامات نظارتی مواجه شده بود.

هم‌اکنون فیلمی که تاکنون بیش از ۴۷ هزار بازدید در سایت آپارات داشته، دارای چندین سکانس به شدت غیراخلاقی مخالف با آموزه‌های اخلاقی، امنیت خانواده، موازین شرعی و قوانین امنیت اجتماعی حوزه نشر محتوا است. سایت آپارات اولین و بزرگترین سایت اشتراک ویدیوی ایرانی است که به لطف فیلتر شدن چندساله یوتیوب توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

نظارت بر محتوای فضای مجازی از دیرباز جز موارد مهمی بوده که برای نهادهای تربیتی اهمیت بسیاری داشته است.

برخی معتقدند که «به دلیل گستردگی فضای مجازی و کاربران آن امکان نظارت جدی بر فضای مجازی نیست.»در مقابل کارشناسان می‌گویند که «به دلیل اعتماد خانواده‌ها به فضاها و سایت‌های داخلی این سایت‌ها باید محدوده امن خانواده‌ها باشند.»

در تمامی پلتفرم‌های توزیع محتوا در جهان با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند محتوای منتشر شده بررسی می‌شود، ‌ از طرفی در صورت عدم کارایی درست در شیوه‌های نظارتی، سایت‌های متخلف از دسترس خارج می‌شوند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور