Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده انتظامی کاشان از شناسایی مزرعه متمرکز استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در کاشان خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۲۰۰ ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شد. - اخبار استانها -

سرهنگ حسین بساطی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کاشاناز کشف 102 ماینر در شهرستان کاشان خبر داد و اظهار داشت:مأموران پلیس اقتصادی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کاشان با همکاری کارکنان برق این شهرستان پس از گزارش استفاده از ماینر غیرمجاز در یک کارگاه مراتب را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مأموران نیروی انتظامی با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان کاشان از محل مورد نظر بازرسی کردند، افزود: با بازرسی صورت گرفته 102 ماینر خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و ضبط و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از اجرای عملیات دیگری با هدف کشف ماینرهای غیرمجاز خبر داد و ابراز داشت: مأموران اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان با اشرافیت اطلاعاتی و با همکاری مدیریت حراست اداره برق شهرستان کاشان یک مزرعه متمرکز استخراج ارز دیجیتال را شناسایی کردند.

‌244 دستگاه ماینر در یکی از شهرک‌های صنعتی اردبیل کشف شد1800دستگاه "ماینر" غیرمجاز در استان بوشهر کشف شد502 دستگاه ماینر در شهرک صنعتی نظرآباد کشف شد

وی با بیان اینکه این مزرعه متمرکز دارای بیش از 100 دستگاه ارز دیجیتال مستقر بود، گفت: با هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان از محل مورد نظر بازدید و مشخص شد این واخد با بهره‌گیری از گاز با یارانه دولتی و به صورت غیرمجاز اقدان به تولید ارز دیجیتال می‌کرد.

بساطی با بیان اینکه ارزش ماینرهای کشف شده بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده بود، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد؛ استفاده از ماینرهای غیرمجاز در موجب خاموشی‌های پیش بینی شده در شبکه برق‌رسانی شهرستان کاشان می‌شود.

انتهای پیام/801/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان کاشان ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماینرهای غیرمجاز و غیراستاندارد امحا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خدادادی کارشناس ارشد اقتصاد انرژی در یک برنامه رادیویی خاطرنشان کرد: استخراج مجاز رمزارز قواعد خاص خود را دارد به طور مثال استخراج کنندگان نباید از برق یارانه‌ای استفاده کنند و یا اگر ماینری را وارد کشور می‌کنند، این ماینرها باید در سامانه جامع تجارت ثبت شده و دارای کد رهگیری یکتا باشد.

به گفته وی، ماینرهایی که توقیف می‌شوند تحویل سازمان اموال تملیکی شده و طبق قانون اموال تملیکی هم موظف است ماینرهایی که استاندارد رتبه مصرف انرژی را ندارند امحاء کند، بنابراین ماینرهای غیراستاندارد حتماً امحا شده و ماینرهایی که استاندارد هستند اگر از طریق فرآیند قاچاق وارد شده باشد، در فرآیند مزایده با لحاظ شرایط قانونی به فروش می‌رسد و اگر هم قاچاق نبوده اما در سامانه جامع تجارت ثبت نشده باشد، حتماً صاحب آن موظف است این موارد را رعایت کند.

این کارشناس ارشد اقتصاد انرژی خاطرنشان کرد: این گروه برای استخراج رمزارز در اوقات عادی شبکه برق که میزان تقاضای مصرف زیاد نیست، محدودیتی برای فعالیت ندارند، اما در دوران اوج بار تنها از ساعت ٢ بامداد تا ٩ صبح امکان فعالیت دارند

وی با اشاره به مجازات‌های در نظر گرفته شده برای استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز ادامه داد: جرایم مختلفان، بیشتر جنبه بازدارندگی دارد. مطابق قانون، دستگاه‌های ماینر غیرمجاز تحت عنوان کالای قاچاق ضبط خواهند شد و در واقع جرایمی که به قاچاق اعمال می‌شود، به این گروه از فعالان حوزه رمزارز غیرمجاز نیز تسری می‌یابد، از جمله اخذ هزینه‌ای معادل قیمت ماینرها و تا ١٠٠ برابر هزینه برق یارانه‌ای، قانونگذار بعضاً حبس تعزیری نیز برای سودجویان و متخلفان پیش بینی کرده است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، خدادادی از مردم خواست در دام تبلیغات فریبنده فروش ماینرهای غیرقانونی نیفتند تا در معرض تنبیه‌های قانونی ناشی از استفاده از آنها قرار نگیرند. ضمن اینکه هموطنان می‌توانند فعالیت غیرمجاز ماینرها به ویژه در مناطقی که سودجویان از برق غیرمجاز استفاده می‌کنند که خطر آتش سوزی نیز به دنبال دارد را به اداره برق منطقه خود اطلاع دهند که این مهم برای آنها پاداش نیز به همراه خواهد داشت.

کد خبر 6100801

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰۰ قلم داروی غیرمجاز در بجنورد کشف شد
  • کاریکاتور/ نقره‌داغ استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • ماینرهای غیرمجاز و غیراستاندارد امحا می‌شوند
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در جنوب شهرستان ری
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی