Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهدوی، افزود: شرط اصلی سلامت زیستن، داشتن تغذیه صحیح است. عادات نامطلوب غذایی سلامت کودکان و نوجوانان را به خطر می‌اندازد و در سنین بالاتر خطر ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر مثل فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های گوارشی و سرطان را افزایش می‌دهد.‬

وی تصریح کرد: مصرف میوه و سبزی یکی از اولین و مهم‌ترین توصیه‌های تغذیه‌ای در راستای حفظ سلامتی و تندرستی است و یکی از ارکان اصلاح شیوه زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: میوه و سبزیجات از ساخته شدن مواد چرب در درون دیواره‌های داخلی سرخرگ‌های قلبی جلوگیری می‌کند، علاوه بر آن با مصرف این نوع مواد غذایی زودتر احساس سیری می‌کنید و به این ترتیب کمتر غذای پر انرژی مصرف می‌شود. توصیه می‌شود حداقل پنج واحد میوه و سبزیجات (۴۰۰ گرم و بیشتر) در یک روز مصرف شود تا خطر بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها، دیابت و…، کاهش یابد.

مهدوی افزود: شواهد قوی دال بر کاهش خطر بیماری عروق کرونر با خوردن میوه و سبزی وجود دارد اما اینکه چگونه میوه و سبزی باعث کاهش خطر بیماری عروق کرونر می‌شود هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد، آنتی اکسیدان های موجود در میوه و سبزی عامل این اثر است.

وی ادامه داد: زیرا آنتی اکسیدان‌ها از اکسیداسیون موادی که موجب می‌شود کلسترول در سطح داخلی رگ رسوب کند جلوگیری می‌کند. در خصوص قرص‌های ویتامین هنوز هیچگونه شواهدی دال بر اثر آنتی اکسیدان آنها گزارش نشده است. از طرفی میوه‌ها و سبزی‌ها غنی از پتاسیم هستند، پتاسیم یک ماده معدنی است و به کنترل فشار خون کمک می‌کند و از ریتم نامنظم قلب جلوگیری می‌کند. غالب میوه‌ها و سبزی‌ها غنی از اسید فولیک هستند و می‌توانند با داشتن این ماده سطح هموسیستین را در خون کاهش دهند، هموسیستین یکی از موادی است که زمینه ساز بیماری‌های عروق کرونر به شمار می‌رود، اگر چه تحقیقات بیشتری برای یافتن تأثیر مقادیر بیشتر اسید فولیک بر کاهش خطر بیماری عروق کرونر باید انجام شود.

مهدوی بیان کرد: هر روز حداقل ۵ سهم میوه و سبزیجات را مصرف کنید. سعی کنید میوه و سبزیجاتی که مصرف می‌کنید متنوع باشد. می‌توانید از میوه و سبزیجات تازه، یخ زده یا کنسرو شده استفاده کنید، آب میوه‌ها (هر واحد آب میوه معادل یک لیوان ۱۵۰ میلی لیتری آب میوه است) به عنوان یک سهم از ۵ سهم در یک روز به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: مصرف روزانه میوه به علت وجود فیبر باعث کاهش کلسترول می‌شود، سعی کنید از انواع میوه استفاده کنید.

کد خبر 5248794

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری های غیرواگیر تغذیه میوه ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسیناسیون شیوع کرونا سازمان غذا و دارو سعید نمکی کووید 19 هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا رئیسی کلسترول سرطان جامعه پرستاری میوه و سبزیجات میوه و سبزی خطر بیماری عروق کرونر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟