Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:53:03 GMT

ارز چند نرخی مشکل بسیاری از کارخانه‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۴۲۱۴

ارز چند نرخی مشکل بسیاری از کارخانه‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن خانجانی موقر در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت خزل یا همان کارخانه روغن نگین نهاوند اظهار کرد: این کارخانه تولید کننده انواع روغن خوراکی و کنجاله، اسید چرب و لسیتین است.

وی گفت: در حال حاضر نه تنها یکی از مشکلات اساسی این شرکت، بلکه بسیاری دیگر از کارخانه‌های سطح کشور به دلیل نرخ ارز ۴ هزار تو ۲۰۰ تومانی است که زمینه ساز چند نرخی شدن، رانت و فساد در کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان همدان اظهار کرد: این مشکل به صورت تجمیعی و با مشورت گرفتن از بخش خصوصی به پایتخت نشینان انتقال داده شده، تا چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده شود.

چرایی کاهش سطح زیر کشت کلزا در دست بررسی قرار گرفت

وی با بیان اینکه چرایی کاهش سطح زیر کشت کلزا در دست بررسی است، عنوان کرد: در تلاشیم با جهاد کشاورزی به طور ویژه جلساتی ترتیب دهیم تا علت کاهش سطح زیر کشت کلزا شناسایی و راهکاری برای حل آن اندیشیده شود.

دادستان مرکز استان همدان حمایت از واحدهای تولید روغن در داخل به عنوان یکی از مواد مورد نیاز کشور را مهم دانست و اظهار کرد: هرچه مواد اولیه این شرکت افزایش یابد تولید هم متناسب با آن افزایش می‌یابد.

خانجانی تصریح کرد: این کارخانه ظرفیت بالایی در تولید روغن دارد و اگر از تمام ظرفیت کارخانه استفاده شود، نه تنها روغن مورد نیاز کارخانه‌های دیگر استان از جمله کیوان را فراهم می‌سازد، بلکه با تأمین روغن قنادی‌ها و خانواده‌های همدانی می‌تواند به خارج از استان نیز صادر شود و بدین ترتیب زنجیره‌ای از تولید برای شکوفا شدن بخشی از اقتصاد در استان فراهم می‌شود.

هرچند که ارز ۴۲۰۰ تومانی زمینه ساز رانت و فساد شده، اما تلاش دستگاه قضائی برای رفع موانع موجود بارقه امیدی در دل تولیدکنندگان ایجاد کرده، چنانچه دادستان استان همدان پیگیر حل مشکلات کارخانه کشت و صنعت خزل شده که ظرفیت بالایی در تولید روغن دارد.

رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نام نهادند. بی تردید حمایت از تولید داخلی گامی مهم برای رونق اقتصادی است و هر چه تعداد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی افزایش یابد و محصولاتشان کیفی‌تر روانه بازار شود، تعداد بیکاران در جامعه نیز رو به کاهش می‌گذارد.

هرچند که دستگاه قضائی به طور خاص در این زمینه مسئولیتی ندارد، با این وجود برنامه‌های سند تحول این قوه در در سطوح مختلف به خوبی در دست انجام است که یکی از مهمترین این برنامه‌ها حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رفع مشکلات پیش روی آن با شناسایی و الویت بندی آن مشکلات است.

در این میان مدتی است که دستگاه قضائی همدان به ویژه دادستان این استان با بازدید از کارخانه‌های متعدد تلاش کرده است تا مشکلات واحدهای تولیدی را پس از شناسایی و ریشه یابی، با اولویت بندی و در نهایت رایزنی با مسئولان استانی و کشوری بخشی برطرف کند.

کد خبر 5248753

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند حسن خانجانی دادگستری همدان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ایلام شیوع کرونا کنکور سراسری انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل مواد مخدر اراک قوه قضاییه کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

رئیس‌جمهور همزمان با روز کارگر از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 749319

دیگر خبرها

  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی