Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@22:07:06 GMT

گرمابی‌سابقه و آتش‌سوزی درغرب کانادا

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۳۳۷۷

وقوع آتش سوزی گسترده و پیش رونده در جنگل‌ها آن هم پس از سه روز ثبت بالاترین دمای هوا در غرب کانادا، مقامات محلی این کشور را واداشت تا دستور تخلیه منازل مسکونی را صادر کنند. ناطقان: به نقل از رویترز، بخش غربی کانادا برای سه روز متوالی شاهد بالاترین دمای هوا بود و در پی این موج گرمای بی سابقه، آتش سوزی در جنگل‌ها به سرعت آغاز شد و بخش اعظمی از شهر کوچک «لایتون» در غرب کانادا را ویران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان با گسترش دامنه آتش سوزی در سرتاسر استان بریتیش کلمبیا، مقامات محلی کانادا روز پنج شنبه دستورهای جدیدی برای تخلیه منازل مسکونی واقع در این منطقه صادر کردند.

بیش از یک هزار تن از مردم در داخل و مناطق پیرامونی لایتون در مرکز استان بریتیش کلمبیا اواخر روز چهارشنبه پس از گسترش سریع و غافلگیرانه آتش سوزی در این منطقه خانه‌های خود را تخلیه کردند.

بنا به اعلام مقامات محلی، علت وقوع این آتش سوزی در دست بررسی است.

گفتنی است، یک زوج ۶۰ ساله در اثر این آتش سوزی جان خود را از دست دادند و خانه‌ها و ساختمان‌های بسیاری در لایتون به طور کلی ویران شدند.

به گفته یک مقام محلی ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد آتش سوزی جدید در استان بریتیش کلمبیا گزارش شده است که همین امر مقامات را واداشت تا برای حدود ۷۰۰ نفر از ساکنان منطقه کاریبو در این استان، دستور تخلیه اجباری صادر کنند.

شایان ذکر است که موج گرمای ناشی از این آتش سوزی مناطق شمال غربی آمریکا را با گرمای بی سابقه مواجه کرده است. منبع: مهر برچسب ها: گرمای بی سابقه ، آتش سوزی ، غرب کانادا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گرمای بی سابقه آتش سوزی غرب کانادا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد