Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری در افغانستان به موازات تشدید اوضاع وخیم بهداشتی در این کشور ادامه دارد. خبرگزاری میزان – درگیری میان نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان و طالبان در چند استان این کشور ادامه دارد.   به گزارش «طلوع نیوز و آسوشیتد پرس»، پس از آن که یکی از سخنگو‌های ارتش آمریکا اعلام کرد که مراحل تخلیه «بگرام»، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی افغانستان در حال تکمیل است، خبرنگار امنیت ملی «فاکس نیوز» آمریکا، از تحویل این پایگاه به نیرو‌های امنیتی افغانستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «جنیفر گریفین» در توییتر خود به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت که نظامیان آمریکایی پایگاه هوایی بگرام را ترک کردند.   از درگیری‌های میان طالبان و نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان نیز خبر‌هایی منتشر شده است.   براساس این گزارش ها، در درگیری میان نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان و طالبان در استان «بدخشان»، ۸ غیرنظامی کشته و ۳ نفر دیگر مجروح شدند.   منابع محلی بدخشان شمار تلفات را ۲۰ نفر اعلام کرده و گفتند که شماری نیز دستگیر شدند.   در استان «بغلان» نیز نیرو‌های امنیتی ۵ پاسگاه را از طالبان بازپس گرفتند. این روند بدون درگیری رخ داد و طالبان خود اقدام به عقب نشینی کردند.   درگیری‌ها در حومه این استان از ۲ هفته پیش آغاز شد، اما در نهایت نیرو‌های امنیتی با شکستن محاصره طالبان، توانستند آن‌ها را به عقب برانند.   از عرصه دیپلماسی افغانستان نیز خبر می‌رسد، سرپرست وزارت دفاع این کشور با «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا تلفنی رایزنی کرد. براساس گزارش‌های منتشر شده از این گفت و گوی تلفنی، وزیر دفاع آمریکا، حملات اخیر طالبان را نگران کننده خواند.   بررسی‌ها نشان می‌دهد، ماه ژوئن ۲۰۲۱، مرگبارترین ماه در ۲ دهه اخیر در افغانستان بوده است.   در عین حال، براساس اعلام وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور، یونسکو نام شهر «هرات» را در فهرست میراث فرهنگی جهان قرار داد. بیشتر بخوانید: درگیری نیرو‌های امنیتی و طالبان در هرات درباره گوانتاناموی افغانستان چه می‌دانیم؟ درگیری‌های نظامی در افغانستان از سال ۲۰۰۱ و در پی حمله نظامی آمریکا به این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم تشدید شد. حضور ۲ دهه‌ای آمریکا در افغانستان نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه چالش‌های مبتلابه آن را تشدید کرد.   براساس اعلام وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان، کشت خشخاش در افغانستان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۴۵ درصد افزایش یافته است. در حال حاضر افغانستان ۸۰ درصد تریاک جهان را تولید می‌کند.   درگیری‌ها در افغانستان در حالی ادامه دارد که پس از صعودی شدن روند ابتلا به بیماری «کرونا» در این کشور، اکنون نخستین مورد ابتلا به بیماری «قارچ سیاه» نیز در افغانستان ثبت شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان افغانستان طالبان نیرو های امنیتی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم

حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین در افغانستان اعلام کرد برای حفظ دستاوردهای جهاد مردم این کشور تلاش می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند».

حکومت طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین امارت اسلامی با تمام توان تلاش می‌کند تا  ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

گزارش تسنیم| «هشتم ثور»؛ شیرینی که با اختلاف به کام مردم افغانستان تلخ شد«8 ثور» روزی پر افتخار در تاریخ افغانستان

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟