Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آی‌پد که یک رایانه‌ بدون صفحه کلید با سیستم عامل ios طراحی شده و دارای صفحه نمایش چند لمسی با دقت بالا است. برخی از مدل‌های آی‌پد تنها دارای قابلیت وای-فای و بعضی از آن‌ها دارای قابلیت وای‌فای و اتصال ۳ G یا ۴ G هستند. تولید و انتشار نخستین نسخه آی‌پد (iPad) باعث شد محبوبیت بسیار زیادی در تبلت‌ها ایجاد شود و بسیاری از شرکت‌ها برای ارائه محصولی مشابه با آن تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون مدل‌های گوناگون آی‌پد به بازار ارائه شده و هر نسل نسبت به نسل قبل از خود پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است.

آی‌پد یک رایانه قابل حمل شبیه نوت‌بوک است که یک نمایشگر لمسی یا قلمی دارد و بخش‌هایی از امکانات آیفون و مک را در خود جای داده است. آی‌پد ایر (iPad Air) پنجمین نسل آی‌پد و یک تبلت مجهز به سیستم‌عامل آی‌اواس و همچنین جانشینی سبک برای لپ تاپ است که در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰ توسط استیو جابز و شرکت اپل معرفی شد.

شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل در حال ساخت مدل‌هایی از آی‌پد مجهز به نمایشگر اُرگانیک ال‌ای‌دی (OLED) است و از قرار معلوم، سامسونگ و ال‌جی تأمین آن‌ها را برعهده گرفته‌اند. حال در جدیدترین خبر، گفته می‌شود این شرکت قصد دارد در سال آینده میلادی آیپدی ۱۰٫۸ اینچی را با نمایشگر OLED رونمایی کند که باتوجه‌به ابعاد، به‌نظر می‌رسد نسل پنجم آی‌پد ایر باشد.

به نقل از appleinsider، اپل در چشم‌انداز بعدی‌اش قصد دارد در سال ۲۰۲۳، آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی را با تکنولوژی نمایشگر یادشده روانه باز کند. درواقع، این هم‌سو با گفته‌های اخیر مینگ چی کو مبنی‌ بر استفاده آیپد ایر بعد از نمایشگر OLED است. افزون‌براین، این احتمال وجود دارد اپل از ساختار‌های مختلف تکنولوژی OLED برای آیپد سال آینده و جانشینان آن در سال ۲۰۲۳ استفاده کند. گفته می‌شود مدل ۲۰۲۲ از OLED غیرمنعطف و کپسولاسیون فیلم نازک (TFE) و درمقابل، مدل ۲۰۲۳ از نمایشگر‌های OLED منعطف مشابه گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند.

اپل احتمالا به‌دلیل ظرفیت اندک زنجیره تأمین نمایشگر‌های منعطف قصد دارد چنین شیوه‌ای را اتخاذ کند. گفتنی است این شرکت چندی پیش آیپد پرو ۲۰۲۱ را با نمایشگر LCD مجهز به نور پس‌زمینه mini-LED معرفی کرد. نمایشگر‌های mini-LED مانند نمایشگر‌های به‌کاررفته در آیپد پرو جدید از شبکه‌ای از LED‌های تعبیه‌شده در زیر پنل بهره می‌برند که می‌توانند جداگانه کنترل شوند. این همان چیزی است که روشنایی نمایشگر را افزایش می‌دهد و عمق رنگ مشکی را بهبود می‌بخشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۱ کنتراست و عمق رنگ مشکی و دقت رنگ چشمگیری دارد. نمایشگر مذکور بیش از ۲،۵۹۶ منطقه دیمر را در خود جای داده که در هریک از آن‌ها چهار LED کوچک قرار گرفته است. جالب است بدانید درمجموع بیش از دَه‌هزار نور پس‌زمینه LED بسیار کوچک درون این نمایشگر تعبیه شده است.

دلیل استفاده از نمایشگر‌های OLED در آیپد های جدید اپل

شواهد نشان می‌دهد نمایشگر Mini-LED در برخی از سناریو‌ها با مشکل لک نور مواجه هستند. این پدیده هنگامی رخ می‌دهد که شدت روشنایی محتوا به‌حدی باشد که پیکسل‌های حسگر اشباع شوند. این اشباع معمولا به‌صورت منطقه‌ای سفید روی تصویر ظاهر می‌شود که متناسب با شدت منبع نور است. داده‌ها از پیکسل‌های حساس به نور روی حسگر تصویر به ثبت‌های شیفت رجیستر منتقل و سپس برای پردازش روشن می‌شوند.

در مناطقی که مقدار زیادی نور (فوتون) روی پیکسل دریافت می‌شود، آن‌ها به پیکسل‌ها و رجیستر‌های مجاور می‌ریزند که این نور را به بیرون منتقل می‌کنند و باعث ایجاد خطوط مشهود در تصویر می‌شوند. نمایشگر‌های OLED به‌دلیل پیکسل‌های خود‌ساطع‌کننده مشکل لک نور را ندارند؛ بنابراین، می‌توانند گزینه مناسب‌تری باشند. این احتملا یکی از دلایلی است که اپل، تنها پس از مدت کمی قصد دارد تکنولوژی نمایشگر آی‌پد‌ها را تغییر دهد.

در هر حال این تبلت کوچک، اما مدرن شرکت اپل دارای قابلیت‌های خاص است و برای افرادی که لب تاپ نداشته و یا نمی‌توانند همه جا لب تاپ شان را ببرند بسیار مفید و کابردی است و رقیب جدی برای سایر محصولات دیجیتال و الکترونیک بازار رایانه است.

بیشتر بخوانید

اجازه اپل به توسعه دهندگان برای استفاده از رم بیشتر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلت جدید آیپد اپل پرو آیپد ایر شرکت اپل رایانه شخصی آیپد پرو پیکسل ها پد ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: هوادار ۰- صنعت نفت ۰

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و پنجم لیگ برتر هوادار میزبان صنعت نفت آبادان است. این دیدار برای تیم‌های پایین جدولی از اهمیت بالایی برخوردار است.

هواداری‌ها بعد از صعود به جمع هشت تیم نهایی جام حذفی حالا در پی بهتر کردن وضعیت خود در لیگ برتر هستند.

صنعت نفت آبادان نیز که در قعر جدول رده‌بندی حضور دارد و وضعیت بسیار سختی را تجربه می‌کند امروز در ورزشگاه دستگردی در پی کسب امتیاز برای زنده ماندن امید بقا هستند.

هفته بیست و پنجم/ چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۷/ ورزشگاه دستگردی/ بدون تماشاگر

ترکیب هوادار:
علیرضا حقیقی، امین پورعلی، مجتبی لطفی، مرتضی منصوری، ادریس رحمانی، مهدی گودرزی، محسن سفیدچقایی، بابک مرادی، داریوش شجاعیان، امین قاسمی‌نژاد و کریم اسلامی
سرمربی: مسعود شجاعی

ترکیب صنعت نفت:
پیام پارسا، مصطفی ناییج‌پور، عرفان قهرمانی، علی یوسف هاشم، طالب ریکانی، مصطفی احمدی، تراوالی بوباکار، یوسف کی‌شمس، میثم تهی‌دست، فرشاد محمدی مهر و امیرمحمد پناهی
سرمربی: فراز کمالوند

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: هوادار ۰- صنعت نفت ۰
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • اومودا 7 و اکسلانتیکس ES؛ دو خودرو جدید چری در راه بازار / نمایشگر بزرگی که حالت کشوئی دارد! (+تصاویر)
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید