Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:21:35 GMT

برداشت خربزه از کشتزارهای تربت جام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۳۶۶۲

برداشت خربزه از کشتزارهای تربت جام آغاز شد

باقر خدادادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین برداشت محصول خربزه در این شهرستان از هر هکتار ۱۹ تن است و ۹۹ درصد کشتزارهای این محصول به روش مالچ پلاستیک کشت می‌شود.
وی ادامه داد: برداشت این محصول تیرماه آغاز شده و تا اواسط مهر ادامه می‌یابد و از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار هشت نفر روز مشغول به کار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: در سال زراعی جاری ۹۵ درصد جالیزهای خربزه این منطقه با استفاده از روش های نوین آبیاری کشت شده که افزایش ۴۰ درصدی عملکرد تولید و صرفه جویی در منابع آبی را در پی داشته است.

خدادادی افزود: عمده کشتزارهای دشتهای مرکزی و پایین جام تربت جام به کشت خربزه اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۱۵ درصد جالیزهای خربزه این مناطق به روش نشایی کشت شده و امسال ۶۵۰ هکتار از کشتزارهای خربزه تربت جام به تولید محصول سالم اختصاص دارد و ۱۰۰ درصد خربزه تولیدی تربت جام از گونه خاتونی است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: بارندگی کم در سال زراعی جاری باعث کاهش ۱۷ درصدی تولید محصول خربزه این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان تربت جام به لحاظ سطح زیر کشت خربزه رتبه نخست کشور را دارد، ادامه داد: در سال زراعی جاری در راستای حمایت از کشاورزان جالیزکار، ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در بین خربزه کاران این شهرستان توزیع شد.

وی گفت: در حال حاضر نبود صنایع تبدیلی خربزه در این شهرستان یکی از مهمترین مشکلات حوزه فرآوری این محصول است و ۹۰ درصد این محصول به بازارهای سراسر کشور ارسال می شود.
شهرستان تربت جام ۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی با ۱۱ هزار بهره بردار در حوزه بخش کشاورزی دارد. ۶۵ درصد جمعیت این شهرستان در حوزه کشاورزی فعالند.

شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت جام در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تربت جام برداشت محصول کشاورزی اشتغال زایی خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت جام برداشت محصول کشاورزی تربت جام برداشت محصول کشاورزی اشتغال زایی خشکسالی سال زراعی جاری تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام

ناصر مرادی پویانی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: حوزه‌ی زکات این نهاد با همکاری دستگاه‌های عضو شورای زکات استان هر ساله همزمان با آغاز برداشت محصولات کشاورزی فعالیت خود را در زمینه جمع آوری زکات غلات کشاورزان استان آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان دهلران به عنوان قطب کشاورزی استان ایلام که برداشت محصولات کشاورزی آغاز شده است گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان برداشت محصولات کشاورزی بیش از ۲ میلیارد تومان زکات در این شهرستان جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با عنوان اینکه زکات جمع آوری شده توسط این نهاد و اعضای شورای زکات در سریع‌ترین زمان ممکن بین نیازمندان توزیع می‌شود گفت: در تازه‌ترین مورد از توزیع زکات مبلغ ۶ میلیارد تومان زکات فطریه بین مردم نیازمند استان توزیع شد.

مرادی پویانی افزود: این میزان زکات فطریه با مشارکت این نهاد و دیگر دستگاه‌های جمع آوری کننده مانند بهزیستی، سازمان زندان‌ها، موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و.... در سطح استان جمع آوری و در بین مردم نیازمند توزیع شده است.

کد خبر 6099720

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان