Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شاملو، شامگاه پنجشنبه در بازدید از اجرای طرح‌های عمرانی روستاهای اهر و هریس با اشاره به اختصاص هشت هزار میلیارد تومان در سال جاری برای اجرای طرح های عمران روستایی کشور، افزود: این میزان اعتبار از جمله برای تهیه، بازنگری و اجرای طرح هادی روستایی، بهسازی بافت روستایی و صدور سند مالکیت برای توسعه و عمران روستاها هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تهیه و بازنگری طرح هادی بیش از سه هزار و ۷۰۰ روستای کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: روستاهایی که خواستار افزایش محدوده باشند با در نظر گرفتن کاربری اراضی و حفظ آب و خاک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر ممنوعیت ساخت‌ و ساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستاها، گفت: بسیاری از درخواست‌ها برای افزایش محدوده روستا عمدتاا از سوی افراد غیربومی‌ مطرح می‌شود اما بنیاد مسکن اجازه ساخت‌ و ساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستا را نخواهد داد.

شاملو، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واحدهای تولیدی مستقر در روستاها طبق ضوابط و دستورالعمل‌ها حمایت می‌کند، ادامه داد: درخواست‌های تولیدکنندگان روستایی در روستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در زمینه الحاق به محدوده و یا تملک اراضی برای ایجاد واحد تولیدی در روستاها در بنیاد مسکن به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی یادآوری کرد: امسال از اعتبارات قیر رایگان و تبصره پنج قانون بودجه کشور حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی روستاهای آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شده و در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار استان قرار می‌گیرد.

شاملو، با ابراز نگرانی از کم‌توجهی به بهداشت محیط و نگهداری از طرح‌های عمرانی برخی از روستاهای شهرستان اهر افزود: بی‌توجهی به پاکسازی جوی آب و رهاسازی فضولات حیوانی در داخل برخی از روستاهای اهر می‌تواند منشا آلودگی و بیماری باشد و لازم است در زمینه رعایت بهداشت محیط و نگهداری از طرح‌های عمرانی فرهنگ‌سازی شود.

برچسب‌ها بستان آباد آذربایجان شرقی طرح های عمرانی بنياد مسكن انقلاب اسلامی اهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بستان آباد آذربایجان شرقی طرح های عمرانی بستان آباد آذربایجان شرقی طرح های عمرانی بنياد مسكن انقلاب اسلامی اهر طرح های عمرانی انقلاب اسلامی طرح های عمران بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی