Web Analytics Made Easy - Statcounter

با مرگ پسرجوان اهدای عضو انجام شد تا بیماران نیازمند جان دوباره ای پیدا کنند. این اهدای عضو در بیمارستان سینای تهران رخ داد. حالا خانواده جوان کرجی از ماجرای اهدای عضو راضی هستند و احساس آرامش می کنند.

به گزارش رکنا، وقتی خانواده محمد اسداللهی جوان 27 ساله کرجی متوجه شدند او از درد به خود می پیچد بلافاصله او را به بیمارستان شهر حصارک منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معاینات اولیه پزشکان مشخص شد پسرجوان به دلیل مسمومیت شدید وضعیت وخیمی داردو باید به صورت ویژه تحت نظر قرار بگیرد.اما هیچ کس فکرش را نمی کرد سرنوشت مردجوان با اهدای اعضای بدنش منتشر شد.

جزئیات ماجرای اهدای عضو جوان کرجی چه بود؟

حسین برادر محمد درباره روز حادثه می گوید: آن روز سرکار بودم که مادرم زنگ زد و گفت برادرم حالش بد شده . خیلی سریع او را به بیمارستان رساندیم. ابتدا فکر می کردیم فقط ماجرای یک مسمومیت ساده در میان است اما وقتی پزشکان  برادرم را معاینه کردند ماجرا را جور دیگری بازگو کردند.

پزشکان معتقد بودند مسمومیت شدیدی که محمد جوان به خاطر مصرف نوشیدنی پیدا کرده باعث ایراد دچار آسیب مغزی به او شده است و اگر شانس با او یار باشد می تواند به زندگی بازگردد اما سرنوشت دیگری برای محمد نوشته شده بود.

برادر محمد ادامه می دهد: با اینکه پزشکان اعلام کردند برادرم در وضعیت خیلی بدی قرار دارد اما نمی خواستیم امیدمان را از دست بدهید. سالها پیش پدرمان را از دست داده بویم و ما چهاربرادر و دوخواهر دست به دست هم دادیم تا زندگی سخت بدون پدر را پشت سربگذاریم. به همین خاطر نمی توانستیم قبول کنیم که یک عزیز دیگر را هم از دست بدهیم.

وی ادامه می دهد: خیلی امیدوار بودیم، همه دست به دعا برداشته بودیم تا خدا دوباره محمد را به ما برگرداند.مادرم کلی نذر و نیاز کرده بود اما پس از چند روز پزشکان آب پاکی را روی دستمان ریختند و گفتند محمد دچار مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی باز نمی گردد. وقتی این حرف را از پزشکان بیمارستان شنیدیم انگار آب سردی روی سرمان ریختند.

اقدام برای گرفتن رضایت اهدای عضو

با اعلام مرگ مغزی پسرجوان حالا نوبت به تیم رضایتگیری واحد فراهم آوری اعضای پیوندی وارد عمل شوند تا با اخذ رضایت از اولیای دم بتوانند اعضای بیمار مرگ مغزی را به چند بیمار نیازمند اهدا شدند.

برادر محمد دراین باره گفت: هیچ امیدی دیگر وجود نداشت و باید بین اینکه برادرمان زیرخاک برود و یا اینکه با اهدای اعضای بدنش چندبیمار نیازمند دوباره به زندگی بازگردند انتخاب می کردیم. تصمیم گیری درباره این اتفاق کار آسانی نبود اما در نهایت خانواده رضایت دادیم اعضای بدن برادرم را به چند بیمار نیازمند اهدا کنیم.

با رضایت اولیای دم، بیمار مرگ مغزی به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی درباره این پرونده می گوید:

با تلاش پزشکان کبد و کلیه های بیمار مرگ مغزی به سه بیمار نیازمند جان دوباره ای بخشید.

 

 

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا وعده های انتخاباتی مرگ مغزی اهدا اخبار حوادث اهدای عضو مرگ مغزی بیمارستان سینا بیمار نیازمند سهام عدالت قیمت خودرو کرونا وعده های انتخاباتی خودسوزی خودسوزی معلم اصفهانی قیمت قتل عکس تجاوز فیلم بورس ایران الکس بیمار نیازمند اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد، پس از عمل جراحی وی از بیمارستان مرخص و حال ایشان رو به بهبودی رفت.

اما متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اعلام پزشکان، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902096

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار