Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمد مخبر با ارسال پیامی انتصاب حجت‌الاسلام اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای غلامحسین محسنی اژه‌ای
ریاست محترم قوه قضائیه

سلام علیکم
اعتماد گرانقدر مقام معظم رهبری مدظله العالی و انتصاب جنابعالی به ریاست قوه قضائیه نشان از توان بالای علمی و مدیریتی جنابعالی خاصه در عرصه‌ قضا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوابق و خدمات صادقانه‌ شما در مناصب خطیر پیشین و کارآزمودگی و توان بالای مدیریتی که بحمدالله از آن برخوردارید به مدد و لطف الهی موجب تقویت سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و تعمیق ارزش‌های اسلامی بوده و بانی تحقق تحولاتی ماندگار در راستای استمرار حق‌محوری و عدالت‌گستری برای ملت شریف ایران اسلامی خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تبریک، مزید توفیقات جنابعالی را از درگاه ایزد منان خواستارم.

محمد مخبر
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام 

انتهای پیام/ت

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضائیه تبریک مقام معظم رهبری امام قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟

تقریباً در همه جای کره زمین می‌توان تخم مرغ را آب‌پز کرد. اما یک جا وجود دارد که در آن چنین کاری امکان‌پذیر نیست، حتی اگر اجاق داشته باشید. این نقطه نوک اورست است، یا همان مرتفع‌ترین نقطه از زمین.

به گزارش یورونیوز، شاید این نکته به خودی خود دغدغه‌ای برای کسی محسوب نشود، اما قوانین ترمودینامیک پشت این مسئله به ظاهر ساده بر تهیه غذا و نوشیدنی در بسیاری از نقاط جهان تأثیر می‌گذارد. قوانیتی که هیچ راهی برای دور زدن آن‌ها وجود ندارد. اما اورست چه چیزی دارد که نمی‌توان آنجا تخم مرغ را جوشاند؟ باید گفت مشکل آن‌جا از فشار هوا ناشی می‌شود.

تقریباً در همه جای کره زمین می‌توان تخم مرغ را آب‌پز کرد. اما یک جا وجود دارد که در آن چنین کاری امکان‌پذیر نیست، حتی اگر اجاق داشته باشید. این نقطه نوک اورست است، یا همان مرتفع‌ترین نقطه از زمین.

شاید این نکته به خودی خود دغدغه‌ای برای کسی محسوب نشود، اما قوانین ترمودینامیک پشت این مسئله به ظاهر ساده بر تهیه غذا و نوشیدنی در بسیاری از نقاط جهان تأثیر می‌گذارد. قوانیتی که هیچ راهی برای دور زدن آن‌ها وجود ندارد.

اما اورست چه چیزی دارد که نمی‌توان آنجا تخم مرغ را جوشاند؟ باید گفت مشکل آن‌جا از فشار هوا ناشی می‌شود.

در سطح دریا، آب در ۱۰۰ درجه سانتیگراد می‌جوشد. این اصطلاحا نقطه جوش آب است، ولی باید دانست که نقطه جوش برخلاف اسمش تنها یک نقطه نیست. در حقیقت هنگامی که آب تحت فشار‌های مختلف قرار می‌گیرد، نقطه جوش آن متفاوت می‌شود.

هر چه از سطح دریا بالاتر باشید، دمای لازم برای به جوش آوردن آب کمتر است. برای تعیین نقطه جوش دقیق در محل خود می‌توانید از یک ماشین حساب استفاده کنید. در واقع به ازای هر ۳۰۰ متر ارتفاع، دمای جوش ۱ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

برای مثال در شهر «لا رینکونادا»، مرتفع‌ترین سکونت‌گاه مسکونی دائمی در جهان در ارتفاع حدود ۵۰۵۲ متری از سطح دریا، آب در ۸۲.۸ درجه سانتیگراد به جوش می‌آید.

این نقطه جوش هنوز به اندازه کافی برای جوشاندن تخم مرغ خوب است، اما دمای آن کمتر از دمای ایده‌آل جهت تهیه قهوه است. اگرچه هنوز هم می‌توانید آن را درست کنید.

قله اورست به طور قابل توجهی بالاتر از شهر لارینکونادا است. ارتفاع آن از سطح دریا ۸۸۴۹ متر است و حدود یک سوم اتمسفر فشار دارد. به همین خاطر، دمای جوش آب در آنجا به ۶۸ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند. این میزان دما هنوز آنقدر داغ هست که باعث سوختگی شدید شود، اما حرارتش به اندازه‌ای نمی‌رسد که بتواند تخم مرغ را به طور کامل بپزد.

سفید و زرده هر دو از مواد مختلفی ساخته شده‌اند و پروتئین‌ها در دما‌های مختلفی منعقد می‌شوند. سفیده از ۵۴ درصد اوآلبومین ساخته شده است و تا دمای ۸۰ درجه سانتیگراد منعقد نمی‌شود. در سوی مقابل زرده نیز حداقل به ۷۰ درجه سانتیگراد برای سفت شدن نیاز دارد.

اگر در بالای قله اورست به سر می‌برید و واقعاً به دنبال خوردن یک تخم مرغ آب‌پز هستید، تنها راه حل این است که به قوانین ترمودینامیک تعظیم کنید و از زودپز استفاده کنید. این روش پخت به دلیل افزایش فشار داخل محفظه، نقطه جوش را افزایش می‌دهد.

همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، جوشاندن تخم مرغ در ارتفاع بالا یکی از همان دلایلی است که نشان می‌دهد شما نمی‌توانید در برابر ترمودینامیک پیروز شوید، بلکه فقط می‌توانید از آن‌ها همانطور که هستند تبعیت کنید.

دیگر خبرها

  • گلستانی‌ها در سوگ صادق آل محمد زیر باران عزادارای کردند
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم