Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، سیدعلی اکبر کلانتر ظهر امروز در نشست خبری آنلاین به مناسبت گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن با بان اینکه هرکجا صنعتگران مشکل داشتند دادگستری به دادخواهی در حمایت از صنعت و تولید استان برخاست اظهار کرد: بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی سال‌هاست که به صورت مداوم تکرار می‌شود و آنها باید ساعت ها پشت در اتاق مسوولی برای حل مشکل خود منتظر بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۳۷ درصد از اشتغال استان در اختیار نیروی کار غیربومی است و بسیاری از واحدها در جذب نیروی بومی دچار مشکل هستند و نیروی کاری نیست افزود: وضعیت اشتغال در استان یزد رو به افزایش بوده که همین امر منجر به افزایش مهاجرت به این استان شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد ادامه داد: بعد از تهران و البرز مهاجر پذیرترین استان ایران هستیم بنابر این صاحبان صنایع و مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که بستر کار نیروهای بومی نیز در کنار ایجاد اشتغال برای نیروهای غیربومی نیز ایجاد شود.

قوانین دست و پاگیر عامل مشکلات تولید و صنعت

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که مسئولان توجهی برای حل مشکلات صنعت و تولید یزد ندارند اذعان داشت: علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از تولید اما متاسفانه تولیدکننده ما باید ساعت ها پشت در اتاق مسئولین انتظار بکشد تا بتواند مشکلش را مطرح و نسبت به حل آن امیدوار باشد.

کلانتر حجم بالای قوانین و وجود قوانین دست و پاگیر را یکی از مشکلات این حوزه دانست و ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰ هزار نامه و آئین نامه و دستورالعمل برای بخش صنعت صادر شده که حتی تقریبا خواندن آنها غیر ممکن است.

وی افزود: مرکز پژوهش های مجلس باید این قوانین و مقررات را اصلاح و آن ها را روان، ساده و در عین حال تسریع کننده را پیشنهاد دهد.

کلانتر عدم اجرای درست قوانین را علت بسیاری از مشکلات صنایع عنوان و خاطرنشان کرد: قوانینی که در سطح کلان کشور مصوب می شود یک شعبه بانک در یک شهر کوچک را به راحتی نادیده می گیرد و هیچ برخوردی هم با آن انجام نمیدهد که باید این مسائل و مشکلات برطرف شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت و معدن در راه اندازی واحدهای جدید و یا اجرای طرح های توسعه افزود: نمیتوان صنعت را تعطیل کرد چرا که بخش قابل توجهی از اشتغال را برعهده دارد و در کشورهای پیشرفته هم با تمهیدات محیط‌زیستی در یک شهر کوچک تعداد زیادی صنعت وجود دارد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضائیه یزد اشتغال صنعت روز ملی صنعت رئیس خانه صنعت یزد نشست خبری اشتغال یزد نیروی کار غیربومی صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است