Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@10:07:56 GMT

آبیاری شالی با آب متعفن فاضلاب+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۳۷۸۸

آبیاری شالی با آب متعفن فاضلاب+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، قصه کشت محصولات کشاورزی با پساب های خانگی و فاضلاب ها قصه ای تکراری است ، قصه ای که این بار در گرگان آن هم برای چندمین بار در سالهای اخیر تکرار می شود.

اطراف محله اوزینه گرگان که چند سالی است به منطقه شهری اضافه شده را زمین های کشاورزی در برگرفته است ، زمین هایی که صاحبانش به امید سود بیشتر،  آن را به کشت برنج اختصاص می دهند ، بدون آنکه آبی برای آبیاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این بی آبی چند کشاورز گرگانی بدون توجه به سلامتی کسی که در آینده خریدار این برنج‌ها خواهد بود، از آب فاضلاب استفاده کرده اند.

کشت شالی با آب فاضلاب در این محله و همچنین مناطقی از محله جرجان واقع در شهر گرگان در سال‌های گذشته هم تکرار شده است و حتی هم اکنون هم برخی کشاورزان دیگر پس از برداشت محصول قبلی، زمین را برای کشت محصول بعدی آماده می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خبرنگار ما سال قبل به این منطقه رفته و با دوربین مخفی با یکی از کشاورزان گفتگو کرده بود، جالب آنجاست که کشاورز در توجیه علت کار خود، خبرنگار را به کشت شالی با آب فاضلاب در مناطق دیگر حواله داده و گفته بود "همه جا این کار انجام میشه مثل مریم آباد"

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کشت شالی این محصول با صرفه اقتصادی بالا سالهاست به یکی از عوامل اصلی تنش آبی گلستان تبدیل و مزیدی بر خشکسالی شده است.

در گلستان بیش از ۹۰ درصد آبی که سد‌های مخزنی ذخیره می‌کنند در فصل تابستان برای محصولات کشاورزی از جمله شالی استفاده می‌شود که در صدر این استفاده کنندگان شالیکاران هستند.

کارشناسان و مسئولان گلستان در سال‌های اخیر نتوانسته اند کشاورزان را به کشت نکردن شالی یا کشت این محصول به شیوه‌های نوین آبیاری با مصرف آب کمتر قانع کنند.

انتهای پیام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مزارع کشاورزی پسماند شهری بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جهادی به صرف لبخند در گرگان برگزار شد

دریافت 41 MB کد خبر 6096669

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • طرح جهادی به صرف لبخند در گرگان برگزار شد