Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@19:33:21 GMT

علی دهباشی؛ حیات فرهنگی در حیاط پر شمعدانی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۲۴۹۴

علی دهباشی؛ حیات فرهنگی در حیاط پر شمعدانی

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- اولین دیدار با روزنامه‌نگار سخت‌کوش و فعال فرهنگی پس از رهایی از چنگال کرونا فرصت مغتنمی بود که یکی دو روز پیش و در صبحی دل‌انگیز دست داد.

علی دهباشی دیگر شهرۀ خاص و عام است و اگرچه بارها نوشته‌ام یک‌تنه به اندازۀ بسیاری از مدعیان کار و تولید می‌کند اما نه می‌توانم باز ننویسم چون توصیفی بهتر از این نیست و نه می‌توان به آن پر و بال داد چون ممکن است رشک‌هایی را برانگیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



  محتوای گفت و گویی خصوصی هم طبعا جایی در یک رسانۀ عمومی ندارد ولی تصویری از او لابه لای کتاب‌ها و مجلاتش می‌تواند سپاس کوچکی باشد به خاطر آن که پل مردم شده با فعالان فرهنگی.



  با «حیات» فرهنگی علی دهباشی همه آشناییم اما چه «حیاط »پر از شمعدانی‌یی هم دارد و چه گل‌پرور خوبی است.

  لابد می‌گویید اینها اموری شخصی است. نه خواهر یا برادر! این همه او برای دیگران برنامه می‌گذارد و در حیات معرفی‌شان می‌کند بگذار یک بار هم ما «حیاط» او را معرفی کنیم! در روزگاری که خانه‌ها حیاط ندارند و اگر دارند گلی در آنها نیست و اگر هست با خودرو به سرعت از کنار آن می‌گذریم تا به طبقۀ منفی صفر برسیم و بعد با آسانسور راهی واحد شخصی خود شویم.

راستش را بخواهید این بار بیشتر مجذوب شمعدانی‌های او شدم و وه، که چه زیبا بود.

  اگر کرونا علی دهباشی را از ما گرفته بود شب‌های بخارا هم خاموش می‌شد و چه خوب که «بخارا» همچنان هست و شماره‌های تازه با تصویر میرزا حسن رشدیه و دکتر شیرین بیانی هم منتشر شده‌اند.

  کتاب «شب‌های بخارا به روایت جواد آتشباری» را هم هدیه گرفتم که حاوی تصاویر بسیار زیبایی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های فرهنگی هنری حاضر در شب‌های بخارا در سال‌های گذشته است و دریغا که برخی از برجسته‌ترین آنها چهره در نقاب خاک کشیده اند و خوشا که این تصاویر ثبت شده‌اند.

عکس هایی فوق‌العاده از عباس کیارستمی، محمد رضا شجریان، شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج، محمود دولت آبادی، داریوش شایگان، شهرام ناظری، مسعود کیمیایی و بسیار کسان دیگر.

  قیمت کتاب هم در این وانفسا و واقعا بسیار مناسب است و هیچ تناسبی با کیفیت بالا و حجم عکس ها ندارد و از گزینه های مناسب برای هدیه دادن است. معادل یک ساندویچ همبرگر است در خیابان ستارخان!

  پس این سطور را نوشتم تا هم از بهبود علی دهباشی مسرتی ابراز شده باشد و هم کتاب « شب‌های بخارا به روایت دوربین جواد آتشباری» را معرفی و توصیه کنم.

  چنین کیفیت و نگاه و عرضه‌ای را پیش تر تنها در آثار و عکس چهره های خانم مریم زندی دیده بودم و حال با تورق این کتاب همان حس دست می‌دهد. با این تفاوت که مقابل دوربین او ننشسته و فیگور نگرفته اند و از شب های بخارا شکار شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شب های بخارا علی دهباشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است

 پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در دو سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و گفت: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیو‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به صورت زنده پخش شد. برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟