Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ با بیان اینکه سوش به وجود آمده قدرت سرایت‌ کرونا به خاطر جهش آن بیشتر است اظهارداشت: همچنین بیماری‌زایی آن بیشتر بوده در مواردی که افراد بیماری زمینه‌ای دارند به فوت منجر شده، هنر ما باید این باشد که تداخل‌های جمعیتی و تماس‌ها را برای مقابله با این ویروس کرونا تا جایی که می‌توانیم به حداقل برسانیم زیرا با این آمارهایی که به وجود آمده به متوسطه کشوری رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از مبتلایان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال جامعه را دارند که باید حواسمان به این مساله باشد گفت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۹۰ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۷ هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

فرماندار زاهدان نیز در این نشست گفت: به منظور مقابله با ویروس کرونا تیم‌های مشترکی تشکیل شده که به صورت مرتب بازرسی می‌کنند که در هفته‌های اخیر سه هزار و ۷۱۱ بازرسی صورت گرفته از واحدهای صنفی که ۴۴۴ واحد اخطار دریافت کرده و ۱۵۱ واحد نیز پلمب شده است.

ابوذر مهدی نخعی با بیان اینکه به طور کلی ۲۰ نماز جمعه در شهر زاهدان برگزار می‌شده که همگی تعطیل شدند افزود: تمامی پارک‌ها و تالارها تعطیل هستند و بازرسی مستمر از ادارات نیز انجام می‌شود.

ابوالفضل احمدزاده دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و باید با مردم رو در رو حرف بزنیم فرض واجب این است که تمام افرادی که در دین و شرع نفوذ کلام دارند به خاطر سلامتی مردم وارد کار شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز در این نشست اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر جمعیت یک میلیون و ۴۱۰ هزار نفری را پوشش می دهد در چهار هفته گذشته موارد بستری ۱۲۴ نفر هفته اول، هفته سوم ۱۳۶ نفر و این هفته ۱۵۸ نفر بوده که ۱۰ تا ۱۱ درصد موارد بستری افزایش یافته است.

دکتر کامران کردی بیان کرد: در مجموع کل دانشگاه ۳۱ تخت ویژه به بهره‌برداری رسیده و ۱۴ تخت ویژه از آن خالی است.

وی ادامه داد: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ترتیب در پایانه‌های درون شهری و برون شهری، مراکز دریافت خدمات، پاساژها، مساجد و مطب‌ها بوده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان

  روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان،  مجتبی میرحسینی در سفره یک روزه خود به سیستان با حضور در کارخانه سنگ نرم بر جنوب شرق کشور، تصفیه آب دیجیتال، مجتمع تجاری راه ابریشم و خوراک دام از این مراکز اقتصادی که متعلق به ایثارگران استان سیستان و بلوچستان می باشد بازدید و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرد. 

 بازدید از مسقف کردن گلزار شهدای شهرستان زابل، زیباسازی بقعه شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی از دیگر برنامه های این سفر بود.

 در پایان با حضور در منزل شهید مدافع امنیت محمد امین آب درشکر که در ناآرامی های مهرماه ۱۴۰۱ زاهدان به شهادت رسیده بودباخانواده این شهید معظم دیدار و گفتگو کردند .
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد