Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@05:38:35 GMT

معرفی کتاب شمس تبریزی در «کیمیای کلمات»

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۲۸۱۴

معرفی کتاب شمس تبریزی در «کیمیای کلمات»

کتاب شمس تبریزی در برنامه «کیمیای کلمات»جمعه ۱۱ تیر ماه معرفی می شود.

به گزارش برنا ؛ در برنامه کیمیای کلمات این هفته دکتر بهرام پروین گنابادی به عنوان کارشناس مجری به معرفی کتاب "شمس تبریزی" از سلسله کتاب های "از ایران چه می‌دانم" اثر دکتر "پروانه عروج نیا" می پردازد.

شمس الدین محمد بن علی بن ملک داد تبریزی، مشهور به شمس تبریزی، از عرفای قرن هفتم و شخصیتی بسیار موثر در تحول احوال جلال الدین محمد بلخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زندگی و احوال روحی و معنوی این عارف نامدار، بسیار کم می دانیم و اگر مقالات وی یافت نمی شد، تصور می شد چنین شخصی اصلا وجود نداشته یا تحول حال مولانا چندان ارتباطی با احوال و افکار وی نداشته است و او تنها بهانه و جرقه ای برای تغییری عظیم در شخصیت مولانا بوده است. اما مقالات شمس سندی است بر وجود وی و مقام معنوی اوست.

گفتنی است ،کتاب از ایران چه می دانم 147 شمس تبریزی به قلم پروانه عروج نیا توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی در موضوع شعرنو منتشر شده است ،نویسنده این اثر ، دکتر پروانه عروج‌نیا؛ عضو هیأت علمی، پژوهشگر و مشاور گروه عرفان، متولد ۱۳۴۱ تهران است. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته ادیان و عرفان و دکتری عرفان اسلامی از دانشگاه تهران است. این مؤلف و مترجم به زبان‌های انگلیسی و آلمانی تسلط دارد و تاکنون کتاب‌های بسیاری تألیف کرده است.

«کیمیای کلمات »روایتی نو از متون کهن ادب فارسی به همراه پژوهش های معاصری است که درباره این آثار نگاشته شده اند و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ به تهیه کنندگی فریده گودرزی و اجرای کارشناسی بهرام پروین گنابادی  از رادیو فرهنگ‌پخش می شود و علاقه مندان می توانند روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز شنونده این برنامه باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معرفی کتاب ایران مطالعات فرهنگی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران کارشناسی کتاب شمس تبریزی رادیو فرهنگ کیمیای کلمات کیمیای کلمات شمس تبریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان

«فیلم سینمایی مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، چند روزی است اکران عمومی شده و در سینماهای کشور به نمایش در آمده است. فیلم مست عشق رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را زده و تنها پس از گذشت ۳ روز از اکران به فروش بیش از ۲۱ میلیاردی رسیده است؛ اما با این همه، مست عشق با نقدهای تند وتیزی مواجه شده است.

بازیگران مست عشق پارسا پیروزفر در نقش مولانا، شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (پسر مولانا)، بوران کوزوم در نقش علاءالدین، هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون (دختر مولانا)، بنسو سورال در نقش مریم، سلما ارگچ در نقش کِرّا خاتون (همسر مولانا)، حسام منظور در نقش حسام‌الدین چلبی، ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر، خالد ارگنچ در نقش بهاالدین ولد (پدر مولانا) خلاصه فیلم مست عشق این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. مدت زمان مست عشق ۱۰۵ دقیقه می‌باشد.

دانلود صوت نقد فیلم مست عشق

کد خبر 749026

دیگر خبرها

  • بحران ادبیات داریم
  • ماه مو ؛ عرفان طهماسبی
  • هواداری که بازیکنان از او درخواست سلفی دارند!
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504