Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:35:46 GMT

آبیاری مزارع بناب با آب‌های آلوده

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۳۷۸۴

آبیاری مزارع بناب با آب‌های آلوده

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که با بیان اینکه مسأله آبیاری مزارع در بناب به سال‌های قبل برمی‌گردد؛ اظهار داشت: حل این معضل نیازمند یک مدیریت منسجم و قاطع است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ساماندهی مشترکین فاضلاب از سوی مسؤولان آب و فاضلاب، تصریح کرد: این مشکل قبل از اینکه نیاز به اعتبارات داشته باشد نیاز به مدیریت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری‌بنابی در ادامه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تصفیه‌خانه توسط کارخانجات شهرستان یادآور شد: اعمال مدیریت با تعارف و مسائل دیگر در تمام بخش‌ها جوابگو نیست؛ از این رو برای جلوگیری از آبیاری مزارع با آب‌های آلوده باید تدبیر عملی و کارشناسی صورت گیرد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب واقع در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی و در جنوب این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی آن یکی از قطب‌های کشاورزی استان به‌ویژه در تولید صیفی‌جات، میوه‌های باغی و انگور است.

متأسفانه از چندین سال پیش با وجود پیگیری رسانه‌های منطقه و تذکرات متعدد مسؤولان برخی کشاورزان منطقه به دلیل عدم کافی بودن آب کشاورزی اقدام به آبیاری مزارع خود با آب فاضلاب می‌نمایند که این امر سلامت مردم و امنیت غذایی جامعه را به شدت تهدید کرده و مستلزم اقدامات جدی مسؤولان امر در پیشگیری و برخورد با این اقدام سخیف است.

کد خبر 5248716

منبع: مهر

کلیدواژه: آبیاری مزارع بناب ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان شیوع کرونا ایلام کنکور سراسری انتخابات 1400 اردبیل عکس استانها قوه قضاییه واکسن کرونا اراک آبیاری مزارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

رحیم زاده با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا در آذربایجان شرقی از ۲۰ شهریور آغاز می شود و تا نیمه اول مهر ماه ادامه خواهد داشت گفت: کلزا محصولی راهبردی است که کشت آن به صورت قراردادی در استان انجام می‌شود. 

وی افزود: پیش بینی می‌شود از کشت پاییزه امسال حدود ۵۶۰۰ تن کلزا برداشت شود. 

عباسی رئیس جهادکشاورزی جلفا گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

 وی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده علاوه بر جلوه طلایی و طبیعت بی‌نظیر منطقه بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است. 

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد گفت: در سال زراعی امسال در ۸۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان دانه روغنی کلزا کشت شده و با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی می‌شود امسال شاهد برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند از مدت‌ها قبل کشاورزان به دنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی