Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان «گفتگو با اهل عشق» اولین تجربه مکتوب سیاورشن در قالب یک کتاب است که  وارد بازار کتاب شد مجموعه ای که قریب به دو دهه برای جمع آوری آن زمان صرف شده است. گفتگو با چهره های خاص و ویژه موسیقی هرمزگان از اواخر دهۀ چهل به این سو محور این اثر ارزشمند است.

"مرتضی صفا (سیاورشن)" روایت موسیقی در هرمزگان را این‌بار نه از صدای سازها و لحن و نواها بلکه از لابلای گفتگو با پدیدآورندگانش، به معرفی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «گفتگو با اهل عشق»، مصاحبه‌های مختلف او با چهره‌های موسیقی هرمزگان است. از «علی‌خان حبیب‌زاده» گرفته تا «فاطمه رضایی»، «غلام مارگیری»، «غلامعلی توسلی»، «ناصر عبدالهی» و...

۱۵ گفتگوی کتاب با دقت، انتخاب و چینش شده‌اند. تفاوت نفرات، سبک‌ها و نوع نگاه به موسیقی را در گفتگوها کاملا می‌توانید حس کنید. روند گفتگوها به گونه‌ای است که تأثیر مصاحبه‌کننده با نوع پرسش‌هایش کاملا به چشم می‌آید.

پرسش‌ها بجز معرفی موشکافانهٔ گفتگو شونده و بیان نظرات و نوع نگاه او به موسیقی، اشراف و دقت نظر گفتگو کننده را نیز عیان می‌سازد.

هر کدام از گفتگوها در واقع پازلی از یک جریان فرهنگی در این استان است، جریانی زنده، پویا و تأثیرگذار به نام موسیقی؛ گفتگو حکم یک پرده را دارد، وقتی کنار می‌رود صحنه، آدم‌ها و بالاخره سازها جان می‌گیرند و صدایشان کم‌کم بلند و بلندتر می‌شود.

«مرتضی صفا» یا همان «سیاورشن» برای « اهل عشق » تعبیر جالبی دارد. او می گوید آنها شنودگان دقیق و همراهان پرشوری هستند. حافظان اصیل موسیقی ؛ با این نگاه ، مردم هرمزگان که عاشق موسیقی هستند همه اهل عشق هستند. جغرافیای این تعریف ، وسعتی به اندازه هرمزگان دارد با آدم هایی که در تمامی این پهنه حضور دارند. عشقشان موسیقی است و عاشقانه عشقشان را دوست دارند.

یکی از شمار این عاشقان موسیقی در هرمزگان ، مرتضی صفا است. سالهاست او را می شناسم و شروع این آشنایی وبلاگ سیاورشن بود او البته در آن سالها دغدغه های گوناگونی برای نوشتن داشت اما دشوار نبود تا اینکه بدانی در میان تمام دغدغه های اجتماعی ، عشق او ، موسیقی است. سر پرشوری برای واگشایی گفته و ناگفته های موسیقی این دیار داشت و دقیقا همین ویژگی او را به سمت تجربه های تازه سوق می داد. تجربه هایی که این روزها در کنار نگاه دقیق و علمی او به موسیقی این دیار ، چهره ای متمایز از او ساخته است.

« گفتگو با اهل عشق » اولین تجربه مکتوب سیاورشن در قالب یک کتاب است که  وارد بازار کتاب شد مجموعه ای که قریب به دو دهه برای جمع آوری آن زمان صرف شده است. گفتگو با چهره های خاص و ویژ موسیقی هرمزگان از اواخر دهۀ چهل به این سو محور این اثر ارزشمند است.

مرتضی صفا اولین گفتگو را در سال ۱۳۸۴ انجام داده است و تاریخ ذکر شده برای دیگر گفتگوها نشان از پی گرفتن این گفتمان در سالهای متمادی پس از آن است. خواندن ناگفته های چهره هایی مانند « علی خان » ، « فاطمه رضایی » ، « مارگیری » ، « ناصر عبدالهی » و ... بی گمان خالی از لطف نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موسیقی هرمزگان مرتضی صفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد

سردار سرتیپ حاج علی فضلی در یادمان های فکه سیدالشهدا، فکه شهید آوینی و دهلاویه حضور یافت و ضمن بیان خاطرات از همرزمانشان با زائرین،خادمین و مسئولین یادمان ها به گفتگو پرداخت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار علی فضلی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به همراه دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده بازدیدی از  یادمان های شهدای جنوب کشور انجام شد.

سردار سرتیپ حاج علی فضلی در یادمان های فکه سیدالشهدا، فکه شهید آوینی و دهلاویه حضور یافت و ضمن بیان خاطرات از همرزمانش با زائرین،خادمین و مسئولین یادمان ها به گفتگو پرداخت.

دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور

این بازدید که در سالروز عملیات سیدالشهدا برگزار شده بود سردار فضلی و دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در بین رزمندگان لشگر 10 در یادمان سیدالشهدا حضور یافتند و برای رزمندگان سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • برنامه گفتگوی اقتصادی از رادیو گفتگو
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا