Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اولین جلسه شورای اقامه نماز کوهبنان درسال  ۱۴۰۰ با حضور امام جمعه، فرماندار، دبیر شورای اقامه نماز شهرستان، رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر اعضا در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار شد.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان گفت: بر اساس ابلاغیه شورای اقامه نماز کشور و استان وظایفی بر عهده شورای شهرستان گذاشته می‌شود ،هر فصل یک جلسه شورای اقامه نماز در شهرستان برگزار می‌شود که در مباحث ترویج فرهنگ نماز تصمیماتی اتخاذ می‌شود لذا به منظور هماهنگی بیشتر برای اعضا حکم صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان خصوصا سردار دل‌ها گفت: با توجه به اهمیت موضوع باید برای اقامه نماز در مساجد و ادارات تلاش بیشتری شود.

اوافزود: در آیات و روایات بر اقامه نماز تاکید شده اگر در جامعه‌ای اقامه نماز باشد آن جامعه از آسیب‌ها مصون می‌ماند و شخصی که در این مسیر گام بردارد مورد لطف و عنایت ویژه حضرت حق است.

حجت الاسلام جعفری گفت: دستگاه‌ها باید تلاش کنند از اعتبارات ملی برای گسترش فرهنگ نماز بهره ببرند وبرای احداث خانه‌های عالم هم باید پیگیری صورت گیرد.

حجت الاسلام احمد ابراهیمی دبیر شورای اقامه نماز کوهبنان هم گفت: مومنان واقعی کسانی هستند که در کمال قدرت و مکنت به اقامه نماز مبادرت دارند چرا که ترویج و توسعه فرهنگ نماز اولین نشان حکومت صالحان هست.

اوافزود: در طول ۱۴ سال گذشته برای اقامه نماز شورای اقامه نماز کوهبنان کار‌های خوب و ارزشمندی انجام داده است.

دبیر شورای اقامه نماز کوهبنان بیان داشت: شورای اقامه نماز کوهبنان در سال ۸۹ رتبه اول استان، در سال ۹۵ رتبه دوم و در سال ۹۶  رتبه سوم استان کرمان را از آن خود کرده است.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد:تشکیل شورای اقامه نماز و نظارت بر اقامه نماز، پیگیری مصوبات، نظارت بر عملکرد سالانه نماز ادارات، تکمیل پروژه‌های مساجد بین راهی، پیگیری فضای معنوی در شهر‌ها و روستا‌ها با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، هماهنگی با کمیسیون بانوان و شورای جوانان، تجلیل از فعالان نماز در مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات و.... وظایف ستاد اقامه نماز است.

دبیر شورای اقامه نماز کوهبنان گفت: ۲۱ نفر عضو شورای اقامه نماز شهرستان هستند لذا احکام برای اعضا صادر شده تا با تعیین اعضا جلسات به صورت منظم و فصلی برگزار شود.

اوافزود: احداث مساجد و نماز خانه‌های بین راهی همواره مد نظر است که در این مسیر باید از وجود خیران هم بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: اصلاح تابلوی حد ترخص در ورودی و خروجی شهر کوهبنان، استقرار ستاد اقامه نماز شهرستان در سازمان تبلیغات اسلامی، نام گذاری یکی از میادین و خیابان‌های شهر کوهبنان به نام نماز، تجلیل از خیران نماز، تلاش برای احداث مسجد شهرک امام رضا (ع) و... از جمله مواردی است که مورد توجه شورا هستند.

حجت الاسلام احمد رضا قربانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: از سال ۹۳ اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان راه اندازی شده که هنوز جا و مکان خاصی ندارد که این مهم باید مورد توجه مسئولان اجرایی شهرستان باشد.

اوافزود: برای تجهیز و تکمیل خانه‌های عالم طی سالیان گذشته اعتبارات قابل توجهی تخصیص داده نشده تا دغدغه اقامت امام جماعت مساجد مرتفع شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان بیان داشت: خانه‌های عالم مسجد فاطمیه و مسجد امام صادق (ع) نیمه کاره هستند و مسجد جامع جور هم نیاز به خانه عالم دارد.

اوافزود: متولی اقامه نماز ادارات سازمان تبلیغات اسلامی است لذا در اداراتی که  جمعیت لازم  را دارند نماز جماعت برگزار می‌شود.

انتهای پیام /ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقامه نماز نمازخانه بین راهی دبیر شورای اقامه نماز تبلیغات اسلامی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله

یک کارگر شاغل در معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان به‌دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی حین کار جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا، به گفته وی، طبق اظهارات همکاران وی از قرار معلوم دست این کارگر درون نوار نقاله اصلی گیر می‌کند و با حرکت نوار نقاله دست وی از جا کنده می‌شود.

او گفت: هویت کارگر متوفی «عبدالله اسماعیلی» حدودا ۴۰ساله ساکن روستای «جور» شهرستان کوهبنان و دارای دو فرزند است. او حین انتقال به مراکز درمانی بر اثر خونریزی شدید جانش را از دست داد.

طبق اظهارات وی؛ مراجع قضایی و انتظامی کوهبنان در خصوص علت این حادثه شغلی پیگیر هستند.

معدن زغال سنگ «هشونی» از واحد‌های زیرمجموعه شرکت زغال سنگ کرمان است.

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس