Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان سعودی خواستار اجرای توافقنامه ریاض از سوی دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن و کنار گذاشتن اختلافات میان آنها شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت عربستان با صدور بیانیه‌ای از دولت مستعفی به ریاست عبد ربه منصور هادی و شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت امارات خواست که اختلافاتشان را کنار گذاشته و روند اجرای توافقنامه ریاض را تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: نشستی برای نمایندگان دولت (مستعفی) و شورای انتقالی جنوب یمن در ریاض ترتیب داده شد و دو طرف در جریان آن برای توقف هرگونه تشدید تنش میان خود توافق کردند.

عربستان همچنین تاکید کرد: تشدید تنش سیاسی و رسانه‌ای و به دنبال آن اتخاذ تصمیمات و تعیین مقامات سیاسی و نظامی توسط شورای انتقالی جنوب با توافقات صورت گرفته میان دو طرف همخوانی ندارد.

در بیانیه ریاض همچنین آمده است: بازگشت دولت تشکیل شده طبق توافقنامه ریاض در راس اولویت‌ها قرار دارد و ما از این دولت حمایت می‌کنیم و دو طرف باید به توافقات صورت گرفته پایبند باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی توافقنامه ریاض عربستان شورای انتقالی جنوب یمن توافقنامه ریاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد